250 هکتار از بوستان ملی باراجین جنگل کاری شده است


250 هکتار از بوستان ملی باراجین جنگل کاری شده است

قزوین- مدیرمنطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین گفت: 250 هکتار از بوستان باراجین جنگل کاری شده و با احداث سافاری پارک، بام شهر و هفت دره طبیعی جایگاه گردشگری آن تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داود میرآشه شنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با ارائه گزارشی از وضعیت بوستان ملی باراجین و طرح های توسعه آن گفت: با اختصاص ۱۴۰۰ هکتار زمین منابع طبیعی ایجاد یک منطقه بزرگ گردشگری در قزوین کلید خورد و امروز در ۵۵۰ هکتار آن خدمات شهری ارائه می شود.

وی افزود: حدود ۳۰ هکتار تملک موقوفات داریم و شش هکتار از بوستان برای تبدیل به باغ موزه واگذار شده و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارمترمکعب حق آب از رودخانه باراجین تامین می شود.

مدیر منطقه نمونه گردشگری و بوستان ملی باراجین بیان کرد: مهمترین مشکل بوستان باراجین تامین آب و آتش سوزی در اثر بی احتیاطی شهروندان است که باید با دقت از جنگل کاری ایجاد شده محافظت کنیم اما از آب باغستان به هیچوجه برای این بوستان استفاده نمی کنیم و شبکه آبیاری به صورت قطره ای است.

250 هکتار از بوستان ملی باراجین جنگل کاری شده است

وی اظهارداشت: بوستان باراجین دارای دهکده طبیعت، پارک رباتیک، سینمای تابستانه، شهربازی، آلاچیق های اقامتی، بازیگاه کودک، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه، سرویس های بهداشتی، سورتمه است و تاکنون ۲۵۰ هکتار درختکاری و جنگل کاری شده است.

میرآشه تصریح کرد: یکی از طرح های در دست اجرا در بوستان باراجین، بام شهر است و در کنار آن ۵ نقطه برای اقامت مردم و گردشگران آماده خواهد شد.

وی اظهارداشت:ایجاد پارک سافاری از طرح های دیگر است که در صدد ایجاد آن هستیم که با کمک شورا و شهرداری برای آن اقدام خواهیم کرد.

مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین بیان کرد: بازپیرایی فضای سبز، اصلاح شبکه آبیاری، درخت کاری، دو بانده کردن مسیر ورودی، ایجاد پارک مسافر، تامین روشنایی و نصب سیستم مکانیزه در بخش ورودی، توسعه سوئیت های گردشگری، از برنامه های در دست اجراست.

میرآشه اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد بوستان باراجین شدند و یک میلیون نفر از آن دیدن کردند.

وی گفت: با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری گام ارزشمندی برای نگهداری و توسعه این بوستان ملی برداشته شد و امروز قادریم طرح هفت دره را نیز عملیاتی کنیم.

250 هکتار از بوستان ملی باراجین جنگل کاری شده است

ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان هزینه نگهداری بوستان فدک

میرآشه بیان کرد: در حال حاضر ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای نگهداری از بوستان هزینه می شود و قرار است در سال آینده نیز ۲۰ تا ۵۰ هزار اصله نهال را در اجرای طرح توسعه جنگل کاری این محدوده عملیاتی کنیم.

وی اظهارداشت: سینمای تابستانی بوستان را در سال اینده فعالتر خواهیم کرد و برای تبدیل قزوین به مقصد گردشگری این بوستان محور فعالیتها خواهد بود.

250 هکتار از بوستان ملی باراجین جنگل کاری شده است

مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین اظهارداشت: تمامی پروژه های پیشنهادی در بوستان باراجین از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به صورت لایحه جداگانه برای بررسی به شورا ارائه شده و در صورت تصویب اجرا می شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...