کلید حل مشکلات جامعه دست مسئولان نظام است


کلید حل مشکلات جامعه دست مسئولان نظام است

بجنورد- امام جمعه موقت بجنورد گفت: کلید حل مشکلات جامعه ایران در دستان مسئولان و سپس مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز عبادی‌سیاسی جمعه این هفته بجنورد که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزارشد، اظهار کرد: تنها راه حل مشکلات اقتصادی حمایت از تولید کنندگان و تعصب به کالای ایرانی است که برای اجرای این مهم تلاش مسئولان، تولید کنندگان و مردم ضرورت دارد.

حجت الاسلام نوری افزود: مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم عنوان حمایت از کالای ایرانی را به عنوان شعار سال نام گذاری کردند تا اقدامات لازم هرچه سریع تر انجام و بیکاری رفع شود.

وی تاکید کرد: با حمایت از کالای ایرانی باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود و امکانات در اختیار تولید کننده قرار گیرد تا بتوانند کالای خوب و مرغوب تولید کنند.

امام جمعه موقت بجنورد اظهار کرد: همان طور که ایرانی می تواند موشک و فناوری هسته ای بسازد قطعا توان تولید بهترین کالا را نیز دارد که این مهم نیازمند حمایت مسئولان است.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: مصرف کننده ایرانی باید نسبت به کالای کشور خود تعصب داشته باشد و تا حد ممکن از مصرف کالای خارجی خودداری کند.

وی در ادامه به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: آنچه که امروز سبب شده صنعت هسته ای ایران از ۲۰ درصد به سه درصد برسد و سانتریفوژ از ۱۹ هزار به پنج هزار برسد و حتی فروش اورانیوم و از همه مهم تر به شهادت رساندن دانشمندان از نقشه های شوم آمریکا بود که در برجام تلاش داشتند.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به تمامی شرایط عمل کرد اما بیگانه به شرایط عمل نکرد و علاوه بر اینکه تحریم ها را برنداشت در برخی حوزه ها تحریم ها بیشتر کرده است.

وی در ادامه به شهادت امام موسی کاظم و شرایط سخت زندگی ایشان اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار ۳۵ سال از عمر خود را جنگید و ۱۴ سال در زندان یا تحت نظر بود که طی این مدت شیعیان با امام کاظم(ع) ارتباطی نداشتند.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه دشمنان به علت ایستادگی امام موسوی کاظم(ع) در برابر ظلم و ستم وی را ۱۴ سال به زندان انداختند، تاکید کرد: حرکت امام موسی کاظم(ع) برای همه ما درس است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه ظالمان و ستمگران از دوران زندگی امامان تاکنون وجود دارند، بیان کرد: امام موسی کاظم(ع) در جریانی اعلام کرد زنده بودن ظالمان گناه است حتی به اندازه یک روز باید آرزوی نابودی ظالم و ریشه کن شدن آنان را بخواهیم.

وی گفت: در زمان حاضر رژیمی همچون صهیونیستی و آمریکا برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به هر اقدامی حتی به قیمت جان انسان های بی گناه می زنند و تمام بدبختی های دنیا زیر سر آنان است.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: ما مرگ برای هیچ مومن و انسان حق طلب را نمی خواهیم اما برای ظالمان و قاتلان آدم کش باید طلب مرگ کرد.

دشمن شناسی وظیفه تمام اقشار جامعه است

حجت الاسلام نوری در ادامه بیان کرد: امروز دشمن شناسی وظیفه تمام آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه دشمنان با شیوه های مختلف در زندگی مردم نفوذ می کند، اظهار کرد: مردم باید هوشیار باشند و روش های شناسایی آنان و آنچه را که سبب ضربه زدن به نظام می شود را شناسایی کنند.

امام جمعه موقت بجنورد افزود: دشمنان امروز نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده اند، فقط زیادی خواه و زیادی طلب شده اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...