خداشناسی از ابراهیم تاکنون: یهود، مسیحیت، اسلام


خداشناسی از ابراهیم تاکنون: یهود، مسیحیت، اسلام

دسته: تاریخ ادیاننویسنده این کتاب از برجسته ترین صاحبنظران دین در جهان انگلیس زبان است و این کتاب او که برایش شهرت جهانی بسیاری...

نویسنده این کتاب از برجسته ترین صاحبنظران دین در جهان انگلیس زبان است و این کتاب او که برایش شهرت جهانی بسیاری به همراه آورد به بیش از شانزده زبان زنده ی دنیا ترجمه شده است و برخی از کتابهای دیگر او نیز با اقبالی همین سان چشمگیر مواجه بوده است.
او گرچه خود مسیحی و مدتی راهبه بوده است. اما رویهمرفته می کوشد صرفا به صورت یک پژوهشگر به دین ها بنگرد و وجوه اشتراک و افتراق ادیان را به گونه ای محققانه آشکار سازد.

در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «نویسنده این کتاب از برجسته‌ترین صاحب‌نظران دین در جهان انگلیسی زبان است و این کتاب او برایش شهرت جهانی بسیار به‌همراه آورد. این کتاب به بیش از شانزده زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است و برخی از کتاب‌های دیگر او نیز با اقبالی همین‌سان چشمگیر مواجه بوده است. او گرچه خود مدتی مسیحی و مدتی راهبه بوده است، اما روی هم‌رفته می‌کوشد صرفا به صورت یک پژوهشگر به دین‌ها بنگرد و وجوه اشتراک و افتراق ادیان را به گونه‌ای محققانه آشکار سازد.» نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «بچه که بودم اعتقادات دینی پروپا قرصی داشتم ولی به خدا ایمان چندانی نداشتم. فرق است میان اعتقاد به قضایایی چند و ایمان که ما را وا می‌دارد خود را با دل و جان به آن قضیه‌ها بسپاریم. من بی شک وجود خدا را باور داشتم، همچنین وجود مسیح در عشاء ربانی، تأثیر نان و شراب مقدس، امکان دچار آمدن به لعنت ابدی و واقعیت برزخ را. اما، راستش، باور به این عقاید دینی، که از ماهیت واقعیت غایی سخن می‌گفتند چندان اطمینانی به من نمی‌دادند که زندگی بر روی زمین خوب و یا با معنی باشد در کودکی مذهب کاتولیک برایم ترسناک بود من نیز چون استیفن در تصویر یک هنرمند در جوانی، اثر جیمز جویس، از مواعظ مربوط به آتش دوزخ سهمی داشتم و به آنها گوش می‌سپردم.»



ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟