زمان آغاز فعالیت فروشگاه‌های بهاری اعلام شد


زمان آغاز فعالیت فروشگاه‌های بهاری اعلام شد

هر ساله برای جلوگیری از زیاده‌خواهی دلالان متولیان تنظیم بازار اقدام به عرضه کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های بهاره می‌کنند تا بتوانند قیمت‌ها را در حد تعادلی نگه دارند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، هر ساله برای جلوگیری از زیاده‌خواهی دلالان و واسطه‌ها متولیان تنظیم بازار اقدام به عرضه کالا‌های اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های بهاره می‌کنند تا بتوانند قیمت‌ها را در حد تعادلی نگه دارند.

کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز توزیع کالا‌های اساسی در پایتخت خبر داد و گفت: این کالا‌ها شامل برنج، مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ است که در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار، تعاونی مصرف کارکنان، بنک‌داری‌های سطح شهر تهران و تعاونی‌ها و فروشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود.

وی در مورد قیمت این کالا‌ها هم گفت: برنج وارداتی بر اساس نوع و رقم آن با سه قیمت هر کیلوگرم ۵ هزار و ۶۰۰ تومان، ۳ هزار و ۹۰۰ تومان و ۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود. قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی گوشت قرمز بین ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳۳ هزار تومان خواهد بود و هر کیلوگرم مرغ نیز ۶ هزار و ۲۰۰ تومان و تخم‌مرغ شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین از برپایی نمایشگاه بهاره در ۴ نقطه پایتخت که کالا‌های اساسی را عرضه می‌کند خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از نهم اسفند به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود که مکان‌های آن حکیمیه در شرق تهران، مصلا در مرکز تهران، بوستان ولایت در جنوب تهران و پارک ارم در غرب تهران مجوز دریافت کرده‌اند که البته ممکن است به ۵ نقطه افزایش یابد.

وی بر این نکته تأکید کرد که با توجه به اینکه مصرف خانوار در ماه پایان سال و برای شب عید ممکن است افزایش داشته باشد، قیمت‌ها توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تأیید و نهایی شده است.

به گفته ذوالفقاری اقلام اساسی ازجمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و تخم‌مرغ برای استان تهران به میزان کافی ذخیره شده و نگرانی بابت تأمین مایحتاج مردم وجود ندارد.

فارس

110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها