فرمول یک ایران – دومین روز از تست پیش فصل فرمول یک 2018 در بارسلونا همراه با شرایط جوی سرد بود و حتی بارش عجیب برف نیز مشاهده میشد ولی با این وجود، این مرسدس و فراری، دو رقیب شناختهشده بودند که دو جایگاه نخست جدول را به خود اختصاص دادند.
والتری بوتاس با ماشین مرسدس تا میانه روز، رهبری تست پیش فصل بارسلونا در روز دوم را در دست داشت ولی این نفر دوم قهرمانی سال گذشته، سباستین فتل بود که در نهایت، بعدازظهر با دورهای سریع با لاستیکهای سافت، رده نخست را به چنگ آورد.
علاوه بر این، این دو دارای بیشترین دور زده در روز دوم تست بودند. سباستین فتل 98 دور و والتری بوتاس 94 دور را به ثبت رساندند. راننده تیم مکلارن، استافل وندورن، با استفاده از لاستیکهای هایپر سافت جدید پیرلی، توانست سومین زمان سریع روز را به ثبت برساند و تنها با اختلاف 0.001 ثانیهای، بالاتر از مکس ورشتپن قرار بگیرد. راننده تیم ردبول از لاستیکهای مدیوم استفاده میکرد.
مکس ورشتپن که به دلیل نشتی سوخت در ماشین، در بخش صبح روز دوم تست بارسلونا تنها سه دور به ثبت رسانده بود و در اوایل روز اسپین نیز شده بود، در بخش بعدازظهر توانست تعداد دورهای خود را به عدد 67 برساند که 30 دور بیشتر از استافل وندورن میباشد.
راننده تیم رنو، کارلوس ساینز، با دو دور کمتر از ورشتپن، و اختلاف زمانی کمتر از یک ثانیهای، در جایگاه پنجم جدول نهایی و بالاتر از پیر گسلی، راننده تیم تورو روسو، قرار گرفت.
تیم ویلیام وظیفه تست روز دوم را میان راننده تازهکار سرگی سیروتکین و راننده ذخیره باتجربه رابرت کوبیکا تقسیم کرده بود و این رابرت کوبیکا بود که توانست با دورهای سریع در بخش بعدازظهر تست با لاستیکهای سافت، زمان سریعتری نسبت به همتیمیاش به ثبت برساند.
اولین روز استبان آکون در ماشین جدید تیم فورس ایندیا، به 79 دور و رده 9 ام در جدول نهایی ختم شد. این راننده فرانسوی یکی از چندین رانندهای بود که در اوایل تست، مجموعهای گسترده از سنسورها را بر روی ماشین خود حمل میکرد.
دو راننده انتهای جدول نیز دو رانندهای هستند که در روز دوم تست بارسلونا، به درون سنگریزههای کناره پیست وارد شدند. این دو راننده، راننده تیم سائوبر، چارلز کلرک و راننده تیم هاس، کوین مگنوسن میباشند. چارلز کلرک در پیچ شماره 4 وارد سنگریزهها شد که منجر به برافراشته شدن پرچم قرمز و متوقف شدن تست شد. در عین حال، کوین مگنوسن برخوردی با مانعها در بخش صبح تست داشت و برای مدتی طولانی در گاراژ ماندگار شد.
خبر بد برای تیمها که در تلاشاند تا اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد ماشینهایشان در آبوهوای سرد و خنک کسب کنند، این میباشد که هوای سرد غیرمتعارف و ناگهانی در روز چهارشنبه، روز سوم تست، نیز ماندگار خواهد بود.