فروش مزراتی لوانته اصلاً در حد انتظار نبوده و بدین ترتیب کمپانی مادر یعنی فیات-کرایسلر مجبور خواهد بود میزان تولید را برای همخوانی با تقاضاها تنظیم کند.
بنا به گزارش اتونیوز، تأسیسات تولید میرافیوری این کمپانی در تورین ایتالیا که از سال 2016 تاکنون مشغول تولید این شاسیبلند است تا ماه جولای ساعات کاری را 59 درصد کاهش خواهد داد.
بنا به گفته اتحادیه FIOM، این کاهش موقت ساعات کاری برابر با از دست رفتن 2080 شغل است. به عنوان نتیجه کارگران کمتر کار خواهند کرد و بنابراین حقوق کمتری خواهند گرفت.
این عمل در تعارض با بیانیه سال 2014 سرجیو مارکیونه است. مارکیونه در آن زمان برنامه سرمایهگذاری 5 ساله شرکت را اعلام کرده و گفته بود که تا پایان سال 2018 استفاده از تمامی کارکنان در تأسیسات ایتالیای فیات-کرایسلر تضمین شده است.
مارکیونه ماه پیش بیانیه قبلی خود را تغییر داد و در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 گفت که شاید فیات-کرایسلر نیازمند زمان بیشتری است.
تأسیسات میرافیوری فیات-کرایسلر که به تولید آلفارومئو میتو نیز مشغول است سال پیش و با تعلیق موقت تولید لوانته نیز چنین عملی را تجربه نموده بود.
نه تنها تأسیسات یاد شده شاهد چنین تحولاتی بوده بلکه مجبور شده مونتاژ مدلهای گرن توریسمو، گرن کابریو، گیبلی و کواتروپورته را نیز چند ماه پیش بهصورت موقتی متوقف کند.