فواید روزه برای سلامت جسم


فواید روزه برای سلامت جسم روزه، یعنی امتناع از خوردن هرگونه ماده غذایی، یکی از مهم ترین ارکان برقراری سلامتی است و حداکثر آب سالم یا آب سبزیجات سالم نوشیده می شود. روزه آسانترین و بهترین راه برای پاکسازی بدن از سموم می باشد. تحقیقات انجام شده در دانشگاه کرنل نشان میدهد که وقتی شخصی به مدت 24 ساعت روزه میگیرد، هیچ پروتئینی از دست...

فواید روزه برای سلامت جسم

روزه، یعنی امتناع از خوردن هرگونه ماده غذایی، یکی از مهم ترین ارکان برقراری سلامتی است و حداکثر آب سالم یا آب سبزیجات سالم نوشیده می شود. روزه آسانترین و بهترین راه برای پاکسازی بدن از سموم می باشد.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کرنل نشان میدهد که وقتی شخصی به مدت ۲۴ ساعت روزه میگیرد، هیچ پروتئینی از دست نمیدهد فقط چربی از دست میدهد. بدنسازانی که یک روز در هفته را روزه میگیرند سریعتر بافت ماهیچه ای اضافه میگیرند زیرا بدن تمیز تر و کاراتر شده است.

عمل هضم یکی از مصرف کنندگان اصلی انرژی بدن است. در نتیجه امتناع از خوردن و استراحت مطلق در هنگام روزه باعث می شود که انرژیی که صرف گوارش و همچنین فعالیتهای روزمره می گردید اکنون برای خارج کردن سموم از سلولها و بازسازی و ترمیم بکار گرفته شود.

روزه سلولها را جوان کرده به بدن حیات دوباره می بخشد. روزه روح را جلا بخشیده اعصاب را آرام و جنبه های ساده زندگی را برجسته و آشکار می کند. هنگام روزه جسم و روح به آرامشی مطبوع رسیده گره های جسمی و عاطفی دانه دانه و برمبنای طول زمان روزه، بازگردیده و در فرد یک دوباره سازی بوقوع می پیوندد.

باید دانست که مفهوم فیزیولوژیکی روزه با مفهوم فیزیولوژیک گرسنگی متفاوت بوده و کلیه فعل و انفعالات متابولیکی که در این دو حالت مختلف در بدن صورت « خانه تکانی» می گیرند نیز کاملا متفاوت می باشند. روزه یک پاکسازی عمیق و یک اساسی بدن است تا سمومی که بدلایل مختلف در سلولها جمع شده اند بیرون ریخته شوند.

تصور عموم براین است که شخصی که روزه آب می گیرد دچار گرسنگی شدید بوده آزار خواهد دید؛ حال آنکه درست بعکس چند ساعتی پس از شروع روزه حس گرسنگی و اشتهای به غذا کاملاً از بین رفته، زبان بار آورده و متابولیسم بدن اول در جهت پاکسازی و سپس ترمیم و بازسازی حرکت می کند. روزه آب درمان بسیاری از بیماریهاست و بسیاری دیگر را نیز بهبود نسبی می بخشد. روزه التهاب مزمن بدن را

کاهش داده یا کلاً برطرف می کند.

مدت زمان روزه بسته به شرایط بدنی شخص، نیاز و توانایی او متفاوت می باشد. برخی۴۰- ۵۰ روز روزه آب گرفته و نتایج درخشانی در سلامت خود و ریشه کن کردن بیماریهای حاد و مزمنشان داشته اند.روزه های طولانی مدت )بیش از سه یا چهار روز تا یکماه و بیشتر( آداب خاص خود را داشته و باید تحت نظارت شخصی که دارای تجربه در این زمینه است صورت گیرد.

جالب است بدانیم که در ابتدای قرن بیستم روزه بعنوان یک متد شناخته شده و قابل قبول در جامعه پزشکی مدرن برای درمان بیماریهای مختلف مانند صرع، فشار خون بالا، ترک انواع اعتیاد، تورم حاد، لوزالمعده، متعادل کردن وزن و بسیاری حالتهای دیگر بکار می رفت. سپس متأسفانه با غلبه درمان شیمیایی به کمک داروهای سنتز و حتی » عقب مانده « شده این روش ساده و مؤثر فراموش گردیده بدان به مثابه عملی مضر و خطرناک برخورد گردید.

در هفته یکروز، در ماه سه یا چهار روز، در سال دوبار، هر بار یک هفته تا ده روز را به روزه آب و استراحت مطلق در رختخواب اختصاص دهید و بهترین هدیه را به جسم و روح خود ارزانی دارید. به خاطر داشته باشید که روزه های طولانی تر از ۳- ۴ روز بسته به شرایط شخص روزه دار باید تحت نظارت افراد با تجربه در این زمینه صورت گیرد.

فواید روزه برای سلامت جسم


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سوختگی درجه چهار، علائم و راه های درمان آن