جادوی رنگ ها در انتخاب لباس مناسب


طراحان و تولید کنندگان لباس سهم بزرگی در سلیقه مشتری دارند. با شروع فصل جدید، پوشاک مناسب فصل با طرح ها و رنگ های گوناگونی عرضه می شود و مصرف کنندگان را ترغیب به خرید می کند. طراحی مد و لباس یک حرفه تخصصی است و نیاز به تجربه دارد. این تجربه با ارزیابی سلیقه مشتری و استفاده از تکنیک های مختلفی تکمیل می شود. استفاده از روانشناسی رنگ ها در طراحی...

طراحان و تولید کنندگان لباس سهم بزرگی در سلیقه مشتری دارند. با شروع فصل جدید، پوشاک مناسب فصل با طرح ها و رنگ های گوناگونی عرضه می شود و مصرف کنندگان را ترغیب به خرید می کند. طراحی مد و لباس یک حرفه تخصصی است و نیاز به تجربه دارد. این تجربه با ارزیابی سلیقه مشتری و استفاده از تکنیک های مختلفی تکمیل می شود. استفاده از روانشناسی رنگ ها در طراحی لباس یکی از ترفندهای طراحان مد است که با هوشمندی اجرا می شود. انتخاب لباس مناسب برای موقعیت های مختلف، با توجه به رنگ لباس، استایل افراد شیک پوش و با سلیقه است.

جادوی رنگ ها در انتخاب لباس مناسبhttps://beborobedooz.com

رنگ لباس می تواند روحیه را شاد یا افسرده نشان دهند. رنگ لباس اندام را چاق یا لاغر، ریزتر و یا درشت تر نشان می دهد. شاید تعجب کنید اما انتخاب لباس مناسب با رنگ ایده آل می تواند رنگ پوست و مو را نیز تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از المان های رنگی در طراحی لباس با توجه به موقعیت های کاری و شغلی یکی از ویژگی های طراحی لباس است. طراحان و تولید کنندگان لباس در کارگاه خیاطی، با در نظر گرفتن موقعیت های اجتماعی، فرهنگی، حرفه ای، پوشاک مناسب گروه های سنی مختلف را تولید می کنند. در این مطلب نکات اصلی در انتخاب لباس مناسب بر اساس رنگ را بررسی می کنیم.

انتخاب لباس مناسب با رنگ غالب

رنگ اصلی زمینه لباس، رنگ غالب است که تاثیر بیشتری بر بیننده ها دارد. استفاده از رنگ های دیگر در ترکیب با رنگ اصلی جلوه بیشتری را به لباس می دهد. استفاده از رنگ مناسب در زمینه لباس، قدرت انتخاب بیشتری به شما می دهد ست کردن لباس هایی با رنگ مناسب بسیار ساده تر از لباس های دیگر است. بهترین انتخاب برای رنگ اصلی لباس، رنگ های خنثی و تیره هستند. این دو طیف رنگی می توانند با رنگ های بیشتری هماهنگی داشته باشند. تقریبا هر رنگی با این رنگ ها سازگاری دارد.

استفاده از رنگ های روشن به عنوان رنگ اصلی لباس، باید به صورت موردی و برای تنوع انجام شود. رنگ های روشن بسیار جلب توجه می کنند و برای هر موقعیتی مناسب نیستند. به شدت از انتخاب رنگ های تند با شدت بالای رنگی به عنوان رنگ زمینه لباس خودداری کنید. رنگ های تند موجب خستگی چشم شده و برای زمینه اصلی مناسب نیستند. پیشنهاد می کنم رنگ های تند را به عنوان بخشی از لباس و طراحی قسمت های کوچکتر استفاده کنید تا گیرایی بیشتری داشته باشد و آزار دهنده هم نباشد.

جادوی رنگ ها در انتخاب لباس مناسبhttps://beborobedooz.com

توازن رنگ در انتخاب لباس مناسب

توازن رنگی با نگاه کردن به لباس به خوبی مشخص می شود. وقتی یک لباس دارای پیوستگی رنگ باشد به نظر زیبا و خوش دوخت می باشد. برای مثال تیرگی و روشنی با یکدیگر هماهنگی دارند و در لباس توازن ایجاد می کنند. همیشه بلوزهای روشن را می توان با دامن یا شلوارهای تیره ست کرد و استایل مناسبی داشت. برای حفظ توازن رنگی می توان حداکثر 3 طیف رنگی را در لباس استفاده کرد. استفاده از رنگ های بسیار زیاد سبب شلوغی و عدم توازن لباس می شود. پیشنهاد می کنم کیف و کفش را با رنگ متضاد با رنگ لباس انتخاب کنید تا استایل شیک تری داشته باشید. انتخاب رنگ بلوز، شلوار، کیف و کفش از چهار رنگ متفاوت ایده جالبی نیست.

هارمونی در انتخاب لباس مناسب

نوع پوشش و رنگ لباس در موقعیت های مختلف، تغییر می کند. انتخاب لباس تا حدود زیادی بستگی به سلیقه شخصی دارد ولی قبول کنید که امکان پوشیدن یک رنگ لباس در همه موقعیت ها نیست و این کار می تواند به بد سلیقگی تعبیر شود. با توجه به محیط و نوع اندام می توان رنگ های متفاوتی را در پوشش استفاده کرد. ست کردن لباس در موقعیت های مختلف، هنری است که افراد شیک پوش به خوبی با آن آشنایی دارند.

الف- ست کردن لباس روز : استفاده از رنگ های شاد و روشن در طراحی لباس های روز و راحتی، بسیار رایج است. پارچه های طرح دار، نقوش مختلف و زمینه های رنگی در تولید لباس های روز به کار می روند. ب- ست کردن لباس شب : پارچه های ساده با رنگ های تیره برای ست کردن لباس شب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. طراحان لباس شب، در طراحی ها از پارچه های بدون طرح و نقشه استفاده می کنند. این پارچه ها مناسب تزیینات ( سنگ دوزی، پولک دوزی، منجوق دوزی و غیره) هستند.

عوامل موثر در انتخاب رنگ لباس

انتخاب لباس مناسب با توجه به طیف رنگی، یکی از رایج ترین کارها در تولیدی های پوشاک است. نور روز و شب و تغییر شرایط نوری یکی از عواملی است که در انتخاب لباس مناسب تاثیرگذار است. لباس های شب و لباس های روز به دلیل تغییرات نوری از رنگ های متفاوتی دوخته می شود تا جلوه بیشتری داشته باشد.

بافت پارچه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هنگام خرید لباس است. پارچه های ریز بافت و درشت بافت با ویژگی های مختلفی وجود دارند که کار انتخاب را دشوار می کنند. پیشنهاد می کنم برای انتخاب لباس مناسب، پارچه را نزدیک صورت گرفته و تاثیر بافت و رنگ آن را روی چهره ببینید.

جادوی رنگ ها در انتخاب لباس مناسبhttps://beborobedooz.com
انتخاب رنگ مناسب لباس

شاید مهم ترین عامل در انتخاب لباس مناسب، سن و جنسیت باشد. به طور معمول لباس گروه سنی بزرگسال از رنگ های خنثی و تیره تر انتخاب می شود. پذیرفتن لباس های رنگی برای بلوز مردانه و شلوار آقایان نیز، در پاره ای موارد بسیار دشوار است. تولید کنندگان پوشاک، رنگ های شاد و زنده را در طراحی پوشاک کودکان و نوجوانان استفاده می کنند. طیف رنگی زرد، نارنجی، سبز روشن، آبی و قرمز روشن برای گروه سنی کودک و نوجوان کاربرد بیشتری دارد. رنگ های لباس نوجوانان باید با روحیه سرزندگی و شاد آنان هماهنگی داشته باشد. استفاده از رنگ های تیره مناسب افراد کم سن و سال نیست.

رنگ های روشن و کم رنگ تر برای تولید پوشاک نوزادان مناسب تر است. رنگ سفید، صورتی، آبی روشن در تولیدی پوشاک نوزادی بیشتر استفاده می شود. این رنگ ها کثیفی و آلودگی را نشان می دهند و برای کودکان خردسال و نوزادان تازه به دنیا آمده بسیار مناسب هستند.
رنگ لباس حتی در حرفه های مختلف نیز محدودیت های دارد. رنگ لباس پرسنل بیمارستانی نمونه بارز انتخاب لباس مناسب در موقعیت های شغلی است. نیروهای خدماتی، کارمندان شاغل در بخش هواپیمایی، نیروهای فضای سبز و بسیاری از مشاغل از رنگ های خاص در طراحی لباس استفاده می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز