لاکچری به روایت علم


سال‌های زیادی نیست که در کشور ما بحث محصولات لوکس یا لاکچری تبدیل به بحثی آشنا و تا حدودی همه‌گیر شده است. با این حال، این موضوع در کشورهای غربی سال‌هاست که موضوعی جاافتاده و مهم است و بحث‌های تئوری متعددی در این حوزه شده است. . اما در کشور ما، مانند هر پدیده وارداتی دیگر، مسئله محصولات لوکس و در کنار...

سال‌های زیادی نیست که در کشور ما بحث محصولات لوکس یا لاکچری تبدیل به بحثی آشنا و تا حدودی همه‌گیر شده است. با این حال، این موضوع در کشورهای غربی سال‌هاست که موضوعی جاافتاده و مهم است و بحث‌های تئوری متعددی در این حوزه شده است.

.

اما در کشور ما، مانند هر پدیده وارداتی دیگر، مسئله محصولات لوکس و در کنار آن استراتژی بازاریابی و تبلیغات آن، پیش از آنکه وارد فاز تئوری و علمی شود، بیشتر به صورت آزمون و خطا و در بسیاری از موارد هم بدون پشتوانه علمی و پژوهشی مطرح و تجربه شده است. با تمام این اوصاف، مدتی است پژوهش‌گران حوزه بازاریابی و تبلیغات محصولات لوکس در ایران، به این موضوع جدی‌تر نگریسته و کوشش‌هایی در تئوریزه کردن و چاپ کتاب در این حوزه انجام داده‌اند. یکی از این کوشش‌ها کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» است که انتشارات «بازاریابی» آن را مدتی است روانه بازار کرده است.

لاکچری به روایت علم

کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» با زیرعنوان «قاعده‌شکنی در بازاریابی به منظور دستیابی به برند لوکس» توسط ژان نوئل کاپفرر و ونسنت باستین تالیف شده و پرویز درگی و امیرحسین سرافرازیان آن را ترجمه کرده‌اند. این کتاب در سه بخش و شانزده فصل نگارش شده است. در بخش اول با عنوان «بازگشت به پایه‌های لوکس‌گرایی» نگاهی دقیق به تاریخ این موضوع، تعاریف آن و ابعاد لوکس‌گرایی امروزی شده است. در بخش دوم تحت عنوان «برندهای لوکس، نیازمند مدیریت خاص خود هستند» با موضوع مدیریت در حوزه محصولات لوکس آشنا می‌شویم. در این بخش که هشت فصل دارد بحث‌های اصلی در حوزه بازاریابی محصولات لوکس و مدیریت و منابع مالی یک شرکت لوکس ارائه شده است. در نهایت در بخش سوم با عنوان «چشم‌انداز استراتژیک»، مدل‌های کسب و کار لوکس‌گرایی، ورود به دایره لوکس‌گرایی و ترک آن، درس‌هایی از لوکس‌گرایی و لوکس‌گرایی و توسعه پایدار مطرح شده‌اند.

این کتاب در ۳۷۰ صفحه منتشر شده و مخاطب می‌تواند با خواندن آن درک کلی و درستی از موضوع بازاریابی محصولات لوکس پیدا کند. در کنار این موارد، در تمامی بخش‌های کتاب سعی شده با ارائه مثال‌های آشنا و متعدد خواننده درک ملموس‌تری از موضوعات مطروحه پیدا کند و در نهایت بتواند آشنایی نسبی‌ای با موضوع بازاریابی محصولات لوکس پیدا کند.

.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین