مردم استان قزوین درسالروز شهادت فاطمه زهرا(س) به سوگ نشستند


مردم استان قزوین درسالروز شهادت فاطمه زهرا(س) به سوگ نشستند

قزوین- مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مساجد، تکایا و حسینیه های قزوین با حضور گسترده مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) گروههای مختلف مردم با راه انداختن دسته های عزاداری و سینه زنی با حضور در مساجد و حسینیه ها در سوگ شهادت دخت نبی اکرم گزریستند.

دسته های عزاداری امروز سه شنبه با تجمع در امامزاده حسین(ع) در سوگ شهادت الگوی عفت و پاکدامنی عزاداری کردند.

همچنین با رویکرد ترویج فرهنگ فاطمی و تبیین سیره و روش زندگی این بانوی بزرگوار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در کنار برگزاری مراسم عزاداری برای این بانوی گرامی اسلام به دنبال ترویج سیره و روش زندگی اهل بیت (ع) و ارزش های دینی هستند.

مردم استان قزوین درسالروز شهادت فاطمه زهرا(س) به سوگ نشستند

به گفته حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه در ۶۳ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت، مراسم عزاداری صبح روز شهادت، همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت و برگزاری مراسم شام غریبان از جمله ویژه برنامه‌ های پیش بینی شده این طرح برای ایام فاطمیه امسال است.

مردم استان قزوین درسالروز شهادت فاطمه زهرا(س) به سوگ نشستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر تشکیل ستاداستانی سوگواره یاس نبوی و هماهنگی با سایر نهادها برای اجرای برنامه‌ های این ایام از بقاع متبرکه هم سرکشی شد تا برنامه ها بخوبی اجرا شود.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد: برپایی خیمه ‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان و همچنین اجرای ویژه برنامه‌ ها از دیگر برنامه های ایام فاطمیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403