تمسخر مردم در تذکره های برقی


در شناسنامه‌ های شترنشان الکترونیکی (یا به قول بعضی‌ ها برقی) افغانستان به نظر من مسخره‌ تر از جنجال قوم و قبیله اطلاعاتی مانند نام پدرکلان، شغل و بدتر از همه سکونت فعلی و سکونت قبلی است. وقتی نام و نام خانوادگی هست چه نیازی به نام پدر؟ حالا که...

در شناسنامه‌ های شترنشان الکترونیکی (یا به قول بعضی‌ ها برقی) افغانستان به نظر من مسخره‌ تر از جنجال قوم و قبیله اطلاعاتی مانند نام پدرکلان، شغل و بدتر از همه سکونت فعلی و سکونت قبلی است. وقتی نام و نام خانوادگی هست چه نیازی به نام پدر؟ حالا که نام پدر اضافه شده چرا نام پدرکلان هست اما نام مادر نیست؟ شغل یعنی چه؟ اگر یک نفر در هنگام گرفتن شناسنامه کارگر یا کارمند بود دو ماه بعد که شغل اش را عوض کرد باید شناسنامه‌ اش را هم عوض کند؟ اگر بیکار شد چطور؟

وقتی محل تولد را نوشته‌ اند دیگر چه نیازی به سکونت قبلی است؟ سکونت فعلی را کجای دلمان بگذاریم؟ من امروز مثلا در کابل هستم و شناسنامه‌ می‌ گیریم سال بعد که مقیم هرات شدم شناسنامه‌ ام هم باید تغییر کند؟ در مورد دین که دیگر نمی‌ توان حرف زد. مگر می‌ شود کسی از افغانستان باشد و مسلمان نباشد؟ استغفرالله خلاصه امکان ندارد ما پدیده‌ های دنیای مدرن را ملوث به فرهنگ پیش‌ مدرن نکنیم. باز خدا را شکر "رنگ چشم، رنگ مو و علایم فارقه" نوشته نمی‌ شود.


تمسخر مردم در تذکره های برقی

منتخب امروز


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان