DC آوانتی را به یاد میآورید؟ این کوپه استفاده کننده از قوای محرکه رنو چند سال پیش هند را در مسیر ساخت خودروی اسپورت قرار دارد و هماکنون جایگزین معنوی خودروی جدید TCA محسوب میشود. نام TCA که مخفف تیتانیوم، کربن و آلومینیوم میباشد این هفته در اکسپوی 2018 دهلینو معرفی شده و یک خودروی سفارشی با تیراژ تولید 299 دستگاهی میباشد. 60 دستگاه از این خودرو قبلاً فروخته شده و تحویل اولین نمونهها نیز از اکتبر سال جاری آغاز خواهد شد.
پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری آوانتی در این خودرو به چشم نمیخورد و TCA هماکنون از پیشرانه بزرگتر 6 سیلندر 3.8 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 320 اسبی استفاده میکند. قدرت این پیشرانه 70 اسب بخار بیشتر از آوانتی بوده و در مقایسه با نسخه تولید محدود آوانتی 310 اسپشیل ادیشن نیز 10 اسب قویتر است.
درحالیکه آوانتی با گیربکس 6 سرعته دستی و یک گیربکس اتوماتیک در دسترس بود اما TCA یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جدید را ارائه کرده است. این خودرو هنوز هم بر پایه آوانتی ساخته شده اما پلتفرم آن تغییرات زیادی را داشته تا مدل جدید طویلتر و پهنتر باشد.
این خودرو از نظر پرفورمنس قادر است در 4.5 ثانیه خود را از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند که البته برای دومین خودروی اسپورت تاریخ هند عملکرد خوبی است. هنوز سقف سرعت این خودرو اعلام نشده اما باور بر این است TCA دارای حداکثر سرعت محدود شده 200 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
با توجه به نام خودرو و قول کمپانی برای استفاده از فیبر کربن زیاد، احتمال میدهیم وزن خودرو کمتر از وزن 1580 کیلوگرمی محصول قبلی آوانتی باشد.
اما خب خود سازنده گفته که در بحث طراحی نیمنگاهی به خودروهای لافراری و پاگانی زوندا داشته اما خب بخش جلویی TCA ما را به یاد زنوو ST1 و بخش عقب نیز ما را به یاد آکورا NSX میاندازد.
هر یک از این خودروها قیمت حدود 61 هزار دلاری دارند.