درس‎هایی که هر کوله‎گردی در اولین سفرش یاد میگیره


مترجم: نیلوفر حسینی سفرکردن یه جورایی مثل تحصیل کردن می مونه که میشه دنیا رو باهاش بشناسی و کلی چیز یاد بگیری. آموختنی‎­های سفر نامحدوده و مهم نیست که کجای دنیا زندگی می­کنید، پس اگه شما یه کوله‎گرد هستید میدونید که درمورد چی صحبت می­کنیم اما تو این مقاله از تجاربی گفتیم که هر کوله‎­گری در اولین سفر کوله‎­گری خودش تجربه...

مترجم: نیلوفر حسینی

سفرکردن یه جورایی مثل تحصیل کردن می مونه که میشه دنیا رو باهاش بشناسی و کلی چیز یاد بگیری. آموختنی‎­های سفر نامحدوده و مهم نیست که کجای دنیا زندگی می­کنید، پس اگه شما یه کوله‎گرد هستید میدونید که درمورد چی صحبت می­کنیم اما تو این مقاله از تجاربی گفتیم که هر کوله‎­گری در اولین سفر کوله‎­گری خودش تجربه میکنه.

شما کمتر از چیزی که فکر میکنید، لوازم برای سفرتون نیاز دارید:

ممکنه که شما ۳ جفت کفش بذارید تو کولتونو سفرتون رو شروع کنید، اما چند هفته که بگذره می فهمید که تموم مدت سفر فقط از صندل های لا انگشتی استفاده کردین. کم کم یاد میگیرید که مثل همه ی آدمای روی زمین پولتون رو توی جیبتون بذارید. در کل بهترین توصیه اینه که بارتون رو سبک ببندین و خیلی چیزها رو میتونید توی مسیر تهیه کنید.

گوش گیر یک از کاربردی­‎ترین وسایله سفر:

تخت خواب چند طبقه ارزون، هم خوابی در کنار یه آدم مست، احاطه شدن توسط دوستای جدید از کل دنیا، همه این ها را با بودن در خوابگاه چند نفره تجربه می کنید. بله ! چرت زدن در خوابگاه چند نفره یکی از واجب ترین تجربه های این طور سفرهاست. اما صبرکنید، اگر کسی خروپف کرد چی؟ و اینو هم در نظر بگیرید که هستن آدمهایی که باد معده شبانه داشته باشن، پس با این وضعیت میتونه شب سختی براتون باشد. پس گوش گیر رو فراموش نکنید.

درس‎هایی که هر کوله‎گردی در اولین سفرش یاد میگیره

همیشه کسی هست که بیشتر از شما سفر کرده:

شنا در ساحل دوردست و پرت، جون سالم به در بردن از مار سمی که تو دستتون نگهش داشتین، سیگارکشیدن با یه مرتاض هندی درحالی که خورشید گرفتگی را تماشا میکنید، بودن در هر مسافرخونه ای توی هر کشوری روی زمین….! اما همیشه یه نفر هست که توی همان خانه ی شما اقامت داره و اون هم همه این اتفاقات را تجربه کرده…. راهکارش چیه؟ شما باید مسیر خونتون را پیدا کنید و کاری را انجام بدین که خوشحالتون می کنه، به جای این که خودتون رو درگیر یه جنگ غیرقابل انعطاف کنید هیچ برنده ای هم نداره!

همه جا آدمهای خوب داره:

برخلاف حرف هایی که اخبار و تلویزیون میگن، همه جا آدم های خوب داره پس سعی کنید هر جایی خودتون را توی شرایط سخت قرار بدین. اگر مودب و شکرگزار باشید همیشه آدمهای با روح مهربون هستند که به کمک شما میان.

درس‎هایی که هر کوله‎گردی در اولین سفرش یاد میگیره

هیچ اشکالی نداره اگر گم بشین:

مورد شماره ۴ بهتون کمک میکنه.

هیچ کس نمیخواد به شما گوش کنه:

گیتارتون؟ یا آلت موسیقیتون، آره خودشه!! تموم دلیلی که باعث میشه مردم برن سفر اینه که چیز جدیدی تجربه کنند، نه اینکه به صدای ساز شما گوش کنه. خیلیا تو سفر دنبال ارامش و کشف لحظه‎­ها و جاهای خاص هستند پس اگه کسی شما و سازتون رو تحویل نگرفت، دو ذوقتون نخوره ?

درس‎هایی که هر کوله‎گردی در اولین سفرش یاد میگیره

هنوز همه آدمها به اینترنت دسترسی ندارن:

هنوز جاهای شگفت انگیزی وجود داره که ناشناخته هستند. مسافرهای باهوش یاد می گیرن که خودشون رو به هتل ها و رستوران هایی که توی وب سایت ها ازشون تعریف شده محدود نکنن. همانطور که بیشتر اوقات تجربه شخصی است که بهترین تجربه می شود.

بدن شما از عهده خیلی چیزها بر میاد(اما نه همه چیز):

۵ درصد سفرهای پیاده یا با کوله، بدن شما را در معرض خیلی آسیب‎­ها قرار میده، مثل پروازهای طولانی مدت، بی خوابی شب، نوشیدن مشروبات الکلی ارزان، غذاهای خوش رنگ و مزه دریایی که با روش های استاندارد و خیلی تمیز که قبلا تو کشور خودتون میخوردین طبخ نمیشن. از عهده بیشتر این چیزا تقریبآ خوب بر می آیید اما هنوز محدودیت هایی هست پس انتظار داشته باشین که حداقل یه زمان هایی توی سفر نتونید راحت باشید و کمی سختی داشته باشید.

درس‎هایی که هر کوله‎گردی در اولین سفرش یاد میگیره

اگر چیزی اینقدر عالی به نظر میرسید که حس کردین واقعیت نداره! پس واقعی نیست:

درسته که سه چرخه های شهر بانکوک ارزون به نظر می رسن اما در آخر شما را به مغازه های جواهر فروشی می برن که قصد نداشتین دیدن کنید. همینطور تورهای پیاده­‎روی رایگانی که در پایتخت­های اروپایی برگزار میشه، اغلب در انتهای تور میتوجه میشن که سرشون کلا رفته و باید هزینه بدن. اما بهتون پیشنهاد میکنم اگر میخواهید یه تجربه خوب داشته باشید، اماده باشید که هزینه اون رو پرداخت کنید.

قیمت ارزون همیشه به نظرتون ارزون نمی مونه:

کلید خانه ساحلی به قیمت شبی ۱۰دلار ، اولش قیمت عالی به نظر می رسه اما شما به زودی انتظار قیمت های ارزون تر رو دارید و شاکی میشید وقتی قیمت را چند سنت بالاتر ببرند و کلا یادتون میره که قبلا در سفر یا کشور خودتون بارها این مبلغ را برای موقعیت های مشابه پرداخت کردید.

شما می تونید چیزهای زیادی را توی سینک بشورید:

مثل شلوار جین، تی شرت و حتی کل کوله پشتیتون رو. وقتی که مجبور بشین تقریبا برای همه چی تو سینک فضای کافی پیدا می کنید.

شما به طرز باور نکردنی خوش شانس هستید:

در بعضی از قسمت های دنیا میشه که تقریبا با هیچی دووم بیاری و هنوز یه جورایی پولدار باشی. این واقعیت که شما می تونین از پس هزینه این که از کشورتون خارج بشین بر بیان و جاها و فرهنگ های جدید را تجربه کنید حتی اگر شما فقط سوپ نودل بخورین و سیگار محلی بکشین ، باز هم در زمره ی خوش شانس ترین آدمهای روی زمین قرار می گیرین یا حتی اگر شما با خوردن سوپ نودل و سیگارهای محلی دووم بیاورین، شما را در زمره ی خوش شانس ترین آدم های روی کره زمین قرار می دهد. پس قدردان باشید و در هر لحظه لذت ببرید

هیچ وقت نمی تونین همه چیز را ببینید:

برای همینم هست که اولین سفر شما نباید اخرین باشد. اولین سفرتان را تجربه کنید با پروازهای متعدد و مختلف، رزرو هتل برای سفرتون و فراموش نکنید که هزینه سفر را ابتدا پرداخت کنید. برای سفرهاتون قیمت پروازها رو مقایسه کنید، هاستل یا هتل رو از سقبل رزرو کنید، و فراموش نکنید که حتما قبل از سفر بیمه مسافرتی تهیه کنید.

منبع : roughguides

درس‎هایی که هر کوله‎گردی در اولین سفرش یاد میگیرهدرس‎هایی که هر کوله‎گردی در اولین سفرش یاد میگیره

Neda kashi

More Posts



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پل کبود گنبد پاکدشت