چگونه استرس های خود را کاهش دهیم؟


چگونه استرس های خود را کاهش دهیم؟ تمام اعضاء و ارگانهای بدن از جمله دستگاه عصبی، قلب، کبد و کلیه در هنگام استرس تحت فشار قرار گرفته در اثر تداوم استرس دچار اختلال می گردند. بطور کلی زندگی در شرایط استرس زا باعث بیماری است. اگر می خواهید سالم بمانید باید عوامل استرس زا را در زندگی خود به حداقل تخفیف داده یا کلا از زندگی خود حذف...

چگونه استرس های خود را کاهش دهیم؟

تمام اعضاء و ارگانهای بدن از جمله دستگاه عصبی، قلب، کبد و کلیه در هنگام استرس تحت فشار قرار گرفته در اثر تداوم استرس دچار اختلال می گردند. بطور کلی زندگی در شرایط استرس زا باعث بیماری است. اگر می خواهید سالم بمانید باید عوامل استرس زا را در زندگی خود به حداقل تخفیف داده یا کلا از زندگی خود حذف کنید.

به خاطر داشته باشید که استرس در نتیجه دید و نگاه ما به حوادثی است که در اطراف ما در جریان است. گفته ی معروفی است که ما ممکن است برحوادثی که بر ما واقع می شود قدرت تأثیر نداشته باشیم ولی بدون شک در عکس العمل خود به آن حوادث کاملا مختار و توانا هستیم. اولین و اصلی ترین لازمه ی سلامت، ساده زیستن و طبیعی زیستن تا حدامکان می باشد. در طبیعت همه چیز در آرامش، سکوت و اعتدال در جریان است. اعتدال و ساده زیستن را از طبیعت بیاموزیم.

اضافات و ناخواستنی ها را در هر شکل و فرم چه بصورت اشیاء، روابط، مسئولیتهای ساختگی و من درآوردی از زندگی خود بیرون بریزید. در طول روز چندین بار به مدت دو تا سه دقیقه پلکها را برهم بگذاریم و نعمتهای زندگی خود را بشماریم. شکر نعمتها یکی از بزرگترین عوامل ایجاد آرامش در ذهن و روح و جسم است.

بطور روزمره ورزش کنید. ورزش یکی از بهترین راه های دفع استرس می باشد. حتما لازم نیست به ورزش بروید. پانزده دقیقه پیاده روی کنید به جای تاکسی مسافت قابل قبولی را پیاده بروید. از پله ها بالا و پائین بروید. مکث کنید. آهسته حرکت کنید. آهسته رانندگی کنید. آهسته غذا بخورید. بخندید (حتی اگر دلیلی برای خنده نمی یابید). با دیگران مهربان باشید. از رقابت، مقایسه، حسادت، بدگویی، فضولی و

تلف کردن وقت و انرژی نازنین خود برای سرمایه گذاری برروی چنین اعمالی بشدت پرهیز کنید.

شکرگزار باشید. در همه حال و همه شکل چرا که در زندگی تان می توانست “بدتر” از آنی که اتفاق افتاده است اتفاق بیفتد.

تغذیه درست، غذا در حد معتدل، مصرف غذای طبیعی برای انسان، استفاده از نور آفتاب، ورزش در هوای آزاد، خواب و استراحت کافی، دوست داشتن خود و دیگران، گذشت و مهربانی به همه موجودات هستی در ایجاد اعصابی آرام و رفع استرس کمک فراوان دارند. از همه مهمتر تجربه ها و تحقیقات فراوان نشان داده اند که بهترین عامل رفع استرس مهربانی و همنشینی و همزیستی با حیوانات است. تحقیقات نشان می دهند که نوازش یک سگ، دانه دادن به یک پرنده و یا تماشای حرکت موزون ماهی در آب باعث پائین آمدن فشارخون، تعادل سیستم هورمونی بدن از جمله تعادل غدد تیروئید و غدد دستگاه تولید مثل، تنفس عمیق تر، آرامش عصبی و روحی و ایجاد خواب آرام و عمیق می گردند.

نزدیکی با طبیعت، مکث و مشاهده ی زیبایی و اعجاب موجودات طبیعت در آرامش اعصاب و رفع استرس معجزه می کند. استرس یکی از عوامل عمده ی بیماری و کاهش یا رفع آن برای بازگشت سلامتی ضروری است.

چگونه استرس های خود را کاهش دهیم؟

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان