2 شرکت سنگاپوری به کره شمالی خلاف تحریم‌ها کالا فروخته اند


2 شرکت سنگاپوری به کره شمالی خلاف تحریم‌ها کالا فروخته اند

کوالالامپور - ایرنا -بر اساس پیش نویس فاش شده گزارش سازمان ملل، دو شرکت سنگاپوری با ارسال کالاهای مجلل به کره شمالی، تحریم‌های سازمان ملل را نقض کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه های آسیایی گزارش نهایی سازمان ملل در مورد تحریم های کره شمالی به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده و انتظار می‌رود که در هفته جاری منتشر شود.
دولت سنگاپور در واکنش به انتشار این گزارش گفت که درباره آن آگاه بوده و بررسی های خود را بر اساس منابع اطلاعاتی معتبر آغاز کرده است.
سازمان ملل متحد و سنگاپور فروش کالاهای مجلل را به کره شمالی ممنوع کرده اند.
پیش نویس گزارش فاش شده سازمان ملل به شرکت‌های سنگاپوری این اتهام را وارد کرده حداقل تا ماه ژوئیه 2017 (مرداد 96) به کره شمالی کالاهایی همچون مشروبات الکی و شراب فروخته است.
گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که شرکت‌های سنگاپوری یک حساب بانکی در بانک «دائه‌دونگ» کره شمالی باز کرده اند که تراکنش‌های مالی آن بین سال‌های 2011 تا 2014 به ارزش دو میلیون دلار بوده است.
در ژوئیه 2017 تارنمای مستقل از دولت «خبرگزاری کره شمالی» برای نخستین بار گزارش داده بود که شرکت سنگاپوری «او.سی.ان» به کره شمالی کالای مجلل ارسال کرده تا به این ترتیب تحریم‌های بین المللی نقض شده باشد.
«نگ کنک واه» مدیر اجرایی این شرکت در مصاحبه‌ای با شبکه خبر آسیا در آن زمان اعلام کرده بود که اتهامات وارد شده به این شرکت، «بی اساس» و «جعلی» است.
وی در آن زمان عنوان کرده بود که این شرکت سنگاپوری پنج سال پیش کره شمالی را از لیست خریداران خود خارج کرده بوده و از آن پس هیچ تجارتی با این کشور نداشته است.
«نگ» همچنین افزوده بود که شرکت تحت هدایتش دیگر تجارت کالا نمی‌کند و به طور مشخص در زمینه اجاره املاک خود فعالیت دارد.
در واکنش به مطرح شدن شرکت‌های سنگاپوری در پیش نویس گزارش سازمان ملل، یک سخنگوی بانک مرکزی سنگاپور اعلام کرد: این بانک «به مطرح شدن نام سازمان‌ها و اشخاص سنگاپوری توجه کرده است».
وی عنوان داشت: سنگاپور به صورت نزدیک با مراجع مربوطه سازمان ملل همکاری می‌کند و اگر اطلاعات معتبری از رعایت نکردن قانون دریافت شود، مراجع قضایی سنگاپور آن را بررسی کرده و با خاطیان برخورد می‌کند.
گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که شرکت‌های «او.سی.ان» (OCN) و «تی اسپشیالیست» (T Specialist) که ناقضان تحریم سازمان معرفی شده اند، از طریق سیستم مالی سنگاپور، تراکنش‌های مالی انجام داده اند.
آساق****241**1599

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)