نازنین رحمانی و مصائب شیرین کاهش وزن در تایلند


نازنین رحمانی و مصائب شیرین کاهش وزن در تایلند

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان ؛ نازنین رحمانی 8 سال به صورت جدی در تیم شهر شنا به فعالیت مشغول بوده و حالا در 25 سالگی، 7 سال است که به عضویت تیم ملی قایقرانی درآمده است. علاقه اش به آب و شنا و ورزش های آبی از کودکی ، زندگی وی را به سمت فعالیت جدی در این رشته ها سوق داده است. نازنین برای اولین بار از طریق مربی شنای خود با قایقرانی...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان ؛ نازنین رحمانی ۸ سال به صورت جدی در تیم شهر شنا به فعالیت مشغول بوده و حالا در ۲۵ سالگی، ۷ سال است که به عضویت تیم ملی قایقرانی درآمده است.

علاقه اش به آب و شنا و ورزش های آبی از کودکی ، زندگی وی را به سمت فعالیت جدی در این رشته ها سوق داده است. نازنین برای اولین بار از طریق مربی شنای خود با قایقرانی آشنا می شود و فقط یک دوره استعدادیابی کافی بوده که وی را وارد تیم ملی روئینگ کند.

نازنین رحمانی در بازی های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ کره جنوبی ، المپیک دانشجویان ۲۰۱۵ ، قهرمانی آسیا چین ۲۰۱۶ و قهرمانی آسیا تایلند ۲۰۱۷ برای تیم ملی مسابقه داده است. یک کارنامه پر و پیمان در جوانی.

رحمانی در گفتگو با پایگاه خبری ورزش بانوان می گوید: همیشه انرژی مثبتی که از محیط اطراف و اطرافیان خود می گیرید تعیین کننده است. این انرژی مثبت در خانواده من وجود داشت و آن ها همیشه من را به ادامه راه تشویق می کردند. این که خانواده یک ورزشکار در کنار وی باشند عاملی است که موفقیت آینده را می سازد.

تقسیم هزینه ها

ملی پوش قایقران ایران در مورد مخارجی که رشته قایقرانی روی دستش می گذارد هم صحبت کرده است. نازنین می گوید: هزینه تجهیزات تمرینی و وسایل مورد نیاز از طرف فدراسیون قایقرانی پرداخت می شود با این وجود متاسفانه در این رشته ورزشی لیگ وجود ندارد و در نتیجه قسمتی از هزینه ها را خودم پرداخت می کنم.

برقراری تعادل

برای ورزشکارانی به سن و سال نازنین ، تطبیق دادن فضای تمرین و ورزش پرفشار با درس و تحصیل یک مشکل همیشگی است. رحمانی می گوید: با وجود این که من در حال حاضر دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی هستم اما مطمئنا درس خواندن در این وضعیت سخت خواهد بود، به دلیل این که ما ۱۲ماه سال اردو داریم. حتی در فصل امتحانات و برگزاری اردو در چین، مجبورم که بخشی از وقتم را برای درس خواندن خالی کنم که تعادلی این بین برقرار شود . برای پر کردن این خلأ از طرف وزارت ورزش و جوانان نامه می برم که پس از برگشت از اردو، امتحان بگیرند که البته آن هم دردسرهای خاص خودش را دارد اما به هر حال مجبورم!

۲ مدال طلا در تایلند

نازنین رحمانی یکی از ستاره های تیم ملی قایقرانی روئینگ در مسابقات قهرمانی آسیا بود . او در این باره می گوید: آخرین مسابقه برون مرزی ، مسابقه قهرمانی آسیا تایلند بود که در شهریور ماه برگزار شد و به دلیل این که سال آینده بازی های جاکارتا را درپیش داریم همه کشور ها با آمادگی کامل حضور داشتند و سطح مسابقات بسیار بالا بود .خوشبختانه توانستم ۲ مدال طلا کسب کنم که برای اولین بار در ایران این اتفاق رقم خورد.

شیرین ترین اتفاق برای نازنین رحمانی

نازنین به یک خاطره خوش اشاره می کند. خاطره تایلند و مسابقات قهرمانی آسیا : در مسابقه امسال در بخش ۲ نفره سبک وزن با مریم امیدی پارسا در یک تیم قرار داشتیم که مسابقه پر استرسی بود به دلیل این که کسی فکر نمی کرد که بتوانیم در این ماده مدال بیاوریم. مشکل اصلی هم اینجا بود که ما ۲ نفر برای این مسابقه باید وزن کم می کردیم و چون وزن من پایین نمی رفت ، فشار و نگرانی بیشتری ایجاد شده بود. حتی ۲ساعت قبل از مسابقه یک کیلو بالای وزن استاندارد بودم اما پس از تلاش فراوان درنهایت به وزن ۵۷ رسیدم و طلا را از آنِ خود کردیم. این شیرین ترین اتفاقی بود که در این مدت افتاد چون هیچ کس فکر نمی کرد که بتوانیم موفق به انجام این کار شویم.

المپیک ۲۰۲۰

المپیک توکیو در پیش است و نگاه بسیاری از ورزشکاران موفق این روزهای ورزش کشور به این رویداد بزرگ است. نازنین هم پس از درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا نیم نگاهی به توکیو دارد گرچه پیش از آن باید در جاکارتا ۲۰۱۸ پارو بزند: درحال حاضر برای بازیهای جاکارتا تمرین و تلاش می کنیم. اگر با کمک خداوند بتوانم دوباره طلاهایم را تکرار کنم این احتمال وجود دارد که تا سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ادامه دهم.

*گفتگو از فاطمه فلک ناز / پایگاه خبری ورزش بانوان – کرمانشاه


منتخب امروز


عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی