آغاز حملۀ موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه


آغاز حملۀ موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد عملیات حمله به سوریه شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس جمهور آمریکا پیش از ورود بازرسان سازمان ملل برای تحقیق درباره وقوع حمله شیمیایی به سوریه، تجاوز نظامی خود را به سوریه آغاز کرد.

آغاز حملۀ موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریهترامپ درحال اعلام حملۀ هوایی به سوریه

آغاز حملۀ موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد عملیات حمله به سوریه شروع شده است. دونالد ترامپ ساعاتی پیش در نطقی رسمی از کاخ سفید گفت: «هموطنان آمریکایی ام، دقایقی پیش من به نیروهای مسلح ایالات متحده دستور دادم تا حملاتی دقیق علیه اهدافی صورت بدهند که به قابلیتهای تسلیحات شیمیایی سوریه مرتبط هستند. ترکیبی از عملیات نیروهای مسلح فرانسه و انگلستان (با آمریکا) در جریان است. ما از هر دو کشور مذکور تشکر می کنیم.

آغاز حملۀ موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه

ترامپ با اشاره به ایران و روسیه گفت: « درعین حال، امشب پیامی برای دو دولتی داریم که بیش از همه مسئول حمایت، مسلح کردن و تامین مالی رژیم اسد هستند. روسیه باید تصمیم بگیرد که آیا به حرکت در این مسیر تاریک ادامه بدهد یا اینکه در جایگاه نیرویی برای صلح و ثبات، به کشورهای متمدن ملحق شود. امیدواریم سرانجام روزی با روسیه و حتی ایران کنار بیاییم و شاید هم این اتفاق رخ ندهد. حرف من (برای چنین روزی) این است که ایالات متحده پیشنهادهای زیادی دارد. ایالات متحده بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد را در تاریخ جهان داراست. ایالات متحده که در سوریه با شمار اندکی از نیروهایی که از آنها استفاده کرد توانست باقیمانده های داعش را نابود کند، هرکاری که لازم باشد انجام می دهد تا از مردم آمریکا محافظت کند.»

آغاز حملۀ موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه

ترامپ در ادامه افزود:« در یک سال گذشته حدود یکصد درصد از سرزمینهایی که زمانی در عراق و سوریه در کنترل به اصطلاح خلافت دولت اسلامی عراق و سوریه (گروه وهابی-صهیونیستی داعش) بود، آزاد شد و این گروه (در این مناطق) نابود شد.»

وی افزود : ایران نباید از نابودی گروه تروریستی داعش در منطقه سود ببرد.

خبرگزاری رویترز در همین حال گزارش داد، شاهدان از شنیده شدن صدای انفجارهای قوی در دمشق خبر دادند و گفتند دود از بخش شرقی این شهر به هوا برخاسته است.

تلویزیون سوریه اعلام کرد ارتش سوریه با پدافند هوایی با حملات هوایی مقابله کرده است.
شبکه تلویزیونی الحدث اعلام کرد، خبرهای رسیده حاکی است فرودگاه مزه، مرکز پژوهش ها در برزه، جمرایا و مصیاف در سوریه مورد هدف قرار گرفتند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس می گوید این حملات محدود و هدفمند است و تنش ها را در منطقه تشدید نمی کند و هر اقدامی برای پیشگیری از آسیب دیدن غیر نظامیان محتمل است.

آغاز حملۀ موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه
نخست وزیر انگلیس گفت به نیروهای مسلح این کشور اجازه داده است حملات هماهنگ شده ای را برای متوقف ساختن توان نظام سوریه در استفاده از تسلیحات شمیایی انجام دهند. وی افزود هیچ جایگزینی برای استفاده از نیروی نظامی علیه سوریه وجود ندارد.

ترزا می گفت حمله به سوریه ورود به جنگ داخلی نیست و برای تغییر حکومت نیز نخواهد بود. وزارت دفاع انگلیس می گوید چهار فروند جت جنگنده تورنادوی این کشور در حمله به سوریه مشارکت داشتند.

وزارت دفاع انگلیس افزود از موشکهای پرتاب شونده از زیردریایی ها علیه تاسیسات نظامی در فاصله 24 کیلومتری غرب حمص استفاده شده است. پیش از وقوع حملات هوایی به سوریه چندین جنگنده انگلیس از پایگاه هوایی این کشور در قبرس به هوا برخاستند.

به گفته یک مقام آمریکایی، در حمله آمریکا به سوریه که اهداف چندگانه داشت، از موشک های کروز تاماهاک استفاده شده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از دستور به ارتش فرانسه برای مداخله در سوریه به همراهی آمریکا و انگلیس خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: زمان آن رسیده است که جنگ داخلی سوریه با حمایت از روند مذاکرات ژنو پایان یابد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا می گوید واشنگتن و متحدانش این بار شدیدتر از سال گذشته به سوریه حمله کردند.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد هدف حملات به دمشق، حکومت سوریه است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، ما دیگر برنامه ای برای ادامه حملات نداریم و تدابیر بعدی از اختیارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، است.

وزیر دفاع آمریکا گفت حملات هوایی امروز به سوریه روز گذشته نهایی شده بود.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد حملات آینده به این بستگی خواهد داشت که بشار اسد در آینده از تسلیحات شیمیایی استفاده کند یا خیر.­

ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می گوید اولین هدف یک مرکز پژوهشی سوریه بود. وی افزود تلاش شد در این حملات خطر بروز تلفات برای روس‌ها به حداقل برسد.

ژنرال دانفورد گفت این موج حملات هوایی تمام شده است. وی افزود در این حملات از هواپیماهای جنگنده استفاده شد.

پنتاگون اعلام کرد، برای حمله به اهدافی در سوریه با روسیه هماهنگی نداشتیم.

یک مقام ارشد سوریه اعلام کرد اگر حملات پایان یافته باشد، به عنوان حمله محدود محسوب خواهد شد.

5252

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان