10 روش برای اینکه خوش سفر باشیم


10 روش برای اینکه خوش سفر باشیم

قطعا مسافرت کردن با دیگران برایتان آزمایشی سخت است.  اصطلاحا بدون نظارت کردن بر فشار و درجه حرارت، همه چیز به سرعت می تواند به قدری  داغ شود که در یک لحظه باعث عصبانیت یک نفر شود. یادگیری  این که چگونه خوش سفر باشید، می‌تواند تا  از افتادن  اصطلاحا دوستی شما  و روند مسافرت شما در داخل شعله‌های آتش جلوگیری کند.  در حقیقت همیشه این چیزهای...

قطعا مسافرت کردن با دیگران برایتان آزمایشی سخت است. اصطلاحا بدون نظارت کردن بر فشار و درجه حرارت، همه چیز به سرعت می تواند به قدری داغ شود که در یک لحظه باعث عصبانیت یک نفر شود. یادگیری این که چگونه خوش سفر باشید، می‌تواند تا از افتادن اصطلاحا دوستی شما و روند مسافرت شما در داخل شعله‌های آتش جلوگیری کند.

در حقیقت همیشه این چیزهای کوچک هستند که باعث آزرده شدن کسانی که باهم در سفر هستند، می‌شوند و وجود این مشکلات کوچک باعث خوب نگذشتن اوغات سفر برای شما نیز خواهند شد. بنابراین، کسی که یک بطری نوشیدنی را در رختخواب شما ریخته و یاا در همان روز اول ، هم پاسپورت خود و هم شما را گم کرده است، لزوما بدتر از کسی نیست که تمام خمیر دندان شما را استفاده کرده است و یا ارز رایجی جایی که هستید را از شما قرض گرفته و یا مدام کیف پول خود را جای می‌گذارد. در حقیقت، پیچیدگی های درهم دیگری (منظور مشکلات خیلی بزرگ‌تر) نیز وجود دارند که که هر کدام برای خود داستانی دارند. سایر مشکلات نیز فقط فقط آزار دهنده هستند، اما غالبا هم غیر قابل تحمل هستند.

۱۰نکته زیر به شما کمک خواهند کرد تا روند سفر خود را به اندازه کافی خوب نگه دارید و یاد بگیرید که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز همسفری خوب بمانید.

1

حتی مادر شما نیز بعد از مدتی، احتیاج به استراحت و کمی دوری از شما دارد، پس بر طبق همین قانون، بسیار منصفانه ‌است که قبول کنید که همسفر شما نیز لازم دارد که کمی از وقت خود را بدون حضور شما بگذراند. به گفته Kathleen Boyce، یک معلم آمریکایی که در چین تدریس و زندگی می‌کند، هیچ لزومی ندارد که شما حتما همه چیز را با یک‌دیگر تجربه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر چند وقت یکبار کمی از همسفرتان جدا شوید.

می‌توانید تا در بعضی اوقات ناپدید شوید، مثلا برای رفتن سریع به داروخانه و یا مغازه. و یا شاید هم برای زمانی طولانی‌تر، مثلا برای رفتن به موزه‌ای که هم‌سفرتان علاقه‌ای به دیدن آن ندارد و یا یک گشت‌زنی شبانه در محلی نزدیک که مجذوب آن شده‌اید.

زمان‌ها و موقعیتهایی که دوست دارید در آن‌ها تنها باشید را کم و زیاد کنید. شاید دوست داشته باشید که یک روز صبح، قبل از این که هم‌سفرتان بلند شود، زودتر از خواب بلند شوید و کمی بیرون رفته و بگذارید که او با آرامش در اتاق خلوت و آرامتان از خواب بلند شده و کمی مطالعه کرده و یا کمی تلویزیون تماشا کند و یا بدون این که کسی مزاحم او شود، کارهایی که دوست دارد را انجام دهد.

زمانی که از هم جدا هستید اوقات خوبی داشته باشید و زمانی که برگشتید آن را با هم‌سفرتان به اشتراک بگذارید.

خودتان را با توجه به سبک همسفرتان تنظیم کنید

4 10 روش برای اینکه خوش سفر باشیم
5 10 روش برای اینکه خوش سفر باشیم
6

آیا در خواندن نقشه عالی هستید؟ پس همان کار را انجام دهید. آیا به عنوان یک عکاس مهارت زیادی دارید؟ و یا اگر بهترین سیگنال تلفن و اینترنت را دارید بیشترین جستجوهای اینترنتی لازم را شما بر عهده بگیرید. اگر صبح‌ها زود از خواب پا می‌شوید پس بهتر است که شما برای سایرین قهوه درست کنید و نان صبحانه را تهیه کنید. اگر جوک‌های زیادی بلدید، می‌توانید بقیه را سر‌گرم کنید. در نهایت انتخاب و قضاوت با خودتان است.

بدون اجازه به وسایل شخصی دیگران دست نزنید

8

بحث کردن در مورد پول در حین سفر می‌تواند تا باعث ایجاد اختلافاتی در رابطه شما شود. این امر برای عهده شماست تا از این که هزینه‌هایتان را پرداخت کرده باشید و یا دنگ بقیه را جمع کرده باشید، اطمینان کسب کنید و باید این کار را طوری انجام دهید تا رفتارتان با سایرین در حین این انجام این کار‌، مانند رسیدگی به یک پرونده جنایی نباشد.

حتما بخوانید: ۱۰ اشتباه بزرگ و رایج در سفر کردن

Greg Hughes در این باره می‌گوید که: پارتنرهای سفر خوب افرادی هستند که بر روی حساب کردن خیلی دقیق و ریز، پافشاری نمی‌کنند. مسلما سفر کردن نیازمند خرج کردن است. هدف از مسافرت لذت بردن از جاییست که به آن رفته‌اید و هدف این نیست که مدام مشغول حساب و کتاب باشید و درباره خرج‌هایی که کرده‌اید با سایرین صحبت کنید. یک هم‌سفر خوب برخی چیزهای لازم را می‌خرد و بقیه هم باید مانند او باشند و در نهایت همگی باید به یک نسبت خرج کنند.

با شرایط کنار بیایید

10

ممکن است که سلیقه زیباشناسی هم‌سفرتان نامعلوم باشد و یا عادت داشته باشد که برای درمان حال بدش حتما غذا بخورد و شما را با خود به فست‌‌فود بکشاند. این زندگیست و فقط زندگی شما مهم نیست و هم‌سفر شما نیز زنده است. قطعا شما مجبور نیستید که موقعیت های خطرناک و غیرمعمول را بپذیرید. اما اگر هیچ مشکل واقعی‌ای وجود نداشته باشد، اجازه دهید تا افراد با استانداردهای خود زندگی کنند (و این مساله را یاد بگیرید). یک سفر به آسیای شرقی را در نظر بگیرید.

اگر همراهتان تصمیم بگیرید که در مراسم رقصی در شهر هوشی مین شرکت کند، (برای همکاری با با او) می‌توانید که بگذارید تا آن‌جا بماند و خودتان برای خرید غذا به بخش مخصوص شهر که در آن نودل می‌فروشند بروید. مسافرینی که زیاد سفر می‌کنند اغلب مقررات خاص خود را دارند و این قوانین نباید بیش از حد بلندپروازانه یا نظری باشند تا بتوانند به خوبی کار کنند. مثلا همیشه این راننده است که سینگنال رادیو را انتخاب می‌کند!

بدترین حرکتی که هنگام سفر از یکی از هم‌سفرهایتان دیده‌اید چیست؟ تجربیات خود را از مسافرت با افراد خوش سفر یا بد سفر به اشتراک بگذارید.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر