پویش «خانه تکانی و مدیریت مصرف آب» در آذربایجان غربی اجرا می‌شود


پویش «خانه تکانی و مدیریت مصرف آب» در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

ارومیه- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی گفت: پویش "خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" با شعار «جان آب در خطر است» در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آب و فاضلاب آذربایجان غربی، رسول اکبری در این خصوص اظهارداشت: با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، شهروندان براساس یک سنت دیرینه مبادرت به خانه تکانی و نظافت درمحیط خانه می‌کنند که دراین زمان افزایش مصرف آب بسیار بیشتر است و چه بسا این مصارف در مقایسه با فصل گرما هم بیشتر خودنمایی کند.

وی با اشاره به مصرف بی‌رویه آب در این ایام گفت: متاسفانه روزهای پایان سال در برخی از نقاط مرتفع استان اختلال در توزیع آب بروز می‌کندو لذا شهروندان مصرف آب را مدیریت کرده تا در روزهای پایانی سال با کمبود آب مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در امر فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب گفت: در این راستا "پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب"، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و برای دانش آموزان مدارس با شعار «جان آب در خطر است» اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پویش مذکور با کمک و همراهی سازمان‌های مردم نهاد و با هدف جلب توجه جامعه و نگاه همگانی به موضوع آب انجام خواهد شد، گفت: این مهم در راستای جلوگیری از هدر رفت آب در این ایام انجام می‌شود.

اکبری بیان کرد: مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب باید در تمام ایام سال مورد توجه جدی قرار بگیرد و با توجه به اینکه هم اکنون در زمینه بارش‌ها با کمبود آب مواجه هستیم باید دغدغه همه مردم و مسئولین توجه به موضوع آب باشد تا بتوانیم در فصول سال، مدیریت لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی اطلاع رسانی و حساس سازی مردم در مصرف آب را امری بسیار مهم دانست و افزود: ما نیازمند بسیج همگانی برای فرهنگ سازی جهت جلوگیری از هدررفت آب هستیم و از اقدامات ناصحیح در مصرف آب پرهیز شود.

اکبری گفت: متولی مدیریت مصرف آب تنها شرکت آب و فاضلاب نیست، بلکه آحاد جامعه و سازمان‌های اداری و نهادهای دیگر باید مراقب باشند که این نعمت الهی بیهوده هدر نرود.

وی افزود: شرکت آب وفاضلاب استان در ایام تعطیلات پایان سال در طول شبانه روز آماده خدمات رسانی به شهروندان است و تمام شهرهای استان کشیک شبانه دارند و با توجه به اینکه آبفا یک شرکت خدمات رسان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهید فعال هرگز به دنبال سهم‌خواهی از انقلاب نبود