بهترین پارچه لباس کودک کدام است؟


برای خرید لباس کودک چه ویژگی هایی را در نظر می گیرید؟ رنگ لباس، الگوی لباس، دوخت و طراحی و راحتی لباس همگی ملاک های خوبی برای انتخاب لباس کودک هستند. در این میان نقش پارچه لباس کودک مهم تر از موارد دیگر است. پارچه لباس نباید به پوست حساس کودک آسیب بزند. راحتی و سهولت استفاده لباس کودک اولین اصل است. در ادامه چند پارچه مناسب برای...

برای خرید لباس کودک چه ویژگی هایی را در نظر می گیرید؟ رنگ لباس، الگوی لباس، دوخت و طراحی و راحتی لباس همگی ملاک های خوبی برای انتخاب لباس کودک هستند. در این میان نقش پارچه لباس کودک مهم تر از موارد دیگر است. پارچه لباس نباید به پوست حساس کودک آسیب بزند. راحتی و سهولت استفاده لباس کودک اولین اصل است. در ادامه چند پارچه مناسب برای لباس کودک را معرفی می کنیم.

بهترین پارچه لباس کودک کدام است؟

پارچه نخی بهترین پارچه لباس کودک

الیاف طبیعی بهترین نوع پارچه لباس کودک هستند. الیاف طبیعی و لطیف نخ سازگاری کاملی با پوست حساس کودکان دارد. پارچه های نخی در دوخت لباس های کودکان کاربرد بسیاری دارند. اغلب تولیدی های لباس بچه گانه برای دوخت لباس کودک و به خصوص لباس زیر کودک از الیاف نخی استفاده می کنند. شستشوی آسان پارچه نخی مزیت دیگری است که نشان دهنده مناسب بودن آن در دوخت لباس کودک است.

پارچه حوله ای نرم و راحت

نرمی و لطافت پارچه حوله ای را در هیچ پارچه دیگری نمی توان دید. این پارچه ها برای دوخت لباس کودک گزینه مناسبی هستند. پارچه حوله ای هیچ آسیبی به پوست حساس کودک نازنین تان نخواهد رساند.

بهترین پارچه لباس کودک مخمل

پارچه مخمل مقاومت خوبی دارد و برای لباس های بیرون از منزل کودک انتخاب خوبی است. پارچه مخمل به راحتی پارچه حوله ای و نخی نیست و اغلب در دوخت لباس مهمانی کودکان به کار برده می شود. علت اصلی استفاده از پارچه مخمل در پوشاک کودکان، گرمای مناسب آن در فصول سرد است.

لباس زمستانی کودک با پارچه پشمی

پارچه های پشمی از با کیفیت ترین پارچه های گرم زمستانی هستند که می توان در تولید پوشاک استفاده کرد. پارچه پشمی دارای لطافت، نرمی و گرمای خوبی است و به سادگی هم نخ کش نمی شود. تنوع رنگی در پارچه های پشمی ، لباس های رنگارنگ بچه گانه را زیباتر می کند. البته منظور از پارچه پشمی، الیاف طبیعی است. استفاده از الیاف پشم مصنوعی برای لباس کودکان پیشنهاد نمی شود.

پارچه های لطیف لباس کودک

پارچه های ساتن، تافته و حریر در لیست بهترین پارچه لباس کودک دیده می شوند. اغلب تولیدی ها در دوخت لباس های مهمانی و تولد دختر بچه ها از حریر یا ساتن استفاده می کنند. البته همانطور که می دانید پارچه های ساتن، تافته و حریر مناسب لباس منزل و لباس راحتی کودکان نیستند.

چند نمونه از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس کودک معرفی شد. این پارچه ها از الیاف طبیعی و دارای بافت نرم و سبک هستند. پارچه لباس کودک نباید از الیاف مصنوعی و نایلونی بافته شود. الیاف نایلون موجب آسیب شدید به پوست حساس کودکان و نوزادان خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا