ساعت 10 هزار ساله جف بزوس ؛ موسس آمازون نام خود را جاودانه می‌کند [تماشا کنید]


مطلب ساعت 10 هزار ساله جف بزوس ؛ موسس آمازون نام خود را جاودانه می‌کند [تماشا کنید] برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ نصب ساعت 10 هزار ساله جف بزوس آغاز شده است. این ثروتمند جهان به دنبال است تا نام خود را در تاریخ جاودانه کند. احتمالا جف بزوس را...

نصب ساعت ۱۰ هزار ساله جف بزوس آغاز شده است. این ثروتمند جهان به دنبال است تا نام خود را در تاریخ جاودانه کند.

احتمالا جف بزوس را به عنوان سکان‌دار آمازون و یک غول تجارت الکترونیکی می‌شناسید. غولی به ظاهر آرام که مطمئنا کنترل تمامی جهان در دستانش است. اما شاید چند هزار سال دیگر، همگان بزوس را به نحوی دیگر بشناسند؛ به عنوان فردی با نقش برجسته در ساخت ساعتی ۱۰ هزار ساله!

بر روی این پروژه، ۴۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است و شروع پروژه آن در نزدیکی کوه سیرا دیابلو (Sierra Diablo) در تگزاس غربی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی با ارزش ترین شرکت های فناوری جهان در سال ۲۰۱۸ ؛ آمازون در صدر ایستاد

بزوس روز گذشته ۱ اسفندماه، توئیتی با متن زیر منتشر کرد:

“فرآیند نصب آغاز شد. ۵۰۰ فوت طول، تمام مکانیکی و قدرت گرفته از چرخه‌های حرارتی روز و شب. نمادی برای تفکر دراز مدت و همچنین هماهنگ شده با زمان خورشیدی. #ساعت-۱۰-هزارساله به لطف دنی هیلیس (Danny Hillis) و زاندر رز (Zander Rose) مهیا شده است. از تماشای ویدئو لذت ببرید!”

ساعت 10 هزار ساله جف بزوس ؛ موسس آمازون نام خود را جاودانه می‌کند [تماشا کنید]

بزوس در یک توئیت دیگر گفت:

این ساعت ۱۰ هزار ساله به عنوان نمادی برای تفکر بلند مدت، ۵۰۰ فوت ارتفاع دارد و از چرخه‌های حرارتی زمین قدرت می‌گیرد. در حالی که مراحل نصب و راه‌اندازی قطعه سخت‌افزاری اصلی آن به تازگی شروع شده، تقریبا می‌توان گفت مفهوم آن به طور کامل شناخته شده است. در حقیقت ای پروژه در ابتدا توسط دنی هیلیس (Danny Hillis)، بناینگذار شرکت ثینکینگ ماشین، در سال ۱۹۸۹ یعنی حدود سه دهه پی طرح ریزی شده بود.

بزوس در یک پست وبلاگی نوشته بود، دنی هیلیس درصدد بود ساعتی بسازد تا هر تیک آن یک سال به طول بیانجامد، عقربه قرن نیز هر ۱۰۰ سال یک تیک داشته باشند و هر ۱۰۰۰ سال صدای کوکو (cuckoo) از آن خارج شود. تصور بر این بود (و هنوز هم هست) تا ساعتی ساخته شود که زمان را برای مدت ۱۰ هزار سال حفظ کند. مواد اولیه به کار رفته در ساختار ساعت شامل فولاد ضدزنگ درجه ۳۱۶، تیتانیوم و بال بیرینگ‌هایی از جنس سرامیک خشک هستند.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی موسس آمازون ؛ جف بزوس

هم‌اکنون ساعت ۱۰ هزار ساله جف در دست ساخت است، در حالی که هیچ برنامه ریزی برای پایان ساخت آن اعلام نشده است. مطابق اعلام بزوس، برنامه‌ای برای اعلام عمومی آن در دست بررسی است. برای اندکی بیش از ۶ سال گذشته، بزوس این پروژه‌ها را توسعه می‌داده است. او خواهان این است تا طی یک پروژه عظیم، یک ساعت را در یک کوه دوردست بسازد. این یک خوش شانسی بزرگی است که یکی از ثروتمندترین افراد دنیا در آن ایفای نقش خواهد کرد.

ساعت 10 هزار ساله جف بزوس ؛ موسس آمازون نام خود را جاودانه می‌کند [تماشا کنید]

بزوس در پست وبلاگی خودش ادامه می‌دهد:

“آنطور که من می‌فهمم، بشریت امروزه از نظر تکنولوژی به اندازه کافی پیشرفته است که نه تنها منجر به ساخت چیز‌های فوق‌العاده عجیب می‌شود، بلکه مشکلاتی در سطح تمدن انسان‌ها نیز بوجود می‌آید. ما احتمالا به تفکر بلند مدت بیشتری نیاز داریم.”

تاکنون تعدادی نمونه اولیه برای این ساعت غول آسا ارائه شده است، اما این نسخه که توسط هیلیس طرح‌ریزی شده و سرمایه آن توسط بزوس تامین می‌شود، نخستین مورد است که در مقیاس کامل مشغول به کار خواهد شد. در طول چند سال گذشته، تیم تحقیقاتی بخش‌هایی از این سازه را شکل داده و کوه‌ را برای شروع فرآیند کارگزاری اولیه مورد حفاری قرار دادند. اکنون فرآیند نصب و راه‌اندازی سخت‌افزار آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: مدیر عامل آمازون می خواهد سریالی مشابه گیم آف ترونز بسازد

از نظر تئوری، هنگام پایان این پروژه، بازدید کنندگان کنجکاوی مانند شما قادر خواهند بود نقاط مشخصی را بررسی کنند. گر چنین قصدی دارید باید توجه داشته باشید که از نزدیک‌ترین فرودگاه تا محل ساعت چند ساعتی با ماشین فاصله است. سپس شما باید مسافتی ۲۰۰۰ فوتی را در بالای سطح در بپیمایید. اما خب توجه داشته باشد که این ساعت ۱۰ هزار سال دیگه فعالیت می‌کند. پس نیازی نیست بار و بندیل خود را آماده کنید.

ویدیوی زیر بخشی از مراحل ساخت ساعت جف بزوس را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جف بزوس سالانه یک میلیارد دلار از سهام آمازون را برای صندوق بلو اورجین می‌فروشد
بهترین رهبران چه خصوصیاتی دارند؟ معرفی ۷ عادت رفتاری رهبران واقعی

.

منبع : DigitalTrends

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه