طرز تهیه دسر کرم نارنگی


‌ فرشته قربانی؛ مجله ایران بانو دسر نوعی غذا است که بعد از ناهار یا شام خورده می شود. معمولا دسر شامل غذاهای شیرین مانند بستنی، کوکی و کیک است. در بعضی کشورها ممکن است چای و شربت را به عنوان دسر سرو می کنند. برخی از دسرها مانند کیک تولد تزئین شده اند، برخی […] Source

طرز تهیه دسر کرم نارنگی
فرشته قربانی؛ مجله ایران بانو
دسر نوعی غذا است که بعد از ناهار یا شام خورده می شود. معمولا دسر شامل غذاهای شیرین مانند بستنی، کوکی و کیک است. در بعضی کشورها ممکن است چای و شربت را به عنوان دسر سرو می کنند. برخی از دسرها مانند کیک تولد تزئین شده اند، برخی دیگر مانند پودینگ ساده هستند و برخی دیگر در اجاق گاز پخته می شوند. امروز می خواهیم طرز تهیه دسر کرم نارنگی را برای شما بیان کنیم:

مواد لازم:
شیر: دو پیمانه
پودر ژلاتین: دو قاشق سوپخوری
آب سرد: یک سوم پیمانه
خامه: نصف پیمانه
شکر: هشت قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ: دو عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای کرم نارنگی:
آب نارنگی: دو پیمانه
شکر: دو سوم پیمانه
آرد ذرت: دو قاشق سوپخوری
کره: یک قاشق سوپخوری
پودر ژلاتین: یک قاشق سوپخوری
رنده پوست پرتقال: یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:
ابتدا ژلاتین را روی آب سرد پاشیده تا اسفنجی شود سپس روی بخار آب قرار می‌دهیم تا حل شده و شفاف شود. شیر را هم روی حرارت می‌گذاریم تا گرم شود. شکر و وانیل و زرده‌های تخم مرغ را می‌زنیم تا کرم رنگ شود و بعد شیر در حال جوش را خیلی آرام به زرده اضافه می‌کنیم و بسرعت هم می‌زنیم. بعد دوباره در ظرف شیر برگردانده و روی شعله ملایم می‌گذاریم و تا زمانی که غلیظ شود هم می‌زنیم. بعد ژلاتین را اضافه کرده و از روی حرارت برمی‌داریم. کمی که خنک شد خامه را اضافه کرده و کاملاً مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود. مخلوط را هم می‌زنیم و در قالب می‌ریزیم و به مدت سه تا چهار ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم تا ببندد.

طرز تهیه کرم نارنگی:
آرد و شکر و رنده پوست پرتقال را با هم مخلوط کرده و بعد آرام آب نارنگی را اضافه می‌کنیم و روی حرارت ملایم گاز می‌گذاریم. حالا مواد را هم می‌زنیم تا گلوله نشود. وقتی که غلظتش مثل فرنی شد کره را اضافه می‌کنیم و از روی حرارت برمی داریم. ژلاتین را هم اضافه کرده و هم می‌زنیم.وقتی خنک شد روی دسر می‌ریزیم و دوباره به مدت ۳یا۴ساعت در یخچال می‌گذاریم تا خوب ببندد. بعد برش می‌زنیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان