هفته مد چیست؟


هفته مد چیست؟

برای کسانی که به طور ذاتی در جستجوی برقراری ارتباط با دیگران هستند به نظر می‌رسد هفته مد محل مناسبی برای این است که خود را بخشی از جمعیت بدانند. قابل درک است که تعداد فراوان عکس‌ها و تصاویری که از خیابان‌های اطراف و ردیف جلوی فشن شو در مجلات منتشر می‌شود آن را تبدیل به یک امر پرزرق و برق می‌کند. ممکن است این موضوع شوک‌آور باشد، اما در واقع هفته...

برای کسانی که به طور ذاتی در جستجوی برقراری ارتباط با دیگران هستند به نظر می‌رسد هفته مد محل مناسبی برای این است که خود را بخشی از جمعیت بدانند. قابل درک است که تعداد فراوان عکس‌ها و تصاویری که از خیابان‌های اطراف و ردیف جلوی فشن شو در مجلات منتشر می‌شود آن را تبدیل به یک امر پرزرق و برق می‌کند. ممکن است این موضوع شوک‌آور باشد، اما در واقع هفته مد فقط یک محل کار است.

.

کتاب جدید “قصه‌های ردیف عقب” که توسط “امی اودل” سردبیر Cosmopolita نوشته شده است به وضوح نکاتی را در مورد سرخوردگی در کار مد مطرح می‌کند. به عنوان مثال، او در مورد مردمی بحث می‌کند که در اطراف محل برگزاری هفته مد می‌گردند یا ردیف‌های اول را اشغال می‌کنند تا در عکس‌ها حضور داشته باشند و با قرار گرفتن عکس‌ها در اینترنت شهرتی به دست آورند. در حقیقت آن‌ها به فکر ارتقاء خود و ایجاد یک نام تجاری شخصی از طریق رسانه‌های اجتماعی هستند، چیزی که می‌تواند از استعداد واقعی مهم‌تر باشد.

بنابراین اجازه دهید روشن کنیم که هفته مد چه چیزی هست و چه چیزی نیست…

هفته مد چیست؟

هفته مد در اصل جایی است که در آن سردبیران چیزهای مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند. این هفته، یک هفته مطبوعاتی است که در آن طراحان مجموعه جدید خود را برای اولین بار به مطبوعات ارائه می‌دهند. مطبوعاتی که سردبیر مد دارند در هفته مد آنچه را که برای تولید مطالب در طول سال در اختیار دارند می‌بینند. چیزی که سردبیران انتخاب می‌کنند تا کم‌کم در مجلات خود نمایش دهند و بر بیننده تأثیر بگذارند، خواه شما این تأثیر را درک کنید یا نه. داستان‌هایی که هر ماه در مجلات گفته می‌شود چیزهایی است که به دنیای مد وارد خواهد شد و چیزهایی که شما خواهید خرید.

[photo_gallery source=”media: images/2016/02/–.jpg” limit=”46″ width=”1170″ height=”800″ horizontal_gap=”1″ vertical_gap=”2″ large=”1″ medium=”2″ class=”template-style”] مجموعه‌ها همیشه در ارتباط با فصل پیش‌رو نمایش داده می‌شوند، به عنوان مثال در طول پاییز و ماه سپتامبر، لباس برای بهار پیش نمایش داده می‌شود و در بهار و ماه فوریه، لباس پاییزی به نمایش درمی‌آید.

هفته مد چه زمانی است؟

هفته مد دو بار در سال و در چند شهر رخ می‌دهد. به طور سنتی نمایش‌ها از نیویورک شروع می‌شود و سپس به لندن و میلان حرکت می‌کند تا در نهایت به پاریس برسد. اخیراً پایتخت‌های مد جدیدتری در سراسر جهان ظهور کرده است و هفته مد در شهرهایی مانند استکهلم و استرالیا برگزار می‌شود. طراحان آمریکایی از جمله رالف لورن، الکساندر وانگ، ورا وانگ، اسکار د لارنتا، مارک جیکوبز و کالوین کلین در نیویورک آثار خود را نمایش می‌دهند. طراحان انگلیسی مانند باربری، سیبلینگز و سیمون روچا در لندن شوی لباس دارند. طراحان ایتالیایی مانند گوچی، فندی، کاوالی، ورساچه و آرمانی در میلان نمایش می‌دهند. خانه‌های طراحی فرانسوی از جمله لانوین، سونیا ریکیل، ژان پل گوتیه و کلوئه در پاریس نمایش لباس دارند.

در نتیجه، اگر شما در این صنعت فعال هستید، هفته مد در واقع ماه مد است، چون یک ماه زمان لازم است که از نیویورک تا پاریس را پوشش دهید.

توجه: در اوایل ماه جولای، خانه‌های طراحی اوت کوتور لباس‌های خود را نمایش می‌دهند.

به طور کلی دو نوع نمایش لباس وجود دارد: ارائه (presentation) و نمایش (runway). نمایش‌ها (runway) به شکل شگفت‌آوری بسیار کوتاه و معمولاً به مدت چند دقیقه هستند، اما ارائه (presentation) چند ساعت طول می‌کشد و به جای مدل‌هایی که در صحنه راه می‌روند، معمولاً مدل‌ها در یک محل می‌ایستند تا بینندگان یک نمای نزدیک از لباس به دست آورند.

[photo_gallery source=”media: images/fashion-week1.jpg” limit=”46″ width=”1170″ height=”800″ horizontal_gap=”1″ vertical_gap=”2″ large=”1″ medium=”2″ class=”template-style”]

آیا من می‌توانم یک بلیت برای هفته مد بخرم؟

نه، شما باید به یک نمایش خاص دعوت شوید. در نمایش‌ها به روی عموم باز نیستند.

بنابراین چه کسانی به هفته مد می‌روند؟

سردبیران مد- در نمایش‌ها، سردبیران مد تصویری از مد در حال پیدایش به دست می‌آورند، روند و ایده‌های خلاقانه‌ای که در مطالب آینده مجله نشان داده خواهد شد.

خریداران- فروشگاه‌های بزرگ افرادی را به عنوان خریدار به هفته مد می‌فرستند تا برای آنچه در فصل پیش‌رو خرید و فروش خواهند کرد برنامه‌ریزی کنند.

استایلیست‌ها- کسانی که مسئول کنار هم قرار دادن لباس‌ها و ایجاد ظاهری از یکدست لباس کامل برای مشتریان هستند، چیزهایی را که در طول سال قرار است به طور مکرر نشان دهند می‌بینند. وبلاگ نویسان- بیشتر وبلاگ‌نویسان تلاش می‌کنند عکس‌هایی تهیه کنند که در اینستاگرام خود قرار دهند. این افراد معمولاً در حوالی هفته‌های مد حضور دارند و به همین دلیل است که انبوه جمعیت در هفته‌های مد اغلب کاملاً ناامیدکننده است. مشاهیر- چهره‌های شاخص با این امید به هفته‌های مد دعوت می‌شوند که بتوانند توجه بیشتری را به یک مجموعه خاص جلب کنند و معمولاً این اتفاق می‌افتد. با این حال در بیشتر موارد نوع کار و هنر واقعی طراح چیزی است که کمک می‌کند حدس بزنید چه کسانی در ردیف جلو خواهند نشست.

هفته مد تهران

شهر تهران نیز به تازگی به برگزار کنندگان هفته مد پیوسته است اما واقعیت آن است که هفته مد تهران هنوز در سردرگمی به سر می برد و به جایگاهی که باید دست نیافته است.

.




معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان