24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر


24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

مطلب حاضر در مورد چند روش سقط جنین در خانه و پایان دادن به بارداری ناخواسته یا بارداری معیوب به طور کاملا طبیعی است. بارداری یکی از خاص‌ترین بخش‌های زندگی هر زنی است. اما در برخی موارد مثلا بارداری پوچ که رشد جنین در ماه اول متوقف می‌شود و پزشکان توصیه به سقط جنین می‌کنند یا بارداری هایی که برای سلامت مادر خطر جدی دارد و پزشکان سقط جنین را...

برای سقط جنین در خانه چی بخورم؟

مطلب حاضر در مورد چند روش سقط جنین در خانه و پایان دادن به بارداری ناخواسته یا بارداری معیوب به طور کاملا طبیعی است. بارداری یکی از خاص‌ترین بخش‌های زندگی هر زنی است. اما در برخی موارد مثلا بارداری پوچ که رشد جنین در ماه اول متوقف می‌شود و پزشکان توصیه به سقط جنین می‌کنند یا بارداری هایی که برای سلامت مادر خطر جدی دارد و پزشکان سقط جنین را توصیه می‌کنند دانستن روش هایی برای سقط جنین که طبیعی و بی خطر و خانگی باشد لازم به نظر می‌رسد.

هشدار

یکی از عواملی که متاسفانه به آن بی توجهی می شود شرایط روحی مادر پس از سقط جنین است. مادرانی که سقط جنین داشته اند معمولا دچار این احساسات می شوند: احساس گناه، احساس شرم، تنهایی و انزوا، کابوس های شبانه، افسردگی، اضطراب، پشمیمانی، اختلال عصبی، فکر کردن به خودکشی و ...دچار شدن به این احساسات تا حدی طبیعی است ولی زمانی که این احساسات باعث شوند شما دید بددی نسبت به خودتان پیدا کنید اوضاع خطرناک می شود. بهتر است درباره احساساتتان با یک نفر حرف بزنید و به دنیال کمک حرفه ای در زمینه مشاوره روانشناسی باشید.

اتخاذ تصمیم برای پایان دادن به بارداری سخت‌تر از خود این اتفاق است. اگر زن یا زوج چنین قصدی داشته باشند، داشتن اطلاعات دقیق در مورد چگونگی روند و شیوه‌ی انجام آن مفید خواهد بود. در نهایت، مادر یا زوج باید برای کنار آمدن با عواقب این کار مشاوره پزشکی بگیرند.

ظاهرا، روش‌های پزشکی و داروهای زیادی برای کمک به پایان دادن به بارداری ناخواسته وجود دارد. این فرایندها و مواد شیمیایی احتمالا اثرات نامطلوب بر بدن شما دارند. کارشناسان توصیه می‌کنند که روش‌ها و محصولات طبیعی بدون خطر برای کمک به پایان دادن بارداری مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله، ما روش‌های قابل اطمینانی را برای‌تان گردآوری کرده‌ایم که به کمک آن‌ها می‌توانید به طور طبیعی و در خانه این کار را انجام دهید.

مطلب مرتبط: سقط جنین با قرص سایتوتک، عوارض و خطرات

مطلب مرتبط: روش های مختلف سقط جنین

در ادامه با چند روش سقط جنین که خانگی و طبیعی هستند آشنا می‌شویم

اگر روش‌های زیر را برای سقط جنین در زمان مناسب و به شیوه‌ی درست انجام دهید، بدون هیچ گونه عارضه‌ای، نتایج مورد نظرتان را به شما می‌دهد. این روش‌ها باید قبل از اتمام ۱۰ هفته حاملگی انجام شوند.

۱. سقط جنین با دارچین

دارچین یکی از محبوب‌ترین ادویه‌های جهان است. این ادویه به شیوه‌های مختلفی از جمله برای تهیه‌ی غذاها، دسر و شکلات، دستور‌العمل‌های زیبایی، داروها و کرم‌ها و بسیاری دیگر استفاده می‌شود. دارچین در درمان‌های آروماتراپی نیز نقش بسیار مهمی دارد.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

دارچین یک ادویه‌ی پیچیده است که ترکیبات زیادی دارد. این ترکیبات عبارتند از ویتامین C، ویتامین E و نیاسین، اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها، کولین، اسید پانتوتنیک و پیریدوکسین، منگنز، روی و آهن و دی‌ساکارید است. این ادویه همچنین پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم، سینامالدهید، اوژنول، روغن‌های معطر، رزین، تانن و نشاسته دارد.

به علت ماهیت پیچیده‌ای که این ادویه دارد، دلیل توانایی آن برای سقط جنین هرگز مشخص نشده‌است. اطلاعات موجود نشان می‌دهند که مصرف دارچین در طول بارداری، عضلات رحم را منقبض می‌کند. گفته می‌شود که این انقباض‌ها منجر به سقط جنین می‌شوند.

استفاده از دارچین به عنوان یک روش سقط جنین :

برای سقط جنین به طور موفقیت‌آمیز و با کمک دارچین، شما باید آن را نه در فرآیند پخت و پز بلکه به طور مستقیم و خام استفاده کنید.

– دارچین را به صورت پودر بخورید و بعد از آن کمی آب بنوشید.
– همچنین می‌توانید آن را به شکل مکمل که در بازار موجود است، مصرف کنید.

مصرف به شکل مکمل خطری ندارد، زیرا در مقادیر مناسبی بسته‌بندی شده است.

* توجه داشته باشید که:

– دارچین پس از سقط جنین نیز کمک قابل‌توجهی به فرد می‌کند، زیرا در روند درمان و رفع خونریزی بیش از حد تاثیر مثبت دارد.
– هرگز در دوز خیلی بالا دارچین را مصرف نکنید زیرا ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

۲. سقط جنین با پاپایا

پاپایا یک میوه‌ی خوشمزه و آبدار است که یک ابرخوراکی نیز محسوب می‌شود. این میوه در اکثر نقاط جهان رشد می‌کند و دارای مقادیر فراوانی از مواد مغذی است. پاپایا غنی از ویتامین‌های A، C، فولات، کلسیم و پتاسیم و همچنین یک آنتی‌اکسیدان شگفت‌انگیز است. میوه و برگ پاپایا قسمت‌های خوراکی آن محسوب می‌شوند. فشار خون پایین‌تر، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان همگی با مصرف پاپایا مرتبط هستند. پاپایای خام برای درمان مشکلات هضم و زخم‌های باز استفاده می‌شود در حالی که آب پاپایا جوش، سوختگی و زگیل‌ها را درمان می‌کند. برگ‌های گیاه پاپایا دارویی برای درمان زخم هستند در حالی که دانه‌های آن انگل‌های روده‌ای را درمان می‌کنند.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

چگونه پاپایا به عنوان یک روش سقط جنین عمل می‌کند؟

پاپایای خام حاوی آنزیمی به نام پاپئین است. پاپئین تولید استروژن را افزایش می‌دهد و در عین حال مانع تولید پروژسترون می‌شود. پروژسترون هورمونی است که رشد اندومتر (غشای مخاطی که رحم را پوشش می‌دهد و تخمک در طی فرایند لانه‌گزینی به آن می‌چسبد) را افزایش می‌دهد. سطوح پایین پروژسترون باعث می‌شود که حاملگی به درستی جلو نرود و همین منجر به سقط جنین می‌شود.

پاپایای خام همچنین یک عصاره‌ی شیری که دارای لاتکس بالا است تولید می‌کند. این لاتکس باعث آزاد شدن پروستاگلاندین‌ها و اکسی‌توسین که در دیواره‌ی رحم انقباضاتی را ایجاد می‌کنند، می‌شود. هر گونه مصرف پاپایای خام در اوایل بارداری باعث سقط جنین خواهد شد.

۳. سقط جنین با گوجی‌بری

قرن‌ها است که گوجی‌بری بخشی از طب چینی محسوب می‌شود. گوجی‌بری غنی از طیف وسیعی از مواد مغذی است. گیاه گوجی‌بری به عنوان دارو استفاده می‌شود به این ترتیب که میوه، پوست و برگ آن برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این میوه بیش‌تر به صورت خشک‌شده به فروش می‌رسد. گوجی‌بری شامل ۱۸ آمینو اسید، سطح بالایی از کاروتنوئیدها مانند بتا کاروتن، زآگزانتین، لوتئین و لیکوپن، پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶، ویتامین A، B۱، B۲، B۶، C و E، و بسیاری دیگر است.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

سطح بالای ویتامین C موجود در گوج‌بری سبب می‌شود که مصرف این میوه در دوران بارداری خطرناک باشد. با این وجود مصرف آن در دوران بارداری ممنوع نیست زیرا مزایایی که برای سلامتی دارد به مراتب بیش از خطرات آن است.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

متخصصان طب گیاهی توصیه می‌کنند که حد مجاز این میوه برای مصرف در دوران بارداری ۱۰ گرم است و این یعنی برای رسیدن به نتیجه‌ای متفاوت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوجی‌بری را در مقادیر بالاتر از ۱۰ گرم مصرف کنید.

۴. سقط جنین با دانه‌های کنجد ، عسل و آب

دانه‌های کنجد سرشار از مواد مغذی هستند. آن‌ها به میزان فراوانی کلسیم، اسیدهای آمینه، پروتئین، آهن و ویتامین B، C و E دارند. مزایای دانه‌های کنجد برای سلامتی عبارتند از: درمان یبوست از طریق شل کردن مدفوع و دور نگه داشتن آنفولانزا و سرماخوردگی از شما.

یک واقعیت در مورد دانه‌های کنجد که چندان شناخته شده نیست توانایی آن‌ها برای سقط جنین است. علت دقیق این‌که چرا آن‌ها می‌توانند چنین تاثیری داشته باشند، در حال حاضر ناشناخته است.

روش استفاده از دانه‌های کنجد برای سقط جنین: برای سقط جنین به شیوه‌ای طبیعی دانه‌های کنجد را می‌توان به روش‌های زیر استفاده کرد:

– برای پایان دادن به بارداری، یک مشت دانه‌ی کنجد بردارید و آن‌ها را به مدت یک شب در آب خیس بگذارید. صبح ترکیب را صاف کنید و آب آن را بخورید. این کار را هر روز به مدت یک هفته انجام دهید.
– راه دیگری برای استفاده از دانه‌های کنجد جهت سقط جنین این است که آن‌ها را سرخ کنید. هنگامی ‌که آماده شدند، آن‌ها را با مقدار مساوی از عسل مصرف کنید.
– شما همچنین می‌توانید دانه‌های کنجد را در طول روز به غذاهایی که می‌خورید اضافه کنید. دوز دقیقی برای مصرف دانه‌های کنجد وجود ندارد، اما از آن‌جایی که مصرف آن‌ها به میزان زیاد خطری ندارد، می‌توانید تا زمان رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه این دانه‌ها را مصرف کنید.

۵. سقط جنین با آناناس

آناناس یک میوه خوش طعم و مزه است که مواد مغذی و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. مزایای آناناس بسیار زیاد است. این میوه سرشار است از ویتامین C، فولات، آهن و بسیاری از آنزیم‌های گوارشی ضروری.

برای پایان دادن به بارداری با استفاده از آناناس، شما باید آناناس‌های سبزتر را انتخاب کنید. هرچه آناناس سبزتر باشد تاثیر بیش‌تری دارد به این دلیل که آناناس‌های سبزتر یا جوان‌تر دارای سطوح بالاتری از آنزیم‌های پروتئولیتیک است که به نام بروملئین شناخته شده هستند. این آنزیم نقش مهمی در تجزیه‌ی پروتئین دارد. هنگامی ‌که بارداری تازه شروع شده‌است، جنین عمدتا پروتئین است. مصرف مقدار زیادی از آناناس در طول سه ماهه‌ی اول گردن رحم را شل می‌کند و به این ترتیب سبب ایجاد خونریزی و سقط جنین می‌شود.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

دانستن مقدار مصرف این میوه ضروری است زیرا ممکن است مقادیر کم نتیجه‌ای برای شما در بر نداشته باشد. ۲ تا ۳ عدد آناناس کامل در روز بخورید برای اطمینان از این‌که سطح ویتامین C و بروملئین در بدن شما به شدت افزایش می‌یابد.

روش استفاده از آناناس برای سقط جنین در خانه:

– خوردن یک کاسه پر از آناناس تازه و خرد شده به طور منظم پس از صورت گرفتن لقاح، بهترین راه برای پایان دادن به بارداری ناخواسته است.
– روش دیگر این است که پوست آناناس را جدا کنید و آب آن را با اضافه کردن کمی آب بگیرید. مصرف یک لیوان آب آناناس در روز بهترین گزینه است و یک روش خوشمزه برای سقط جنین محسوب می‌شود.

۶. سقط جنین با ویتامین C

استفاده از ویتامین C به عنوان یک راه طبیعی برای پایان دادن به بارداری، احتمالا رایج‌ترین داروی خانگی برای سقط جنین است. استفاده از ویتامین C بسیار راحت است، هرچند عواملی وجود دارند که فرد پیش از مصرف این ویتامین باید در نظر داشته باشد.

اووردوز کردن در اثر مصرف ویتامین C یکی از عوارض جانبی ممکن است. مقدار اضافی ویتامین C در بدن شما به کلیه‌های شما آسیب می‌رساند. انجام این روش برای افرادی که دارای سنگ کلیه، کلیه‌های حساس یا سایر مشکلات کلیوی هستند توصیه نمی‌شود. شما باید به دوز و دستورالعمل‌ها توجه کنید.

ویتامین C در بسیاری از میوه‌ها به میزان فراوانی موجود است. با این حال بهتر است مصرف مکمل‌های ویتامین C را در نظر داشته باشید. این کار در واقع برای رعایت دوز مناسب است. هنگام خرید مکمل‌های ویتامین C، مطمئن شوید که آن‌ها فقط حاوی اسید اسکوربیک هستند. از خرید مکمل‌هایی که حاوی بیوفلاوونوئید یا میوه‌ی گل رز هستند، پرهیز کنید زیرا اثر مقابل آن‌چه می‌خواهید، دارند.

حداکثر ۱۰ تا ۱۲ گرم ویتامین C را در روز به مدت ۵ تا ۱۰ روز مصرف کنید. این دوز باید با ۵۰۰ میلی‌گرم شروع شود و سپس به تدریج به ۱۰ تا ۱۲ گرم افزایش یابد. مصرف این دوز را به فواصل منظم تقسیم کنید برای اطمینان از این‌که افزایش سطح مصرف ویتامین C تدریجی اما ثابت است. شاید لازم باشد شب بیدار شوید تا اطمینان حاصل کنید که سطح ویتامین C در بدن‌تان بالا بماند.

ویتامین C با افزایش سطح استروژن در بدن شما تاثیر خود را می‌گذارد. وقتی سطح استروژن افزایش می‌یابد، سطح پروژسترون کاهش می‌یابد. پروژسترون هورمون مسئول رشد جنین است. سطوح پایین پروژسترون خود به خود باعث خونریزی و سقط جنین می‌شود.

۷. سقط جنین با جعفری

جعفری یکی از سبزیجات مورد علاقه‌ی ما است. این گیاه خوراکی بوی دوست داشتنی و مزه‌ای حتی بهتر دارد. هیچ گونه محدودیتی برای انواع غذاهایی که می‌توانند از عطر و طعم جعفری بهره‌مند شوند، وجود ندارد. چنان‌چه معلوم است، جعفری سرشار از ویتامین C و روغن‌های فرار است.

همین خواص جعفری سبب شده که برای انجام عمل سقط مناسب باشد. ویتامین C موجود در جعفری باعث افزایش سطح استروژن و افزایش جریان خون به اندام‌های تولید مثل می‌شود. روغن‌های فرار سبب نازک شدن دیواره‌ی رحم، شل شدن دهانه‌ی رحم و ایجاد اسپاسم در رحم می‌شوند.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

روش استفاده از جعفری برای سقط جنین:

– روش اول این است که یک مشت برگ جعفری را در یک فنجان آب قرار دهید و آن‌ها را مخلوط کنید. مخلوط را صاف کنید و آب حاصل را ۲-۳ بار در روز به مدت پنج روز بنوشید.

– در صورتی که فقط جعفری خشک کرده دارید، سه قاشق چایخوری جعفری خشک را در یک فنجان آب داغ بریزید و مخلوط را بنوشید. شما می‌توانید برای بهبود طعم و مزه‌ی ترکیب، کمی لیمو یا عسل به آن اضافه کنید.

– راه سوم این است که از جعفری برای تحریک قاعدگی استفاده کنید، به این ترتیب که چند شاخه‌ جعفری تازه را بردارید و آن‌ها را شب تا صبح در واژن‌تان قرار دهید و این کار را به مدت پنج روز ادامه بدهید. شاخه‌های جعفری عمدتا به افزایش ویتامین C در اندام‌های تولید مثل شما کمک می‌کنند. شما باید دست کم دو تا سه بار در روز جعفری‌ها را عوض کنید تا میزان ویتامین C ثابت بماند.

– متخصصان طب گیاهی توصیه می‌کنند که خوردن نوشیدنی جعفری را با قرار دادن این گیاه در واژن خود ترکیب کنید تا شانس خود را برای سقط موفقیت‌آمیز جنین به حداکثر برسانید.

۸. کوهوش سیاه، آبی و قرمز برای پایان دادن به بارداری و سقط جنین

کوهوش سیاه، آبی و قرمز همگی گیاهان دراویی منحصر به فردی هستند که هر کدام مجموعه‌ای از کاربردهای مختلف را دارند. خانواده‌ی گیاهان دارویی کوهوش قرن‌ها است که در طب شرقی استفاده می‌شوند. کوهوش آبی برای متعادل کردن هورمون در زنان عالی است. این گیاه باعث تسکین درد و گرفتگی در دوره‌ی قاعدگی می‌شود و چرخه‌ی قاعدگی را تنظیم می‌کند.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

هنگامی‌ که این گیاه در طول هفته‌ی آخر بارداری استفاده می‌شود، دیواره‌ی رحم را تقویت می‌کند، بدن را برای زایمان آسان و سریع آماده می‌کند و سبب وضع حمل در اواخر دوره‌ی بارداری می‌شود. کوهوش آبی همچنین یکی از مواد مهم در درمان آندومتریوز، کلامیدیا و دیسپلازی گردن رحم است. کوهوش سیاه توسط زنان یائسه برای تسکین علائمی مانند گرگرفتگی، نوسانات خلقی، تحریک‌پذیری و بی‌خوابی و برخی از مشکلات دیگر استفاده می‌شود.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

تا آن‌جایی که به سقط جنین مربوط است، زمانی که کوهوش سیاه و آبی با هم استفاده شوند سبب ایجاد انقباض رحم می‌شوند.

چنین تاثیری به این دلیل است که آن‌ها حاوی ترکیبات اکسی‌توسین و کالوساپونین هستند. کوهوش سیاه و آبی باید به صورت تنتور (تنتور نوعی داروی ساخته شده از طریق مخلوط کردن دارو با الکل است) مصرف شود. دلیل چنین توصیه‌ای این دلیل که مواد تشکیل‌دهنده‌ی فعال در خانواده‌ی کوهوش، محلول در آب نیستند. دوز باید ۲۰ قطره در هر ۴ ساعت و به مدت پنج روز باشد. کوهوش آبی در درجه‌ی اول باعث سقط جنین می‌شود در حالی که کوهوش سیاه اثرات آن را با نرم کردن دهانه‌ی رحم و تحریک انقباضات رحمی به طور منظم تشدید می‌کند. اکثر متخصصین طب گیاهی مصرف کوهوش قرمز را به مدت یک روز کامل پس از شروع فرایند پایان یافتن بارداری توصیه می‌کنند تا همه چیز به طور کامل از رحم خارج شود.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

مهم است که توجه داشته باشید استفاده‌ی بیش از حد از خانواده‌ی کوهوش می‌تواند به شدت بر روی کبد و کلیه تاثیرگذار باشد. ترکیب کالوساپونین نیز موجب تنگ شدن شریان‌ها می‌شود. به همین دلیل، استفاده از مکمل کوهوش که به نام Caulophyllum Thalttroides شناخته می‌شود، برای کنترل دوز مصرف ایمن‌تر است. هر چهار ساعت یا تا زمانی که انقباضات و گرفتگی عضلات شروع شود یک مکمل مصرف کنید. پس از آن دوز را به ۱ مکمل در هر ۲۰ دقیقه افزایش دهید تا زمانی که روند سقط جنین کامل شود.

۹. سقط جنین با دونگ کوئی (Dong Quai)

خانواده‌ی گیاهان دارویی آنجلیکا یکی از معروف‌ترین گیاهان در دنیای مرتبط با سلامت باروری هستند. سه نوع آنجلیکا وجود دارد: آنجلیکای چینی، آنجلیکای آمریکایی، و آنجلیکای اروپایی.

در میان این سه گیاه، معروف‌ترین‌شان نوع چینی، یعنی دونگ کوئی است. دونگ کوئی به مدت قرن‌ها برای درمان مسائل مربوط به باروری زنان مورد استفاده قرار گرفته‌است. فواید آن عبارتند از کاهش میزان دیسمنوره، بهبود گردش خون، القای وضع حمل برای مادرانی که زمان وضع حمل‌شان گذشته، آماده کردن گردن رحم برای وضع حمل و خارج کردن جفت باقی مانده در بدن و برخی موارد دیگر.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

تاثیر دونگ کوئی بسیار عجیب و غریب است، زیرا ممکن است بسته به روش آماده‌سازی، دو واکنش متفاوت ایجاد کند. به همین دلیل است که دونگ کوئی به عنوان راه‌حلی هم برای تحریک انقباض رحم و هم برای سرکوب کردن انقباضات استفاده می‌شود.

اگر شما دونگ کوئی را دم کنید و آن را به عنوان چای مصرف کنید، اثر آرام‌بخش روی رحم دارد و از اسپاسم جلوگیری می‌کند. در این مورد، دونگ کوئی به عنوان درمانی برای دیسمنوره (قاعدگی دردناک) عمل می‌کند.

اگر یک تنتور یا عصاره از آن تهیه کنید، اثر متفاوتی روی رحم دارد. این دارو رحم را تحریک و انقباضات سیستماتیک قوی ایجاد می‌کند و به این ترتیب منجر به خونریزی و سقط جنین می‌شود. بنابراین در این مورد، دونگ کوئی به عنوان یک عامل سقط استفاده می‌شود.

بهتر است که از کپسول‌های دونگ کوئی برای کنترل دوز مصرفی‌تان استفاده کنید. متخصصان طب گیاهی توصیه می‌کنند که با دوز ۱۰۰۰ میلی‌گرم شروع کنید، سپس مقدار آن را به ۸۰۰ میلی‌گرم در هر ۴ ساعت کاهش بدهید، تا خونریزی به طور جدی شروع شود. دوز اول که ۱۰۰۰ میلی‌گرم است سبب گرفتگی و انقباضات می‌شود، دوز دوم لکه‌بینی را ایجاد می‌کند و دوزهای بعدی خونریزی را به راه می‌اندازند.

۱۰. سقط جنین با برگ موز و آکاسیا

ترکیبی از غلاف آکاسیا و برگ موز به مدت سال‌ها برای سقط جنین استفاده شده‌است. علت دقیق چنین تاثیری مشخص نیست، اما نتایج آشکار هستند.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

استفاده از برگ موز و غلاف آکاسیا به عنوان روش سقط جنین

– مقدار مساوی از غلاف آکاسیا و برگ موز را مخلوط کنید.
– هنگامی‌ که خشک شدند، آن‌ها را پودر کنید.
– این پودر را با نسبت مساوی شکر مخلوط کنید. یک قاشق چای‌خوری از ترکیب حاصل را در یک فنجان آب گرم حل کنید و به طور روزانه بنوشید تا زمانی که خونریزی شروع شود.
– درمان باید تا آغاز دوره‌ها ادامه یابد.

۱۱. استفاده از چای بابونه به عنوان روش سقط جنین

چای بابونه در میان دوستداران چای، یکی از محبوب‌ترین‌‌ها است. خواص آرام‌بخش و تسکین‌دهنده‌ی بابونه سبب شده که برای درمان افسردگی، اسپاسم و بی‌خوابی مناسب باشد. دلیل چنین تاثیری این است که بابونه آزاد شدن یک هورمون تحریک‌کننده‌ی اکسی‌توسین شبیه به تیروکسین را ترویج می‌کند. این هورمون برای جوان‌سازی پوست و مو موثر است و در عین حال باعث ترویج احساس آرامش می‌شود. بابونه همچنین برای درمان یبوست و برای تمیز کردن زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده می‌شود.

زنان باردار می‌توانند بابونه را مصرف کنند، اما در دوزهای بسیار پایین. ترکیبی در بابونه موجود است به نام توژون که باعث انقباض رحم می‌شود. برای سقط جنین توسط بابونه، شما باید سطح توژون را در بدن‌تان افزایش دهید.

استفاده از بابونه به عنوان روش سقط جنین

– مصرف ۲-۳ قاشق بابونه‌ی خشک در یک فنجان آب داغ ۲-۳ بار در روز و به مدت پنج روز باید تاثیرگذار باشد.
– شما همچنین می‌توانید از پنج قطره روغن معطر بابونه در حمام نشیمن استفاده کنید یا گل‌های بابونه را دم بگذارید و آن‌ها را برای دوش واژنینال استفاده کنید.
– متخصصین طب گیاهی نوشیدن چای بابونه و به طور همزمان انجام دوش واژن را برای افزایش احتمال موفقیت در سقط جنین توصیه می‌کنند.

۱۲. سقط جنین با پونه

پونه بر دو نوع است؛ پونه‌ی آمریکایی و پونه‌ی اروپایی. پونه یکی از گیاهان دارویی بسیار قدرتمند است. هر فردی که این گیاه را مصرف می‌کند باید بسیار مراقب باشد زیرا گفته می‌شود که حتی ممکن است سبب مرگ شود.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

این گیاه دارویی به همان اندازه که خطرناک است، فایده‌ی زیادی هم در درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. پونه از دهه‌ی ۱۸۰۰ برای درمان برونشیت، پنومونی (سینه‌پهلو)، سینوزیت و سایر مشکلات تنفسی، درد معده، گاز، اختلالات روده، مشکلات مربوط به کبد و کیسه صفرا، نقرس، زخم دهان و نیش‌های سمی استفاده شده‌است. پونه همچنین به عنوان یک دافع حشرات روی پوست استفاده می‌شود و در حیوانات خانگی به عنوان دافع کک و ساس استفاده می‌شود.

پونه یک جنین‌کش خطرناک هم است.

این گیاه دارای ترکیبی است به نام پولگون که باعث انقباض رحم و خونریزی می‌شود. برگ‌های تازه یا خشک پونه هر دو می‌توانند برای تهیه‌ی چای جهت سقط جنین مورد استفاده قرار بگیرند. ۲۰ قطره عصاره‌ی پونه را در یک فنجان آب گرم بریزید. بیش از ۴ فنجان از این ترکیب را در روز و به مدت پنج روز یا تا زمانی که خونریزی شروع شود، مصرف کنید.

تحت هیچ شرایطی نباید از روغن معطر پونه به طور خوراکی استفاده کنید زیرا بسیار سمی است. هرچند برخی از افراد توصیه می‌کنند که روغن معطر این گیاه را روی بدن‌تان استعمال کنید، اما لطفا توجه داشته باشید که اثر روغن معطر پونه برابر با مصرف ۵۰ تا ۷۵ گالن چای پونه است.

دوز مشخص شده برای مصرف این گیاه دارویی را رعایت کنید. پونه برای کلیه‌ها و کبد مضر است و هر کسی که مشکلات کلیه و کبد دارد، نباید از این گیاه استفاده کند.

* توجه داشته باشید که:

– این گیاه دارویی را داخل واژن استفاده نکنید، زیرا ممکن است کشنده باشد.
– مصرف مقادیر بیش‌تر از دوز مشخص توصیه نمی‌شود، چون ممکن است چندین عوارض جانبی داشته باشد.
– این گیاه دارویی برای زنان مبتلا به اختلالات ادراری توصیه نمی‌شود.

۱۳. استفاده از برگ گیاه درمنه به عنوان روش سقط جنین

درمنه یک گیاه چندسال‌زی بوته مانند است که در آفریقا، اروپا و آسیای گرمسیری رشد می‌کند. این گیاه دارویی به مدت قرن‌ها برای درمان مشکلات تولید مثل زنان به کار رفته‌است. درمنه همچنین برای درمان مشکلات گوارشی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا، صرع، برونشیت، انگل‌هایی مانند کرم‌های نواری، کرم‌های لوله‌ای، کرم نخسانه و کرم‌های حلقوی و درد سیاتیک و سفتی عضلانی معروف و موثر است. این گیاه دارویی دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتری، ضد آکنه و خلط‌آور است.

اخیرا، درمنه به عنوان یک گیاه دارویی عالی محبوبیت زیادی را کسب کرده‌است. این به خاطر اثرات آرام بخش و تسکین‌دهنده‌ی آن است. درمنه بر روی بالش قرار داده می‌شود تا باعث خواب آرام‌تری شود.

درمنه به عنوان یک عامل موثر در سقط جنین، حاوی روغن‌های فرار، آبسینتین، فلاونوئیدها و تانن است که رحم را تحریک می‌کنند.

استفاده از درمنه به عنوان روش سقط جنین

– متخصین طب گیاهی توصیه می‌کنند که درمنه به صورت چای مصرف شود.
– برای آماده کردن این چای، یک مشت برگ تازه یا خشک درمنه را آماده کنید. اگر برگ خشک بود، آن‌ها را پودر کنید.
– برگ یا پودر درمنه را در یک فنجان آب داغ به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه دم بگذارید.
– پس از گذشت این مدت ترکیب را صاف کنید و چای حاصل را بنوشید. چای درمنه را دو تا سه فنجان در روز و به مدت پنج روز یا تا زمانی که خونریزی شروع شود، بنوشید.

۱۴. گیاه دارویی سداب برای سقط جنین

سداب نوعی گیاه دارویی است که به مدت قرن‌ها، عمدتا در سراسر اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی استفاده شده‌است. نام علمی این گیاه Ruta graveolens است. گیاه دارویی سداب کاربردهای فراوانی دارد. این گیاه دارویی مشکلات گوارشی، تپش قلب، آرترئوسکلروزیس، اسهال، مشکلات تنفسی و پلورزی، آرتریت، مشکلات مربوط به سیستم عصبی، صرع، احتباس آب، سرطان دهان و انگل‌های روده‌ای مانند کرم‌های نواری، کرم نخسانه، کرم حلقوی و غیره را پوشش می‌دهد. سداب همچنین برای مقابله با تورم، آسیب‌های استخوان، دررفتگی، تومور، زگیل، گوش درد، رگ به رگ شدن و نیش حشرات بر روی پوست استعمال می‌شود.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

مدت زمان زیادی است که زنان اسپانیایی برای درمان مشکلات تولید مثل، تحریک دهانه‌ی رحم و سقط جنین از این گیاه دارویی استفاده می‌کنند. چنین تاثیراتی به این دلیل است که سداب حاوی پیلوکارپین و راتین است. پیلوکارپین ترکیبی است که عضلات دیوار رحم را تحریک می‌کند و راتین‌ها مسئول افزایش عملکرد آدرنالین در بدن هستند. این دو ترکیب هنگامی‌که در کنار هم هستند سبب سقط جنین می‌شوند.

استفاده از گیاه دارویی سداب به عنوان روش سقط جنین

– برای استفاده از سداب جهت پایان دادن بارداری، ۲-۳ قاشق چایخوری پودر برگ‌های خشک‌شده‌ی این گیاه را در یک فنجان آب گرم بریزید و ترکیب حاصل را ۳-۴ بار در روز مصرف کنید.
– برگ‌‌ها را نجوشانید بلکه آن‌ها را دم بگذارید. اگر سداب را به صورت تنتور مصرف می‌کنید، ۱۰-۱۵ قطره از آن را در یک فنجان آب گرم بریزید و ترکیب حاصل را ۲-۳ بار در روز استفاده کنید.
– این گیاه دارویی را بیش از پنج روز در یک دوره استفاده نکنید زیرا ترکیبات موجود در سداب برای کلیه‌ها و کبد مضر هستند.

* کسانی که در کلیه یا کبدشان مشکل دارند نباید از این گیاه دارویی استفاده کند.

 ۱۵. استفاده از گیاه دارویی دکمه طلایی برای سقط جنین

قبل از استفاده از دکمه طلایی، مهم است توجه داشته باشید که این گیاه قوی و سمی است. محبوبیت دکمه طلایی کاهش یافته است به این دلیل که مردم ترجیح می‌دهند گیاهان دارویی کم‌تر سمی را که می‌توانند نتایج مشابه داشته باشند، مصرف کنند.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

با این وجود دکمه طلایی هم مزایای خود را دارد. این گیاه یک دافع عالی برای حشرات است. دکمه طلایی به عنوان یک عامل جنین‌کش، تاثیر زیادی دارد تا زمانی که شما دوز و دستورالعمل استفاده از آن را به درستی دنبال کنید. ترکیب توژون موجود در این گیاه دارویی بسیار قدرتمند است به این معنا که افراد مبتلا به صرع، مشکلات کلیوی و کبدی، و کسانی که دچار فوتوتوکسیتیسی هستند، نباید از آن استفاده کنند.

روغن‌های معطر حاصل از گل دکمه‌ی طلایی هرگز نباید به صورت خوراکی مصرف شوند. آن‌ها حتی در مقادیر کم نیز سمی هستند.

برای استفاده از گیاه دارویی دکمه طلایی جهت سقط جنین، یک قاشق چایخوری پودر برگ خشک‌شده‌ی آن را در یک فنجان آب گرم بریزید و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس ترکیب را صاف کنید و نوشیدنی حاصل را ۳ تا ۴ بار در روز و به مدت بیش از هفت روز مصرف کنید. برای استفاده از دکمه طلایی به عنوان تنتور، نصف یا ۴/۳ قاشق چایخوری از این گیاه را در یک فنجان آب گرم بریزید. روزانه ۳ تا ۴ فنجان از این ترکیب را به مدت بیش از هفت روز مصرف کنید.

از دکمه طلایی همراه با ویتامین C استفاده نکنید تا نتیجه‌ی عکس حاصل نشود.

۱۶. سقط جنین با روغن پامچال شب

روغن پامچال شب یکی از محبوب‌ترین روغن‌های موجود در جهان برای آروماتراپی است. این روغن اثرات آرام‌بخش و ملین ملایمی دارد که سبب آرامش بدن می‌شوند.

دانه‌های پامچال شب به میزان فراوانی اسید گاما لینولنیک دارند که اسیدهای چرب امگا -۶ و مسئول تولید پروستاگلاندین هستند. پروستاگلاندین در حفظ جریان خون روان در تمام بدن، کاهش فشار خون بالا و کلسترول، از بین بردن التهاب و حفظ ایمنی بدن در سطح مطلوب مفید است.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

روغن پامچال شب همچنین برای شل کردن عضلات دهانه رحم و آماده شدن رحم برای خروج نوزاد در طول زایمان استفاده می‌شود. غلظت کافی روغن پامچال شب در اطراف دهانه‌ی رحم می‌تواند سبب سقط جنین شود.

روغن پامچال شب کاملا بدون خطر است. دوز مورد نیاز برای القاء سقط جنین به صورت قطعی مشخص نیست. شما می‌توانید از آن استفاده کنید تا زمانی که به نتایج مورد نظرتان برسید.

روغن را در ناحیه‌ی دهانه‌ی رحم استعمال کنید، به این ترتیب که محتویات ۴ تا ۵ کپسول را روی یک تامپون خالی کنید و تامپون را به مدت یک شب داخل واژن‌تان بگذارید. در عین حال، ۲ تا ۳ قرص را با آب بخورید تا غلظت روغن پامچال شب در بدن شما افزایش یابد.

۱۷. پوست گیاه پنبه‌ الیاف کوتاه اتازونی برای سقط جنین

گیاه پنبه الیاف کوتاه اتازونی یک بوته‌ی دوساله است که بومی آسیا تلقی می‌شود. به مدت قرن‌ها است که پوست این گیاه دارویی به عنوان یک عامل جنین‌کش عالی در طب شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارویی به طور رایجی استفاده نمی‌شود زیرا گیاهان این خانواده به صورت تجاری با مقدار زیادی مواد شیمیایی سمی پرورش داده می‌شوند.

در زمان گذشته، پوست این گیاه دارویی به عنوان داروی تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی، داروی قاعده‌آور، داروی القاء کننده‌ی زایمان و یک اکسی‌توسیک استفاده می‌شده‌است. برخی از بیماری‌های درمان شده توسط پوست این گیاه دارویی عبارتند از آمنوره، درد قاعدگی، تومورهای لبه‌ی واژن، و مشکلات باروری، از دست رفتن میل جنسی و ایجاد سقط جنین.

24 روش سقط جنین در خانه | کاملا طبیعی ، فوری و موثر

اگر شما به این گیاه دارویی دسترسی دارید و می‌دانید بدون آفت‌کش‌ها، کود و سایر مواد شیمیایی است، می‌توانید پوست آن را به صورت خوراکی مصرف کنید.

۲۵۰ گرم از قسمت داخلی پوست این گیاه دارویی را بردارید و در یک لیتر آب بجوشانید. نصف فنجان از چای به دست ‌آمده را هر نیم ساعت یا تا زمانی که خونریزی شروع شود بنوشید. اگر می‌خواهید از تنتور این گیاه استفاده کنید، ده قطره از آن را در یک فنجان آب گرم بریزید و ترکیب حاصل را هر ۲ ساعت یک بار مصرف کنید تا زمانی که خونریزی شروع شود.

فعالیت‌های فیزیکی که به سقط جنین منتهی می‌شوند

به زنان باردار توصیه می‌شود که حواس‌شان به فعالیت‌های بدنی خود، مخصوصا در دوازده‌ی هفته اول باشد. اگرچه زنان باردار در تمام دوران بارداری باید از خودشان مراقبت کنند اما سه ماه اول خیلی مهم است. اگر شما و شریک زندگی‌تان هنوز برای داشتن فرزند آماده نیستید و می‌خواهید با استفاده از روش‌های طبیعی جنین را سقط کنید، از ترفندهای قید شده در ادامه‌ی مطلب استفاده کنید.

۱۸. تمرینات سنگین به عنوان یک روش سقط جنین

روزهای اولیه‌ی دوران بارداری معمولا بسیار حساس هستند و به همین دلیل هنگامی ‌که جواب آزمایش بارداری‌تان مثبت است، پزشک به شما فهرستی می‌دهد از کارهایی که باید انجام بدهید و کارهایی که نباید انجام بدهید.

تمرینات سنگین عبارتند از درازنشست یا کرانچ، تمرینات متناوب با شدت بالا، پرس شانه‌ی بالای سر، ورزش‌های شدت بالا و اسکوات عمیق در میان سایر انواع اسکوات.

برای تحریک سقط جنین با استفاده از تمرینات ورزشی، روی تمرینات سنگین، از جمله دویدن روی پله‌ها به سمت بالا و بلند کردن وزنه، تمرکز کنید. هر گونه فعالیتی که باعث می‌شود روی پشت‌تان دراز بکشید، غواصی اسکوبا و یوگای داغ به صورت روزانه و به مدت دست کم دو هفته یا تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل شود، کمک‌کننده است.

۱۹. طب سوزنی برای سقط جنین

طب سوزنی یک شکل قدیمی از طب جایگزین است که در طب سنتی شرقی ریشه دارد. طب سوزنی از حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح انجام می‌شده است. نظریه‌ی طب سوزنی بر این اساس است که بدن جریانی از انرژی است. بیماری‌ها موجب بروز اختلال در جریان این انرژی می‌شوند و بنابراین تحریک مناطق خاصی از بدن موجب بازگشت انرژی بهینه به بدن می‌شود.

حدود یک هزار نقطه در بدن انسان وجود دارد که می‌توان سوزن‌ها را در آن‌ها فرو کرد. کارشناسان طب سوزنی چندین نقطه از بدن را به عنوان «نقاط ممنوعه‌ی بارداری » مشخص کرده‌اند. این نقاط نباید در دوران بارداری تحریک شوند زیرا ممکن است باعث سقط جنین شوند.

برای پایان دادن به بارداری با استفاده از طب سوزنی، تمام کاری که باید انجام دهید این است که این نقاط ممنوعه را تحریک کنید. SP۶ و LI۴ . SP۶ در داخل مچ پا قرار دارد، به اندازه‌ی پهنای سه انگشت بالاتر از مچ پا و نزدیک به استخوان قلم پا. LI۴ در پشت دست درست بالای پرده‌ی بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار دارد. بهتر است که این کار توسط یک متخصص طب سوزنی برای‌تان انجام شود.

تحریک این نقاط در عرض ۱ تا ۳ روز باعث سقط جنین می‌شود.

۲۰. رابطه‌ی جنسی به عنوان یک روش سقط جنین

هر کسی به دنبال نزدیکی جنسی با شریک زندگی‌اش است، و مقاومت در برابر این میل در طول اوایل دوران حاملگی بسیار دشوار است. اما انجام رابطه‌ی جنسی در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

اگر قصد دارید جنین را سقط کنید، انجام رابطه‌ی جنسی یک درمان طبیعی است که می‌تواند به شما کمک کند که به هدف مورد نظرتان برسید. تنها کاری که باید بکنید این است که در هفته‌های اولیه‌ی دوران بارداری با همسرتان رابطه‌ی جنسی داشته باشید. ارگاسم منظم در زنان منجر به سقط جنین به صورت خود به خودی می‌شود.

۲۱. ماساژ

ماساژ یک عمل بسیار آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده است که بدن شما را کاملا آرام می‌کند. اما ماساژ شکمی در دوران بارداری می‌تواند خطرناک باشد.

به این ترتیب اگر باردار هستید و به دنبال روش‌های طبیعی برای پایان دادن به بارداری‌تان هستید، ماساژ یکی از روش‌های توصیه شده برای سقط جنین است که می‌توانید انتخاب کنید.

شیوه‌ی ماساژ دادن بدن برای سقط جنین:

– در همان اوایل دوره‌ی بارداری هر روغنی که دوست دارید را بردارید و به طور منظم اطراف شکم خود را با آن ماساژ دهید.

– جهت ماساژ باید مدام رو به پایین باشد که به این ترتیب جنین آزاد شود و در نتیجه سقط رخ بدهد.

– با فشار مناطق اطراف استخوان لگن را ماساژ بدهید. در این مورد هم جهت ماساژ باید رو به پایین باشد.

۲۲. سقط جنین با استفاده از آب داغ

یک حمام داغ یا گرفتن دوش با آب داغ می‌تواند دقیقا همان چیزی باید که پس از یک روز طولانی نیاز دارید. با این حال، آن‌چه اغلب مردم نمی‌دانند این است که دوش گرفتن یا حمام کردن با آب داغ می‌تواند باعث سقط جنین شود. نظریه‌ی پشت این واقعیت این است که دوش یا حمام با آب گرم باعث افزایش دمای بدن شما می‌شود. هنگامی ‌که شما حامله هستید، بدن شما حدود ۳۰٪ بیش از حد معمول کار می‌کند.

افزایش دمای بدن به چیزی بیش از ۱۰۲ درجه‌ی فارنهایت (یا ۳۸ درجه‌ی سانتی‌گراد) در حین بارداری خطرناک است. وقتی با آب داغ دوش می‌گیرید یا حمام می‌کنید، بدن را در حالت بحرانی قرار می‌دهید. سیستم بدن تصمیم می‌گیرد بر تنظیم درجه حرارت بدن مادر تمرکز کند تا این‌که سلامت جنین را ترجیح بدهد.

اگر طی یک دوره‌‌ی ۲ هفته‌ای به طور مرتب با آب داغ دوش بگیرید یا حمام کنید به نتیجه‌ی مورد نظرتان دست خواهید یافت. این روش سقط جنین کاملا بدون خطر و طبیعی است.

۲۳. استفاده از ملین‌ها به عنوان روش سقط جنین

استفاده از ملین‌ها موجب بروز ناراحتی در معده می‌شود و یک روش موثر است که می‌تواند در خانه برای انجام سقط جنین انجام شود.

استفاده از داروهای ملین به عنوان روش روش سقط جنین

– مصرف مسهل‌ها را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانید.

– این داروها موجب افزایش مشکلات معده می‌شوند و به همین دلیل شرایط شکم شما برای رشد جنین به طور طبیعی مناسب نخواهد بود. همین امر به سقط جنین منجر خواهد شد.

۲۴. قرص آسپرین برای پایان دادن به بارداری ناخواسته

مصرف آسپرین برای سپری کردن یک بارداری سالم و بدون خطر اکیدا ممنوع است. اگر می‌خواهید بارداری ناخواسته‌تان را پایان بدهد، پس استفاده از آسپرین می‌تواند یک راه‌حل برای شما باشد.

استفاده از آسپرین به عنوان یک روش سقط جنین

قرص‌های آسپرین را حدود ۵ تا ۶ بار در روز بین ۲ تا ۸ هفته‌ی حاملگی مصرف کنید و البته آن را با مواد گرم مانند زنجبیل، دارچین، قهوه، انجیر و غیره ترکیب کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که جنین را سقط کنید.

روش‌هایی که در بالا ذکر شد، درمان‌های خانگی تاثیرگذاری برای سقط جنین به طور طبیعی هستند. شما باید با پزشک مشورت کنید تا در مورد مقداری که برای شما خطری ندارد مخصوصا در مورد گیاهان دارویی مطلع شوید تا به این ترتیب از بروز هر گونه عارضه‌ای در آینده جلوگیری کنید. چرا که مصرف بیش از حد برخی از گیاهان ممکن است منجر به مشکلات بزرگی در آبستن شدن زنان شود.

منبع: fogut

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش یمن به بیانیه شورای امنیت