آیا شهرداری بم و راه یاب ملل سنندج وارد بحران شده اند؟ / بیداری سپاهان


به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان ؛ لیگ برتر فوتبال زنان ایران هفته چهاردهم خود را پشت سر گذاشت و حالا 8 هفته به پایان لیگ باقی مانده و هفته به هفته ، جذابیت رقابت در بالای جدول افزایش می یابد. در یکی از جذاب ترین لیگ های چند سال اخیر ، لیگ برتر فوتبال زنان 4 مدعی قهرمانی دارند اما نتایج نیم فصل دوم طوری رقم خورده که احتمال...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان ؛ لیگ برتر فوتبال زنان ایران هفته چهاردهم خود را پشت سر گذاشت و حالا ۸ هفته به پایان لیگ باقی مانده و هفته به هفته ، جذابیت رقابت در بالای جدول افزایش می یابد.

در یکی از جذاب ترین لیگ های چند سال اخیر ، لیگ برتر فوتبال زنان ۴ مدعی قهرمانی دارند اما نتایج نیم فصل دوم طوری رقم خورده که احتمال وقوع شگفتی در ادامه کار دور از ذهن نیست. شهرداری بم و راهیاب ملل نتیجه نمی گیرند و سپاهان هم فعلا به کسی مجال نفس کشیدن نمی دهد.

پس از نیم فصلی رویایی برای راه یاب ملل سنندج و شهرداری بم ، به نظر می رسد ساعت خوش برای آن ها به پایان رسیده است. گویی کفگیر راه یاب ملل و شهرداری بم به ته دیگ خورده و دیگر کاری از دست نجات بخش ها هم بر نمی آید. درست بر خلاف نیم فصل اول.

خبر بدتر برای این ۲ تیم این است که سپاهان روی فرم است و مصدوم هایش به تدریج از راه می رسند. فروغ موری مثل آب خوردن گل می زند و اوضاع برای زردها پس از شکست های عجیب نیم فصل اول آن ها به وضوح بهبود یافته است. شهرداری سیرجان هم از افت تیم های اول و دوم جدول استفاده نکرده و با فاصله ۶ امتیازی تا صدر ، مصائب خاص خود را دارد.

سوالات و کلیدها

اما سوال اصلی این است؟ بحران در بم و سنندج تا کی قرار است ادامه پیدا کند و راه فرار کجاست؟ در اصفهان ، سپاهان ، تیم سرحال امروز که در برابر تیم های سرسخت و بالانشین سوابق خوبی ندارد آیا می تواند با همین دست فرمان ، از هیچ ، همه چیز بسازد و به صدر برسد؟

پاسخ گویی به این سوال ها چند کلید دارد. فرض کنیم که به اندازه کافی صبر داشته باشیم تا به سوپر مچ های نیم فصل دوم برسیم. کلید بازی های این فصل در بازی های کلاسیک فصل است. از شهرداری بم انتظار می رود بالاخره به روزهای ناامید کننده اش پایان دهد. آن ها به هر حال هنوز هم امید اول قهرمانی هستند زیرا :

۱) هنوز هم ۳ امتیاز بیشتر از تیم دوم جدول دارند

۲) بازی با راهیاب ملل سنندج را در زمین خاص خود در بم انجام می دهند و شانس پیروزی شان بیشتر است

۳) راه بازی کردن با سپاهان و شهرداری سیرجان را به خوبی بلدند . آن ها هر دو تیم را در بازی رفت ، به مرز نابودی کشاندند!

سپاهان اما حالا می تواند رقیب جدی برای شهرداری بم باشد. آن ها هم به چند دلیل می تواننند در صورت ادامه لغزش شهرداری بم ، قهرمان شوند به این دلایل :

آیا شهرداری بم و راه یاب ملل سنندج وارد بحران شده اند؟ / بیداری سپاهان

تیم فوتبال بانوان سپاهان اصفهان

۱) دست مرضیه شهبازی در ادامه فصل بازتر می شود زیرا مصدومانش را در اختیار خواهد گرفت

۲) بازی با شهرداری بم ، صدرنشین فعلی را در اصفهان انجام می دهد و ممکن است آن مسابقه ، کلید قهرمانی آن ها باشد.

۳)با شهرداری سیرجان هم در اصفهان بازی می کند و انگیزه زیادی برای انتقام دارد و تنها چالش آن ها بازی با راه یاب ملل سنندج در کردستان است. راه یاب ملل سنندج در خانه دیگر آن تیم همیشه پیروز نیست و شهرداری سیرجان به این افسانه ، خاتمه داد.

چالش احتمالی سپاهان و راه پرسنگلاخ راه یاب ملل

چالش سپاهان هم همچنان ، قفل کردن آن ها در مواجهه با تیم های سرسخت از یک سو و احتمال افت بدنی این تیم در هفته های پایانی فصل با توجه به از دست دادن فصل بدنسازی پیش فصل است که باید دید در اصفهان ، چه راهکاری برای آن اندیشیده شده است.

راه یاب ملل سنندج هم البته هنوز برای قهرمانی فرصت دارد. آن ها هم می توانند در سنندج، سپاهان را شکست دهند و در بم هم شگفتی سازی کنند و از سد شهرداری بم بگذرند ضمن این که نیم نگاهی به امتیاز از دست دادن سپاهان و شهرداری بم در نبرد با شهرداری سیرجان دارند به شرط آن که روزهای دور از پیروزی آن ها از این طولانی تر نشود. آن ها در ۲ بازی اخیر پیروز نشده اند.

آیا شهرداری بم و راه یاب ملل سنندج وارد بحران شده اند؟ / بیداری سپاهان

با این جمله تمام کنیم که صد افسوس که جذابیت های این لیگ ، در بم ، اصفهان یا سنندج محکوم به مدفون شدن است. ما از آواز دهلی می گوییم که شنیدنش البته از دور خوش نیست.

از زیبایی هایی می گوییم که – حداقل به اندازه کافی – به تصویر کشیده نمی شود ، بر قلم جاری نمی شود و چاره ای نداریم جز با کلام و قلمی منقوص ، تصویری ترسیم کنیم بر ذهن همه پشت در ماندگان.

تصویری حاصل از تلاش برای عبور از درهایی که گاهی گذر از آن از عبور از سیستم های امنیتی خزانه های بانک ها و موزه ها هم دشوار تر است!

*حامد اسماعیلی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا