حادثه‌ها


ادامه عملیات جست‌وجو در محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور ۲۵ امدادگر در ارتفاعات دنا و پیگیری عملیات جست‌وجوی پیکر جان‌باختگان هواپیمای تهران – یاسوج گفت که...

ادامه عملیات جست‌وجو در محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور ۲۵ امدادگر در ارتفاعات دنا و پیگیری عملیات جست‌وجوی پیکر جان‌باختگان هواپیمای تهران – یاسوج گفت که تاکنون بافت‌هایی از جان‌باختگان یافت شده که به پایین کوه منتقل خواهد شد.
حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا درمورد پیگیری عملیات جست‌وجو در ارتفاعات دنا اظهار کرد: با توجه به اینکه چندروزی شرایط آب‌وهوایی مناسب نبود عملیات جست‌وجو انجام نشد. بااین‌حال تیم‌های تخصصی ما در سی‌سخت و بالگردهای هلال احمر در کهگیلویه‌وبویراحمد در حالت آماده‌باش بودند. از روز چهارشنبه، 29 فروردین ماه که هوا کمی مناسب‌تر شد، با وجود وزش باد شدید عملیات جست‌وجو آغاز شد و پنج تیم متشکل از ۱۵ نفر اعزام شدند.
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این گروه‌ها دو شب قبل را در ارتفاعات مستقر بودند و امشب هم آنجا خواهند ماند و در روز، عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به شرایط محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج گفت: بر اثر بارندگی‌های یک هفته اخیر بعضی از بخش‌هایی که قبلا توسط امدادگران کنده شده بود، باز هم با برف پر شد و یک‌مترو ۵۰ سانتی‌متر تا یک‌متر‌و ۸۰ سانتی‌متر برف نشسته است و امدادگران برای یافتن پیکرها دوباره باید این برف‌ها را کنار بزنند.
درخشان افزود: دو تیم دیگر از استان اصفهان و دو تیم هم از استان فارس به محل اعزام شدند و درحال‌حاضر حدود ۲۵ امدادگر کار خود را انجام می‌دهند و شب‌ها در کمپ‌هایی که ایجاد شده، مستقر می‌شوند. امشب هم آنان در ارتفاعات خواهند ماند و بعدازظهر امروز به پایین کوه می‌آیند.
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه بافت‌هایی از جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج یافت شده است، گفت: مناطقی که از پیش شناسایی شده زون‌بندی شده است و تمام آنها فیلم‌برداری می‌شود و هر تیمی که قرار است اعزام شود، فیلم‌های گروه‌های قبلی را تماشا می‌کند تا دوباره کاری انجام نشود و عملیات جست‌وجو در ادامه کارگروه‌های قبلی انجام شود. تیم‌هایی که به‌تازگی اعزام شده‌اند نیز جست‌وجو را انجام داده‌ و بافت‌هایی را یافته‌اند که به پایین کوه منتقل خواهد شد.

قاتل خانواده دیواندره‌ای در تعقیب و گریز پلیس کشته شد
فردی که چهار عضو یک خانواده دیواندره‌ای را با شلیک گلوله به قتل رسانده و متواری شده بود، در تعقیب‌وگریز و درگیری با مأموران انتظامی شهرستان شاهیندژ کشته شد.
این قاتل فراری روز چهارشنبه، همسر سابقش، پدر و مادر او و یکی از اقوام همسرش را در دیواندره به قتل رساند و پس از شناسایی توسط مأموران انتظامی شهرستان شاهیندژ در استان آذربایجان غربی با پلیس درگیر و در نهایت کشته شد. به‌دنبال وقوع یک فقره قتل خانوادگی توسط داماد خانواده در شهرستان دیواندره و متواری‌شدن قاتل از صحنه جرم، بلافاصله با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی در سطح شهرستان شاهیندژ، قاتل متواری شناسایی ولی با مأموران به‌صورت مسلحانه درگیر شد که در این درگیری قاتل فراری کشته شد؛ ضمن اینکه یکی از افسران پلیس نیز در این درگیری به شهادت رسید.
در حادثه روز چهارشنبه دختر هفت‌ساله‌‌ای نیز به‌شدت زخمی شد که اکنون در بیمارستان تحت درمان است.

قاتل 2 جوان دستگیر شد
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: قاتل متواری دو جوان ایوانی توسط پلیس دستگیر شد.
سردار نورعلی‌ یاری گفت: به محض اطلاع پلیس از وقوع قتل در شهرستان ایوان مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت و پلیس آگاهی استان ایلام بلافاصله پرونده‌ای را تشکیل و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار داد و در اولین فرصت تلاش خود را برای دستگیری قاتل فراری افزون کرد. وی اضافه کرد: در نهایت با تلاش شبانه‌روزی و انجام تحقیقات پلیسی رد پای قاتل متواری را در یکی از شهرستان‌های استان‌های غربی کشور پیدا کردیم.
فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: قاتل قرار بود به همراه شخص دیگری از مرزهای غربی کشور خارج شود که در اسرع وقت پلیس آگاهی ناجا مراتب را به استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و کرمانشاه ابلاغ کرد.
یاری بیان کرد: در نهایت پلیس آگاهی شهرستان سقز موفق شد در یک عملیات غافلگیرانه قاتل را دستگیر کند و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضائی دهد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان