والدین تنبیه و تشویق را در کنار یکدیگر به کار گیرند


والدین تنبیه و تشویق را در کنار یکدیگر به کار گیرند

یک استاد جامعه شناسی در خراسان شمالی گفت: والدین به منظور کاهش آسیب های اجتماعی سیاست های تنبیه و تشویق را در کنار یکدیگر به کار گیرند.

مهدی نوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در گذشته یکی از عللی که موجب می شد تا فرزندان کمتر به دنبال کارهای خلاف بروند، حساب بردن از والدین بود، افزود: در گذشته والدین با فرزندان خود همانند حال حاضر آنقدر ارتباط نداشتند و بچه ها بیشتر با خواهر و برادران خود که تفاوت سنی آن ها نیز اغلب حدود یکی دو سال بود، مرتبط بودند و اگر مشکلی نیز به وجود می آمد، بیشتر والدین از طریق سیاست های تنبیهی وارد میشدند.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر در خانواده ها فقط یکی دو فرزند وجود دارد که اغلب فاصله سنی زیادی نیز میان آن ها زیاد است و بچه ها بیشتر زمان خود را با والدین سپری می کنند در نتیجه نمی توان همیشه در مقابل اشتباه فرزندان از طریق تنبیه وارد شد چراکه این رفتار بعد از مدت کوتاهی برای فرزند عادی می شود و دیگر پاسخگو نیست.

نوری اظهار کرد: از سوی دیگر در حال حاضر برخی از والدین نیز هستند که فرزندان خود را در ناز و نعمت بزرگ کرده اند که این افراد نیز نمی توانند در آینده از خود در مقابل مشکلات دفاع کرده و هم اینکه والدین به سن نوجوانی و جوانی نمی توانند گلایه کوچکی نسبت به آن ها داشته باشند.

وی بیان کرد: باید والدین سیاست های تشویقی را در کنار سیاست های تنبیهی قرار دهند و شیوه ای را به کار گیرند که به بهترین روش کار اشتباه فرزندان را به آن ها گوش زد کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)