خواص گیاه مورینگا و فواید درمانی در بیماری سرطان


خواص گیاه مورینگا و فواید درمانی در بیماری سرطان

مورینگا (Moringa) گیاهی بسیار پرخاصیت با خواص درمانی بسیار است که در جنوب ایران، هند و مصر یافت می‌شود و اصلی‌ترین ویژگی آن، خاصیتی شبیه به شیمی‌درمانی بر روی سلول‌های سرطانی است، برای آشنایی با خواص مورینگا در درمان سرطان و سایر بیماری‌ها با ستاره همراه شوید.

مورینگا نوعی درخت است که امروزه اثرات قابل ملاحظه و شگفت‌انگیز آن در سلامت بدن انسان و درمان سرطان شناسایی شده است. از این گیاه در بسیاری از مناطق جهان با عنوان درخت معجزه یاد می‌شود که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است.

خواص گیاه مورینگا و فواید درمانی در بیماری سرطان


خواص مورینگا و کاربردهای درمانی آن

طبیعت گیاه مورینگا گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص درمانی این گیاه به شرح زیر می‌باشد:
درمان سرطان: خاصیت مبارزه با سلول‌های سرطانی و تومورها مهمترین ویژگی درمانی گیاه مورینگا است. گیاه مورینگاه خاصیتی شبیه به شیمی‌درمانی و پرتودرمانی بر روی سلول‌های سرطانی دارد و بدون آنکه به سلول‌های طبیعی آسیب برساند، باعث نابودی و از بین رفتن این سلول‌ها می‌شود. نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داده، عصاره گیاه مورینگا، فعالیت ضد توموری و ضد تکثیری دارد و باعث القاء آپوپتوز می‌شود و از آن می‌توان برای درمان انواع سرطان‌ به‌ویژه لوسمی (سرطان خون) و سرطان کبد استفاده کرد.

درمان ایدز و ام اس: یکی از خواص مورینگا استفاده از برگ‌های تازه و خشک این گیاه برای درمان بیماری ایدز و بیماری ام اس است.

درمان آرتروز: مورینگا دارای خاصیت ضد التهاب قوی است و از این رو به طورکلی برای کاهش انواع التهاب به ویژه درمان التهاب مفاصل و آرتروز مفید است.

درمان ناباروری: یکی دیگر از خواص مورینگا کمک به درمان ناباروری مردان و زنان است. با مصرف مورینگا اسپرم مردان و تخمدان زنان حالت نرمال خود را بازیافته و به درمان ناباروری و افزایش تولید مثل کمک می‌شود.

خواص گیاه مورینگا و فواید درمانی در بیماری سرطان
سایر خواص مورینگا

درمان عفونت ادراری استحکام و تحریک رشد مو افزایش سلامت عضلات در بدن شفاف‌سازی پوست کاهش فشار و کلسترول خون خاصیت آنتی‌اکسیدان و تقویت سیستم ایمنی بدن افزایش انرژی و مقاومت بدن بهبود و تقویت بینایی درمان افسردگی محرک جنسی درمان قارچ‌های پوستی کاهش چین و چروک پوست از بین بردن سلول‌های سرطانی
بهبود سیستم گوارش بدن، درمان یبوست، درمان زخم معده دفع سموم تسریع التیام زخم‌ها افزایش اشتها کاهش قند خون و کمک به درمان دیابت تقویت ذهن بهبود بیماری‌های قلبی عروقی لاغری و کاهش وزن


ارزش غذایی مورینگا

برگ این گیاه بسیار مغذی بوده و حاوی مقادیر بسیار بیشتری از ویتامین آ نسبت به هویج، کلسیم بیشتر از شیر، آهن بیشتر از اسفناج، ویتامین ث بیشتر از پرتقال، پتاسیم بیشتر از موز و پروتئین بیشتر از شیر و تخم‌مرغ است. مورینگا غنی از مواد فیتوشیمی مختلف مانند کاروتنوئیدها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینواسید، استرول، گلیکوزید، آلکالوئیدها، فلاونوئیدها و فنولیک در گل‌ها، برگ‌ها، ریشه‌، میوه و دانه‌های خود است.


گیاه شناسی درخت مورینگا

این گیاه بومی کشور هند و مصر است و در کشور ما در مناطق جنوبی پرورش می‌یابد. مورینگا دارای برگ‌های گرد و کوچک است که از هزاران سال پیش در درمان بیماری‌ها نقش زیادی داشته است. در کشورهای افریقایی میوه، دانه و گل مورینگا به عنوان حبوبات درنظرگرفته شده است و از آن در تهیه آرد و غذا استفاده می‌شود.

خواص گیاه مورینگا و فواید درمانی در بیماری سرطان

مضرات مورینگا (موارد احتیاطی و منع مصرف)

به طور کلی توصیه می‌شود در مورد مصرف گیاه مورینگا حتما با پزشک متخصص مشورت شود و در دوران بارداری با احتیاط مصرف شود.


تداخلات دارویی مورینگا

گیاه مورینگا نیز همانند سایر گیاهان دارویی ممکن است با برخی داروهای شیمیایی تداخلاتی داشته باشد و در هنگام مصرف لازم است حتما با پزشک مشورت شود. برخی تداخلات داویی این گیاه که تا به حال گزارش شده است عبارتند از:

داروهای مقابله با مشکلات تیروئیدی مانند لووتیروکسین داروهای دیابت داروی فشار خون

به طورکلی مصرف گیاه مورینگا با داروهایی که جذب آنها در کبد صورت می‌گیرد ایجاد تداخل نموده سرعت انجام این فرآیند را کاهش و می‏‌تواند به بروز عوارض جانبی یا پیامدهای متفاوتی منجر شود.

منابع: سبز رویان، manabeisf.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طب سنتی و گیاهان دارویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا