193 واحد مسکونی در شهر قشم ساماندهی شدند


193 واحد مسکونی در شهر قشم ساماندهی شدند

قشم - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امسال 193 واحد مسکونی برای پذیرایی از مسافران در تعطیلات نوروزی ساماندهی می شوند تا مشکل اسکان مسافران در شهر قشم برطرف شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد امین جعفری حسینی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ساماندهی این واحدها ظرفیت پذیرایی از حدود یک هزار مسافر به وجود آمد.
وی ادامه داد: جمعیت مسافران در ایام تعطیلات نوروزی به قدری است که هتل ها و مسافرخانه های شهر قشم کفاف آنان را نمی دهد و از این رو ساماندهی این منازل استیجاری گام مهمی در جهت توسعه گردشگری و نیز بهبود معیشت مردم این شهر محسوب می شود.
جعفری حسینی تصریح کرد: همچنین سبک زندگی و شیوه مسافرت ایرانیان که به صورت خانوادگی مسافرت می کنند ایجاب می کند که روش های دیگری جز هتل و مسافرخانه ایجاد شود که طرح ساماندهی واحدهای استیجاری در این راستا صورت گرفت.
وی افزود: برای تبلیغات این منازل استیجاری نیز در بندرهای پهل و لافت، اسکله ذاکری و فرودگاه قشم جایگاه هایی تدارک شده و در داخل شهر قشم نیز در میدان استقلال مکانی برای ساماندهی مراجعان به خانه های استیجاری جانمایی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این اداره کل با مشارکت دادگستری، نیروی انتظامی و جامعه هتل داران قشم طرح ساماندهی کاشانه مهمان های شهر قشم را اجرا کرد و از این رو به لحاظ ایمنی، بهداشتی و حقوقی محیطی مناسب برای مسافران ایجاد شد.
وی گفت: مسافران و گردشگران می توانند جهت کرایه واحد به کمیته اسکان و رفاه که در اداره کل میراث فرهنگی، مرکز بین المللی رشد و جامعه هتل داران قشم مستقر است مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن های 07635252350 و 07635224460 تماس حاصل نمایند.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
69 کاشانه-مهمان در روستاهای جزیره قشم مشغول به فعالیت هستند که ظرفیت مناسبی برای بومگردی فراهم شده است.
آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و اداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل کرده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان