حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن توطئه های دشمن را نقش بر آب می کند


حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن توطئه های دشمن را نقش بر آب می کند

کرمان - ایرنا - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نقشه ها و توطئه های دشمن را نقش بر آب می کند.

به گزارش ایرنا احمد انارکی محمدی شامگاه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ملت شریف و شهیدپرور ایران در همه صحنه ها با اطاعت از رهبری برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضر هستند.
وی ادامه داد: ملت غیور ایران امسال نیز در راهپیمایی 22 بهمن می توانند همانند سالهای گذشته از دستاوردهای این نظام نگهداری و دفاع کنند.
وی تصریح کرد: توطئه های دشمن علیه کشور ایران سالهاست که ادامه دارد اما ملت ایران اسلامی با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفاع از آرمانهای نظام این توطئه ها را خنثی کرده اند.
انارکی محمدی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل و موضوعات پیرامون رفسنجان اشاره و بیان کرد: آب آشامیدنی این شهرستان بیش از 15 برابر حد مجاز آرسنیک دارد و برای رفع این مشکل تصفیه خانه ای در بالای شهر ایجاد می شود تا آب سالم و بدون آرسنیک تحویل مردم شود.
وی به بحث آلایندگی مس نیز اشاره و تصریح کرد: قرار است یک درصد از محل درآمد مس به مکانهایی که از ناحیه دود سمی این کارخانه آسیب می بینند اختصاص یابد که این موضوع اگر به تصویب شورای نگهبان برسد اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به تک محصولی بودن اقتصاد شهرستان رفسنجان گفت: دولت برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری برای روستاییان هزار و 500 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده تا در روستاها و مناطق محروم اشتغالاتی شود که در این زمینه متقاضیان روستایی می توانند تسهیلات با سود بین چهار تا هشت درصد را دریافت کنند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: 41 هزار طرح و پروژه ملی در کشور از یک تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که در رفسنجان هیچ طرح ملی تعریف نشده و سالهاست این شهرستان را جزء شهرهای برخوردار می دانند لذا باید در این راستا چاره اندیشی شود.
انارکی محمدی در مورد ورزش هم بیان کرد: قرار است از محل 27 صدم درصد ارزش افزوده ورزش برای ورزش بانوان درصدی اختصاص یابد.
وی به بحث جاده ها اشاره و تصریح کرد: بزرگترین معضل رفسنجان جاده ها هستند، دومین جاده حادثه خیز استان کرمان محور نوق به رفسنجان است که برای رفع نقاط حادثه خیز در این محور اقداماتی از جمله دوبانده شدن در دست اقدام است.
وی در مورد مدیریت صحیح منابع آبی اظهار کرد: طی سالهای اخیر دولت برای صرفه جویی در بحث آب به کشاورزان جهت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار بودجه ها و اعتبارات بلاعوضی را تخصیص داده و امسال برای اجرای آبیاری زیر سطحی نیز برای هر هکتار 10 میلیون تومان بلاعوض به کشاورزان اعطا می کند.
وی ادامه داد: صاحبان 40 هزار هکتار زمین بدون سند در رفسنجان می توانند با مراجعه به جهادکشاورزی از مزایای تسهیلات اجرای پروژه های تحت فشار بهره مند شوند.
وی همچنین به راه اندازی بورس پسته در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این اقدام بزرگی در صنعت پسته است و طی سه تا چهار سال آینده طول می کشد تا جا بیفتد و مردم و کشاورزان از این سامانه بهره مند شوند.
رفسنجان با 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: نجمه حسنی*
7433/3029


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تسلیت «برهم صالح» رئیس جمهور سابق عراق به ایران