کراس-اور چیست؟ و در دنیای سینما و تلویزیون چه معنایی می‌دهد


کراس-اور چیست؟ و در دنیای سینما و تلویزیون چه معنایی می‌دهد

کراس-اور چیست؟ این هم از همان دست سوال‌هایست که برای تمام افرادی که تازه وارد دنیای سینما و تلویزیون می‌شوند، به وجود آمده است. ما در این متن که ادامه‌ای بر مطلب دیروز در رابطه با اسپین-آف است، به یک توضیح اجمالی در رابطه با کراس-اور خواهیم داد. کراس-اور یا CrossOver یکی دیگر از اصطلاحاتی است...

کراس-اور چیست؟ این هم از همان دست سوال‌هایست که برای تمام افرادی که تازه وارد دنیای سینما و تلویزیون می‌شوند، به وجود آمده است. ما در این متن که ادامه‌ای بر مطلب دیروز در رابطه با اسپین-آف است، به یک توضیح اجمالی در رابطه با کراس-اور خواهیم داد.

کراس-اور یا CrossOver یکی دیگر از اصطلاحاتی است که در سال‌های اخیر نام آن را بیشتر شنیده‌ایم. کلا هالیوود در این سال‌ها بخاطر گسترده شدن عجیب و غریب خودش و البته موفقیت‌هایی که اسپین-آف‌ها و دنیاهای سینمایی و تلویزیونی به ارمغان آورده‌اند، علاقه بسیار زیادی به کنار هم جمع کردن شخصیت‌های محبوب خودش پیدا کرده است.

خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم، کراس-اور به معنی حضور یک شخصیت یا یک واقعه داستانی از یک اثر، در اثر دیگر است. به عنوان مثال، همان سریال Arrow و Flash که در متن قبلی به آن اشاره کردیم را به یاد بیاورید. حضور «بری الن» (Barry Allen) یا هر شخصیت دیگری از سریال Flash در سریال Arrow یک کراس-اور بین این دو سریال محسوب می‌شود. اگر بخواهیم مانند مطلب قبلی، یک مثال باکلاس‌تر هم بزنیم، می‌توانیم به حضور «گاس فرینگ» (Gus Fring) از شاهکار Breaking Bad در سریال Better Call Saul اشاره کنیم که درواقع کراس-اور بین Breaking Bad و Better Call Saul محسوب می‌شود. در همین سریال Better Call Saul، دو شخصیت «مایک ارمانترا» (Mike Ehrmantraut) و خود «جیمی مک‌گیل» (Jimmy McGill) یا همان «ساول گودمن» (Saul Goodman) هم روی کاغذ، کراس-اور دو سریال Better Call Saul و Breaking Bad محسوب می‌شوند اما معمولا شخصیت‌هایی که حضور فعال و مستمر در دو اثر مختلف دارند را کراس-اور محسوب نمی‌کنند. کراس-اور معمولا حالت «کمئو» (Cameo) یا «بازیگر میهمان» دارد. اگر احیانا نمی‌دانید، کمئو به معنی حضور کوتاه، مختصر و محدود یک شخصیت و یا حتی یک شخص معروف در یک اثر است. مثلا حضور «استن لی» (Stan Lee) در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، یک کمئو محسوب می‌شود. درنهایت هم اینکه کراس-اور صرفا مختص به دنیای تلویزیون نیست و مثلا آثاری مانند Avengers از دنیای سینمایی مارول، درواقع یک کراس-اور از تمام شخصیت‌های اصلی این دنیای سینمایی محسوب می‌شود.

در این متن و مطلب قبلی سراغ مسائل پیش‌پا افتاده دنیای سینما و تلویزیون رفتیم اما فراموش نکنیم کسانی که تازه قصد دارند وارد دنیای سینما و تلویزیون بشوند، درست مانند کسانی که هم‌اکنون خود را «فیلم‌باز» یا «سریال‌باز» می‌دانند، باید از یک‌جایی شروع کنند و این مسائل پیش‌پا افتاده را فرا بگیرند. در آینده اگر نیازش احساس شود، مسائل و اصطلاحات تخصصی‌تر سینما و تلویزیون و البته بازی‌های ویدئویی را هم با هم مرور خواهیم کرد تا دیدمان به هنر هفتم و هشتم فنی‌تر، حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر شود.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
کراس-اور چیست؟ و در دنیای سینما و تلویزیون چه معنایی می‌دهد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها