ارتباط حمایت از کالای ایرانی با زندگی به سبک انتظار و زمینه سازی برای ظهور


خبرگزاری شبستان: عبادی زمینه‌سازی امر ظهور را در...
خبرگزاری شبستان: عبادی زمینه‌سازی امر ظهور را در گروی رشد و ارتقای اقتصاد جامعه بر اساس آموزه‌های دینی دانست و گفت: اگر انقلاب اسلامی بر اساس معیارهای اسلامی به خودکفایی اقتصادی دست یابد، قطعاً جامعه را برای زمینه‌سازی امر ظهور مهیاتر می‌کند.

احسان عبادی، معاون بنیاد مهدویت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر درباره موضوع اقتصاد تأکیدات فراوانی داشته اند که اتفاقاً یکی از مهم‌ترین مبانی دین اسلام محسوب می‌شود؛ به این معنا که جوامع مسلمان در حوزه اقتصاد باید روی پای خودشان بایستند و استقلال داشته باشند.

وی با بیان اینکه عدم خودکفایی اقتصادی سبب روی آوردن به دشمنان می شود، افزود: زمانی که در زمینه اقتصاد به سمت دشمن گرایش یافتیم، دست آنان برای اعمال قدرت و اعمال تحریم‌های اقتصادی و به دنبال آن تضعیف حکومت اسلامی باز خواهد بود.

عبادی تصریح کرد: در عصر حکومت صفوی به واسطه قدرت اقتصادی، قدرت دیپلماسی کشور افزایش یافته بود تا جایی که وقتی سفیر پرتغال قصد ملاقات با شاه عباس را داشت، شاه او را چندین ماه در جنوب معطل می‌کرد. بنابر این، یکی از مهمترین دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و یا مقاومت اقتصادی، افزایش قدرت منطقه‌ای و جهانی خواهد بود.


مدیر کانون مهدویت قائمشهر استقلال و رشد اقتصادی را از مهم‌ترین دستاوردهای جهان پس از ظهور معرفی و تاکید کرد: بر اساس روایات معصومین(ع)، حضرت مهدی(عج) در عصر ظهور از منابع طبیعی به صورت گسترده بهره‌بری می‌کنند و آن‌ها را در اختیار مؤمنان خواهند گذاشت. همچنین، یکی از مهم‌ترین اقدامات ایشان ایجاد عدالت اقتصادی است تا جایی که بر اساس روایات، «زمانی برای مردم خواهد رسید که انسان شمش‌های طلا را با خود حمل می‌کند تا در راه خدا انفاق کند، ولی کسی (فقیری) را نمی یابد که آن را قبول کند.»


عبادی زمینه‌سازی امر ظهور را در گروی رشد و ارتقای اقتصاد جامعه بر اساس آموزه‌های دینی دانست و بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی بر اساس معیارهای اسلامی به خودکفایی اقتصادی دست یابد، قطعاً جامعه را برای زمینه‌سازی امر ظهور مهیاتر می‌کند؛ زیرا وقتی اقتصاد ضعیف باشد، فقر گسترش می‌یابد و در پی آن فساد نیز بیشتر خواهد شد؛ پس جامعه‌ای که در آن فساد بیداد کند، ظرف مناسبی برای حضور امام(ع) نخواهد بود.

وی ادامه داد: چراکه در این شرایط ماجرای عاشورا تکرار خواهد شد. اما زمانی که اقتصاد جامعه به خودکفایی رسید و معیارهای اسلامی در آن لحاظ شد و مردم از ارزاق حلال مصرف کردند، جامعه به رشد و بالندگی می‌رسد و آماده استقبال از حضرت مهدی(عج) خواهد شد. حال در این بین یکی از راهکارهای خودکفایی اقتصادی، توجه به تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است که اهمیت این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.

پایان پیام/545
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید