مکان های دیدنی روستای عرب رودبار+عکس


مکان های دیدنی روستای عرب رودبار+عکس

روستای عرب رودبار در بخش شیروان چرداول از شهرستان ایلام واقع در 44هزارگزی جنوب چرداول و در کنار راه رودخانه سیمره است.

اتاق خبر 24:

روستای عرب رودبار در بخش شیروان چرداول از شهرستان ایلام واقع در 44هزارگزی جنوب چرداول و در کنار راه رودخانه سیمره است. عرب رودبار ازمناطق حاصلخیز استان ایلام در زمینه کشاوزی است.مردم این منطقه به عربی وکوردی تکلم میکنند.علاقه وپشتکار مردم به فعالیت و کارکشاورزی زمینه توسعه زمین های کشاورزی را دراین منطقه دو چندان کرده است.به گفته مردم منطقه ، رونق کشاورزی در عرب رودبار مانع ازمهاجرت روستائیان وبویژه جوانان به سایر مناطق کشور شده است. در روستای عرب رودبـار که حدود 2 هزار نفر جمعیت دارد زنـان و مـردان پـا به پـای هم به تولید محصولات کشاورزی مشغول هستند.

مکان های دیدنی روستای عرب رودبار+عکس

تمام زمینهای کشاورزی این منطقه که حدود 600 هکتار است در همه فصول سال به زیرکشت انواع محصولات کشاورزی می رود . وجود رودخـانه بزرگ سیمره ، این منطقه را به یکی ازبهترین مناطق استان در زمینه کشاورزی تبدیل کرده است.ولی به علت آبگیری سد سیمره بعضی از روستاهای این شهرستان که در حوضه آبریز سد هستند به زیر آب خواهند رفت.

مکان های دیدنی روستای عرب رودبار+عکس

سـالانه حـدود 15 هزارتن انواع محصولات کشـاورزی شـامل بـرنج ، ذرت ، گنـدم ، جو ، انار ، خیار ، سیب زمینی ، حبوبات و سبزیجات در این منطقه کشت و تولید می شود. 87 هکتار از باغ های این ‏شهرستان به کشت محصول انار اختصاص یافته است.‏محصول انار برداشت شده در این شهرستان بیشتر به نوع “مـــلس” اختصاص دارد.‏ بقعه امام زاده عباس (ع) در آبادی رودبار عرب و 25 کیلومتری شهر لومار مرکز شهرستان سیروان واقع شده است.

مکان های دیدنی روستای عرب رودبار+عکس

منبع: خبرگزاری مهر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)