تا حالا شده برای چسباندن مژه مصنوعی ساعت ها جلوی آینه بایستید و تلاش کنید ولی در نهایت یا مژه ها را کج بچسبانید و یا مژه ها بعد از چند ساعت به طور کامل کنده شوند یا گوشه آنها آویزان شود؟
برای اینکه با نکات و ترفندهای چسباندن صحیح و حرفه ای مژه مصنوعی آشنا شویم از یک میکاپ آرتیست ماهر خواسته ایم تا به ما فوت و فن این کار را آموزش دهد. پس با ما همراه باشید.

۱) قبل از انجام هر کاری باید ابتدا طول مژه را روی چشمتان اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که اندازه آن برای چشم شما مناسب است.
اگر مژه ها نیاز به کوتاه کردن داشتند، از انتهای مژه ها یعنی گوشه خارجی چشم، با یک قیچی ناخن تیز، اضافی آن را میبریم. این کار از افتادگی مژه ها در گوشه چشم در اثر پلک زدن جلوگیری میکند.

آموزش فوت و فن چسباندن مژه مصنوعی

۲) سپس دو سر مژه را گرفته و برای اینکه یک حالت c شکل به آن بدهید، کمی آن را به سمت داخل خم کنید و برای چند ثانیه به همان شکل نگه دارید.
این بهترین راه برای این است که مژه ها را از حالت صاف درآوریم و مطمئن شویم که فرم آنها شبیه انحنای پلک ما شده و درنتیجه به خوبی روی چشم ما می نشیند بدون اینکه گوشه های آن از روی پلک بلند شود.
همین کار به تنهایی بسیاری از دردسرهای چسباندن مژه مصنوعی را کم میکند.
۳) برای داشتن یک نتیجه ماندگار، نیاز به یک چسب با کیفیت دارید. باید تاکید کنم که چسبی که همراه مژه مصنوعی فروخته می شود اصلا کیفیت مناسبی نداشته و قطعا نمی تواند مژه ها را ساعت ها روی پلک شما نگه دارد.

بعد از انتخاب یک چسب مناسب، باید آن را به قسمت بالای پشت مژه ها بزنید. اگر دستان شما هنگام این کار نمی لرزد، می توانید مستقیما از تیوپ چسب استفاده کنید ولی چنانچه دستانتان می لرزد من یک ترفند ساده را به شما آموزش می دهم :

کمی از چسب را روی یک سطح صاف و صیقلی مانند پشت قوطی های لوازم آرایشتان بریزید و سپس انتهای موچین را داخل چسب زده و همانطور که در تصویر می بینید، به سرتاسر لبه بالای مژه مصنوعی بزنید به طوری که حتما تمامی لبه داخلی و خارجی بالای مژه آغشته به چسب شود تا بعدا مژه ها در اثر پلک زدن کنده نشوند.

آموزش فوت و فن چسباندن مژه مصنوعی

۴) حدود ۱۰ ثانیه یا کمی بیشتر زمان دهید تا قبل از قرار دادن مژه ها بر روی پلک، چسب اندکی خود را بگیرد (میتوانید به آرامی مژه ها را در هوا تکان دهید). این کار بهترین راه برای جلوگیری از لغزش مژه ها هنگام چسباندن به پلک است.

۵) برای اینکه پس از چسباندن مژه ها، یک خط مژه طبیعی دقیقا بالای مژه های واقعی خود داشته باشید، به هیچ وجه هنگام چسباندن مژه مصنوعی به پلک های خود دست نزنید. چسب پس از خشک شدن بی رنگ می شود پس اگر مقداری از آن بر روی پوست پلکتان دیده می شد اصلا نگران نباشید.

آموزش فوت و فن چسباندن مژه مصنوعی

۶) پس از اینکه هر دو مژه را چسباندید، می توانید خط چشم و ریمل خود را بزنید. این کار موجب یکپارچه شدن مژه های مصنوعی با مژه ها طبیعی شما می شود.

۷) نکته مهم: اگر پس از چسباندن مژه ها، فاصله ای بین مژه های اصلی و مصنوعی دیدید، مجبور نیستید که آن را بکنید و مجددا بچسبانید بلکه کافی است با استفاده از یک سایه چشم مات مشکی به عنوان لاینر، شکاف ایجاد شده را پر کرده و پنهان سازید.

این مرحله به خشک شدن سریعتر چسب نیز کمک میکند.

آموزش فوت و فن چسباندن مژه مصنوعی

چطور مژه مصنوعی را از روی چشم برداریم؟

همیشه مژه مصنوعی را قبل از پاک کردن بقیه آرایش چشمتان باید از روی پلک جدا کنید.

ابتدا باید چسب را به وسیله یک پنبه آغشته به پاک کننده آرایش چشم چرب (eye make-up remover)، کمی نرم کنید. پنبه را در امتداد خط مژه بکشید تا چسب نرم شده و چسبندگی خود را کمی از دست بدهد.

درحالی که چشمتان باز است، گوشه انتهای مژه را بگیرید، سپس چشمتان را ببندید و به آرامی مژه مصنوعی را از مژه های واقعی خود جدا کنید. دقت کنید این کار را باید از گوشه خارجی به سمت گوشه داخلی چشم یعنی به سمت بینی انجام دهید.

آموزش فوت و فن چسباندن مژه مصنوعی

“به پایان آمد این دفتر…”