جزئیات شرکت در کنکور سراسری سال 97


جزئیات شرکت در کنکور سراسری سال 97

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات شرکت در کنکور سراسری سال 97 را اعلام کرد.

دکتر حسین توکلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: آزمون سراسری سال 97 برای پذیرش دانشجو دوره‌های روزانه، شبانه و نوبت دوم، نیمه حضوری، مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی و کد رشته‌های باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام در این آزمون از روز یکشنبه اول بهمن از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و روز یکشنبه 8 بهمن پایان می‌پذیرد.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام همزمان با آغاز ثبت‌نام روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و هر یک از داوطلبان در مهلت تعیین شده می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دفترچه راهنما ثبت‌نام کنند.

توکلی ادامه داد: پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصرا اینترنتی است و داوطلبان از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب با پرداخت 220 هزار ریال، می‌توانند ثبت‌نام کنند. همچنین داوطلبانی که علاقه‌مند به استفاده از خدمات پیام کوتاه هستند می‌توانند با پرداخت 5 هزار ریال از این خدمات بهره‌مند شود.

وی اعلام کرد: دارندگان دیپلم نظام قدیم، دیپلم نظام جدید و پیش‌دانشگاهی بدون توجه به مدرک تحصیلی خود می‌توانند در یکی از گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی،‌ زبان‌های خارجه و هنر در آزمون سراسری سال 97 شرکت کنند.

توکلی افزود: همچنین در آزمون سراسری سال 97 به همه داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی اجازه داده شده است که در گروه زبان‌های خارجه و هنر نیز آزمون بدهند، داوطلبان برای شرکت در هر یک از دو گروه باید 220 هزار ریال جداگانه پرداخت کنند.

مشاور سازمان سنجش گفت: همچنین اگر داوطلبان مایل باشند که رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی را انتخاب کنند باید مبلغ 110 هزار ریال دیگر پرداخت و کارت اعتباری مربوطه را دریافت کنند.

وی اعلام کرد: داوطلبان برای انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران باید منتظر اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه باشند، در صورت اعلام رسمی سازمان سنجش آموزش کشور نیز ضوابط آن را اعلام خواهد کرد.

توکلی بیان کرد: داوطلبان پس از تکمیل فرم تقاضانامه و انجام فرآیند ثبت‌نام، کد پیگیری دریافت می‌کنند که براساس آن کد پیگیری می‌توانند اطلاعات ثبت‌نامی خود را ویرایش کنند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری سال 97 روز 7 و 8 تیر 97 در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه از روز 4 تیر 97 توزیع می‌شود و نتایج اولیه آزمون دهه دوم مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین