افزایش حجم بارشهادرکرمانشاه دو سد سلیمانشاه و داریان را سرریزکرد


افزایش حجم بارشهادرکرمانشاه دو سد سلیمانشاه و داریان  را سرریزکرد

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز شدن سد "سلیمانشاه" درسنقروکلیایی و داریان در اورامانات در پی افزایش حجم بارش ها در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیاست امیریان گفت: با بارش حدود ۱۶۱ میلی متری باران دراورامانات و ۷۷ میلی‌متری باران در شهرستان سنقر و کلیایی دو سدداریان و سد سلیمانشاه سرریز شد.

وی با بیان اینکه این سومین بار طی عمر ۱۰ ساله سد سلیمانشاه است که شاهد سرریز این سد هستیم، اعلام کرد: پیش از این در سال‌های ۹۱ و ۹۵ سد سلیمانشاه بازهم سرریز کرده بود.

وی میزان سر ریز این سد را ۲۰۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۴۸ میلیون مترمکعب آب پشت سد سلیمانشاه ذخیره است که معادل ظرفیت کامل دریاچه سد، است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: سد سلیمانشاه سالانه پنج تا هفت میلیون مترمکعب آب شرب سنقر را تامین و ۲۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد را آبیاری می‌کند.

امیریان مساحت حوزه آبریز این سد را نیز ۸۶۰ کیلومترمربع اعلام کرد.

وی افزود: هم اکنون میزان آب ذخیره شده در پشت سد سلیمانشاه ۱۲ و نیم در صد نسبت به بلند مدت کمتر شده و اگر اکنون سد سرریز کرده است به دلیل صرفه جویی در مصرف آب در سال‌های گذشته بوده و مردم باید همچنان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

این مسئول میانگین بارندگی‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را ۴۷۸ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۸ درصد کمتر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان