عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟


عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

پیش تر در چیدانه بسیار در مورد فنگ شویی در دکوراسیون صبحت کردیم و نمادهای انرژی بخش فنگ شویی را بررسی نمودیم. اما به طور کلی این مبحث می تواند بسیار گسترده و پیچیده باشد، به طوری که صبحت کردن درمورد آن همیشه جذاب و جدید می شود. یکی از این موضوعات...

پیش تر در چیدانه بسیار در مورد فنگ شویی در دکوراسیون صبحت کردیم و نمادهای انرژی بخش فنگ شویی را بررسی نمودیم. اما به طور کلی این مبحث می تواند بسیار گسترده و پیچیده باشد، به طوری که صبحت کردن درمورد آن همیشه جذاب و جدید می شود. یکی از این موضوعات جذاب، عناصر مربوط به تولد هر فرد در فنگ شویی است. من در این مطلب می خواهم ابتدا به شما بیاموزم که چگونه عنصر سال تولد خود را حساب کرده و سپس چگونه از آن برای دکوراسیون منزل و محل کارتان استفاده نمایید. امیدورام که شما هم مانند من از این موضوع لذت ببرید.

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

محاسبه عدد کوا در دانش فنگ شویی

عناصر مربوط به افراد در فنگ شویی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • عنصر سال (برگرفته از سال تولد که بین زن و مرد مشترک است)
  • عنصر شخصی (عدد کوا، برگرفته از سال، روز و ماه تولد که بین زن و مرد متفاوت است)
  • عنصر اکتسابی (برگرفته از شرایط خانوادگی، محیطی و شخصیتی)

من در این مطلب تمرکز خود را بر روی عنصر دوم یعنی عنصر شخصی گذاشته ام چراکه در فنگ شویی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به دست اوردن عدد این عنصر که "عدد کوا" نامیده می شود در دو مرحله انجام می پذیرد:

مرحله اول :

تاریخ تولد را به میلادی حساب می کنیم:

  • متولدین از 1 فروردین تا 11 دی : سال هجری شمسی + 621 = سال میلادی
  • متولدین از 11 دی تا آخر اسفند : سال هجری شمسی + 622 = سال میلادی

مرحله دوم:

دو رقم آخر سال تولد را آن قدر با هم جمع می کنیم تا به یک عدد یک رقمی برسیم. سپس طبق رابطه زیر عمل می کنیم:

  • عدد کوا برای مردان : عدد تک رقمی به دست آمده _ 10
  • عدد کوا برای زنان : عدد تک رقمی به دست آمده + 5
  • استثنا : در صورتی که عدد به دست آمده 5 بود، برای زنان عدد 8 و برای مردان عدد 2 را به عنوان عدد کوا در نظر می گیریم. این کار به این دلیل است که اعداد 2،5 و 8 در فنگ شویی مربوط به عنصر خاک هستند اما عدد 5 مربوط به هیچ یک از جهات هشت گانه جغرافیایی نمی شود.

مطلب پیشنهادی : خانه تکانی و تغییر دکوراسیون با اصول فنگ شویی!

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

مثال به دست آوردن عدد کوا

مرد متولد 21 آبان 1361:

طبق مراحل گفته چون 21 آبان قبل از 11 دی ماه است پس برای به دست آوردن سال میلادی 1361 + 621 = 1982 و در مرحله بعد دو رقم آخر سال تولد (82) را با هم جمع می کنیم و این کار را تا جایی ادامه می دهیم که به یک عدد تک رقمی یعنی 1 (2+8=10 ، 0+1=1 ) برسیم. در آخر عدد کوا 1 را از عدد 10 کم می کنیم که حاصل 9 است. اگر بازهم حاصل عدد دورقمی بود با هم جمع میکنیم تا به یک عدد تک رقمی برسیم. با توجه به تصویر بالا می توانید مشاهده کنید که عنصر تولد شما چه عددی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : فنگ شویی خانه، آرامش منزل فاطمه و فرهاد با فنگ شویی!

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

چرخه سازنده و مخرب فنگ شویی

در فرهنگ غربی عناصر طبیعت شمال چهار عنصر ( خاک، هوا، آب و آتش) هستند اما در فرهنگ شرقی و فنگ شویی این عناصر را عناصر پنج گانه می نامند که به ترتیب آب، چوب، آتش، خاک و فلز هستند. همان طور که در ترتیب ان ها نیز مشاهده می شود این چرخه با آب آغاز شده و نباید ترتیب قرارگیری آن ها برهم بخورد. زیرا در شرق باستان اعتقاد دارند آب چوب را تغذیه می کند، چوب سوخت آتش است، آتش خاک را به صورت خاکستر به وجود می آورد، خاک فلز را ایجاد می کند و در نهایت فلز می تواند به شکل آب مایع شود. بنابرین این عناصر تا زمانی مفید هستند که در کنار یکدیگر و بصورت شکل بالا باشند و در غیر این صورت، اگر در چرخه بالا جای یکی از عناصر تغییر پیدا کند این چرخه به چرخه ای مشکل زا و مخرب تبدیل خواهد شد.

این چرخه مخرب این گونه عمل خواهد کرد : آب آتش را خاموش می کند، آتش فلز را ذوب خواهد کرد، خاک آب را آلوده خواهد کرد، فلز چوب را خواهد برید، چوب خاک را فرسوده خواهد کرد.

 

 

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

عنصر فلز در فنگ شویی

اعداد این عنصر 6 و 7 هستند. در میان رنگ ها نیز سفید، خاکستری و نقره ای نمادی از این عنصر محسوب می شوند. از جهات جغرافیایی هم غرب و شمال غرب محل قرارگیری آن خواهند بود. اگر عنصر شما فلز است و می خواهید در دکوراسیون خود از آن استفاده نمایید، می توانید انواع دکوری های فلزی را انتخاب و به کار ببرید. درمورد این فلز به چرخه مخرب آن توجه داشته باشید. به عنواون مثال اگر در بخش غرب خانه ( که با توجه به جهت جغرافیایی تحت تاثیر عنصر فلز است ) یک شومینه ( که تحت تاثیر عنصر اتش است ) قرار داشته باشد، بدلیل تضاد میان عناصر فلز و آتش چرخه مخرب ایجاد می شود بنابراین باید از عنصر مابین آن ها یعنی خاک استفاده نمایید. 

مطلب پیشنهادی : عناصر و رنگ های فنگ شویی

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

 

 

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

آب نمای کوزه ای در دکوراسیون فضاهای مختلف

 

عنصر آب در فنگ شویی

اگر عدد به دست آمده برای شما 1 باشد عنصر وجودی تان آب خواهد بود. آبی و سیاه نماد این عنصر هستند که در جهت جغرافیایی شمال قرار می گیرند. در مورد این عنصر هم چرخه مخرب را حتما در نظر بگیرید. به این صورت که اگر به عنوان مثال در آشپزخانه ای میان گاز (تحت عنصر آتش) و سینک ظرف شویی (تحت عنصر آب) فاصله ای وجود نداشته باشد چرخه ای مخرب ایجاد خواهد شد. با توجه به این که عنصر هماننگ کننده بین آن ها چوب است، می توانید از نمادهای این عنصر بهره ببرید. آینه، حوض، فواره، آکواریوم، سینک ظرفشویی و دستشویی از جمله کاربردهای آن عنصر در دکوراسیون داخلی هستند.

مطلب پیشنهادی : آرامش در نشیمن با فنگ شویی

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟
عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟
عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟ 

 

عنصر آتش در فنگ شویی

این عنصر به رنگ های قرمز و نارنجی و با عدد 9 شناخته شده و در جهت جغرافیایی جنوب قرار می گیرد. شمع، شومینه، بخاری و گاز نمونه هایی از کاربرد این عنصر در دکوراسیون هستند. در تضاد آب و آتش در چرخه مخرب این عنصر از چوب و برای تضاد آتش و فلز از نمادها، رنگ های عنصر خاک استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی : 9 اشتباه فنگ شویی که نباید مرتکب شد!

 

 

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

 

 

عنصر چوب در فنگ شویی

اعداد 3 و 4 برای عنصر چوب هستند که با رنگ های سبز و آبی نفتی شناخته می شوند. جهت های جغرافیایی این عنصر شرق و جنوب شرقی خواهند بود. شخصیت هایی با عنصر وجودی چوب از عناصر مختلف چوبی، کاغذی، گیاهان و هر آن چیزی که از چوب خلق می شود در دکوراسیون استفاده می کنند. در چرخه مخرب این عنصر، بین چوب و فلز عنصر آب، و بین چوب و خاک از المان های عنصر آتش کمک بگیرید. 

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

 

 

عنصر خاک در فنگ شویی

اعداد شانس باقی مانده یعنی 2، 5 و 8 در جهات جغرافیایی شمال غربی و جنوب شرقی مربوط به عنصر خاک هستند. اجسام سنگی، سفالی و سرامیکی و تمام لوازم دکوری مرمری و سنگی مثل چینی‌ ها، گلدان‌ ها و کوزه‌ ها زیر مجموعه این عنصر در دکوراسیون محسوب می شوند. اگر می خواهید از رنگ های این عنصر استفاده نمایید زرد و قهوه ای را امتحان کنید. در چرخه مخرب این عنصر برای تضاد چوب و خاک از عنصر آتش و برای تضاد خاک و آب از عنصر فلز کمک بگیرید.

 

 

کلام آخر: 

علم فنگ شویی، جدای از مباحث فلسفی و شرقی خود، به عنوان یک قانون برای نظم دهی و ایجاد آرامش در فضاهای مختلف قابل استفاده خواهد بود. پیشنهاد من به شما برای بهره گرفتن از فنگ شویی هم در همین راستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فنگ شویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم