امام جمعه موقت تهران:ولی فقیه ،فوق رهبری سیاسی است


امام جمعه موقت تهران:ولی فقیه ،فوق رهبری سیاسی است

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیهی که حضرت امام (ره) معرفی کرد را به معنی نائب امام زمان (عج) و فوق رهبری سیاسی می دانیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم بوشهر افزود: ولایت فقیه نخستین نقش را در تولید و در تداوم انقلاب دارد و بی تردید امروز این نقش استخوانی در گلوی استکبار و خاری در چشم آنهاست.
وی با بیان اینکه ولایتمداری یکی از پیامهای راهپیمایی 22 بهمن است یادآورشد:در ناآرامی های اخیر دشمن توطئه ها کرد که امروز به رهبران آنها می گوئیم 'این ملت تا آخرین نفر، آخرین نفس و قطره خون پای ولایت ایستاده و نمی توانند کوچکترین آسیبی به این رکن رکین انقلاب و ستون عزت، استقلال و عظمت ملت وارد آورند.
امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: آینده این انقلاب روشن است و مطمئن باشید مشکلات ماندنی نیست و با این رهبر دوراندیش و مردم وفادار گرهی ناگشوده نخواهد ماند.
وی گفت:حضور همه اقشار، گروهها و سلایق سیاسی در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر این است که هرچند اختلاف سلیقه وجود دارد اما وقتی پای دفاع از انقلاب اسلامی به میان آید همه با مشت کوبنده برفرق دشمن می زنیم.
خاتمی افزود:ملت ایران با حضور پرشور و وحدت بخش خود در راهپیمایی 22 بهمن یک بار دیگر وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ثابت کرد.
وی یادآورشد:راهپیمایی تماشایی امسال مردم ایران تیری بر قلب دشمن شد و این پیام را داشت که تاآخرین نفر، آخرین نفس و قطره خون پای این انقلاب ایستاده اند.
خاتمی گفت: دشمن وقتی فرار می کرد اعلام کرد به زودی برمی گردد ولی این برگشت 40 سال است که به طول انجامیده است.
امام جمعه موقت تهران گفت:هیچ یک از انقلاب های دنیا همانند انقلاب اسلامی ایران این شور، نشاط و هیجان را ندارند طوریکه امروز بعد از 40 سال با حضور و راهپیمایی دهها میلیونی مردم همراه است و باید این نعمت را شکر کرد.
وی وفای به عهد را از جمله دیگر پیام های این راهپیمایی معرفی کرد و گفت: شهیدان این آب و خاک با نثار جان خود به نسل های اول و دوم انقلاب چشم داشتند، امروز نیز نسل اول، دوم و سومی ها آمدند که بگویند ما نمی گذاریم این پرچمی که شما به اهتزاز درآوردید بر زمین بماند.
خاتمی با بیان اینکه بیعت با نظام اسلامی از دیگر پیام های این راهپیمایی است افزود: مردم امروز در40 سالگی انقلاب به شیطان هایی که خواب و خیال آسیب رساندن به انقلاب را دارند می گویند که این خواب را به گور خواهید برد و این انقلاب تا انقلاب حضرت مهدی (عج) ماندنی است.
وی تعظیم در برابر شعائر اسلامی را از دیگر پیام های این راهپیمایی عنوان کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی دین، الله اکبر و نام مقدس حضرت محمد (ص) و آلش زنده شده است.
خاتمی بیان کرد: با توجه به توطئه های دشمن در دی ماه گذشته مردم ایران امسال با شکوه و انگیزه بیشتری به صحنه آمدند و این حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن گواه بر این مدعاست.
وی گفت:دشمن تلاش کرد که ماه بهمن امسال را ماه به هم ریختن ایران اسلامی قرار دهد اما مردم با حضور به موقع خود در 17 دی توطئه آنان را خنثی کرد.
خاتمی تصریح کرد: مردم ایران نخواهند گذاشت به هیچ نحوی به نظام و انقلاب اسلامی آنها آسیب وارد شود و دشمن باید بداند مبارزه با نظام جمهوری اسلامی مبارزه با دم شیر است.
وی با اشاره به استقامت و خستگی ناپذیری ملت ایران گفت: امروز در راهپیمایی 22 بهمن آمده ایم بگوییم مشکلات و فشارهای اقتصادی، کارشکنی های خارجی، سو تدبیر و فساد برخی داخلی ها وجود دارد اما در کنار اینها شکوه و عظمت انقلاب اسلامی نیز هست و همچنان پای این انقلاب ایستاده ایم.
وی گفت: آمریکا سیاست صریح خود را براندازی نظام انقلاب اسلامی عنوان می کند ولی مردم ایران با حضور پرشور خود اعلام کردند همانطور که پیشینیان شما نتوانستند شما هم نمی توانید به این نظام آسیبی وارد کنید.
خاتمی یادآور شد: ملت ایران امروز اعلام کردند همانطور که امام راحل 'آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرد' همچنان مردم به این سخن نورانی لبیک می گویند و ندای مرگ بر آمریکا سر می دهند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


شیمیل ها چه افرادی هستند؟