شکوفایی استعداد کودکان، چه سنی است؟


مدیر عامل موسسه مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان گفت: خانواده‌ها برای کشف استعداد کودکان خود باید از سه سالگی که بهترین سن در این زمینه بوده، اقدام کنند.

تبیان: مدیر عامل موسسه مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان گفت: خانواده‌ها برای کشف استعداد کودکان خود باید از سه سالگی که بهترین سن در این زمینه بوده، اقدام کنند. دکتر حسن کیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:

استعداد افراد تحت تاثیر عوامل محیطی همچون محیط ، آموزش، ویژگی‌های وراثتی و ژنتیکی، خانواده، دوستان، امکانات و دهها فاکتور دیگر با یکدیگر متفاوت بوده و هر فردی در زمینه‌ای خاص استعداد بیشتری از خود نشان می دهد. وی اظهار داشت: به این ترتیب انسان‌ها با کشف استعدادهای خود می‌توانند با هزینه و صرف زمان کمتر و در سنین پایین تر مدارج عالی تری را طی کنند. وی با اشاره به برگزاری آزمون برای تشخیص استعداد افراد در سنین خردسالی، افزود: در این آزمون‌ها پرسش‌هایی واحد و طبقه بندی شده که در آن تست‌های روانشناسی، رغبت سنجی و استعداد یابی گنجانده شده است بر اساس گروه سنی به کودکان ارایه می‌شود. کیان، با بیان اینکه استعداد تمام کودکانی که در این آزمون شرکت می‌کنند مورد سنجش قرار می‌گیرد، گفت: پس از یک ماه زمینه‌ای که کودک در آن استعداد لازم را دارد، مشخص می‌شود. وی یادآور شد: پس از اعلام نتیجه این آزمون، کودکان می‌توانند در زمینه ای که استعداد لازم را دارند در دوره‌های شکوفایی استعداد به صورت حضوری یا مکاتبه‌ای شرکت کنند. وی خاطر نشان کرد: کودکان پس از گذراندن یک دوره شکوفایی عمومی سه ماهه و دو دوره تخصصی شش ماهه در زمینه‌ای که استعداد دارند، به یک شکوفایی نسبی می‌رسند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دکتر سحر رشیدی، متخصص زنان و زایمان در کرمانشاه