خوراکی های غیر لبنی سر شار از کلسیم


اگر شیر و لبنیات مصرف نمیکنید لزوما به داشتن استخوان های شکننده محکوم نیستید می توانید به جای ان از برخی خوراکی های غیر لبنی سرشار از کلسیم استفاده کنید و خیالتان راحن باشد که کلسیم کافی به بدنتان میرسد. در ادامه برای شناختن بیشتر این خوراکی ها با ما همراه باشید.

خوراکی های غیر لبنی سر شار از کلسیم
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>اگر شیر و لبنیات مصرف نمیکنید لزوما به داشتن استخوان های شکننده محکوم نیستید می توانید به جای ان از برخی خوراکی های غیر لبنی سرشار از کلسیم استفاده کنید و خیالتان راحن باشد که کلسیم کافی به بدنتان میرسد. در ادامه برای شناختن بیشتر این خوراکی ها با ما همراه باشید.

بادام :
به گزارش شفا آنلاین:بادام خام که به عنوان یکی از مفید ترین و سالم ترین اجزای اجیل به شمار می رود حاوی مقادیر بالایی کلسیم است و مصرف روزانه 15 عدد از ان حدود 12درصد از روتئین مورد نیاز روزانه بدن را تامین میکند. همچنین سرشار از ویتامین ای و پتاسیم است و تا وقتی در مصرف ان تعادل رعایت شود به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می کند.

کلم برکلی :
این نوع سبزی سرشار از کلسیم است و تقریبا دو برابر یک پرتقال ویتامین ث دارد. همچنین مصرف روزانه کلم بروکلی با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان های خاص نظیر سرطان روده بزرگ و سزطان مثانه در ارتباط است.

انجیر :
انجیر نیز از ان دسته میوه هایی است که به جهت کلسیم فراوان جایگزین مناسبی برای لبنیات است.همچنین منیزیم موجود در انجیر موجب ثابت نگاه داشتن ریتم ضربان قلب و استحکام استخوان ها می شود.

پزشک آنلاین
شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه