مشکل بیکاری ‌با مهارت‌آموزی دانش‌آموزان برطرف می‌شود


 مشکل بیکاری ‌با  مهارت‌آموزی  دانش‌آموزان برطرف می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم حرفه‌آموزی در حل مشکل بیکاری گفت: مهارت‌‌آموزی قشرهای مختلف مردم مورد توجه است که در این راستا دانش‌آموزان استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند.

به گزارش بوشهر24،عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست بررسی بازدید دانش‌آموزان از کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه 120 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و 15 آموزشگاه دولتی در استان فعال است اظهار داشت: هم‌زمان با هفته معرفی مشاغل، طرح بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای بوشهر از اول تا 11 اردیبهشت ماه در راستای آشنایی دانش آموزان با ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های مهارتی استان، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مراکز آموزشی فنی و حرفه ای، ترویج فرهنگ مهارت آموزی و بیان نقش تاثیرگذار مهارت در ایجاد اشتغال است افزود: در این بازدیدها، آموزش‌های کوتاه مدت و کپسولی به‌ منظور آشنایی دانش آموزان با آموزشهای مهارتی، معرفی مهارتهای منجر به اشتغال و حرفه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

کازرونی از تمامی مسئولان آموزش و پرورش استان، معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های آنان دعوت کرد تا با بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه آزاد سطح استان بوشهر، با تجهیزات و نوع آموزش‌های ارائه شده در این مراکز آموزشی آشنا شوند و در راستای نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی از سنین پایین گام بردارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر تاکید کرد: اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در جامعه و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور و به ویژه در بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست ها و برنامه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: بازدید از مراکز آموزشی این سازمان با تجهیزات کارگاهی و آموزشی و مربیان توانمند و با تجربه که ارائه دهنده آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در کشور است، فرصت خوبی را در راستای توسعه فرهنگ مهارت آموزی و معرفی آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم حرفه‌آموزی در حل مشکل بیکاری گفت: مهارت‌‌آموزی قشرهای مختلف مردم مورد توجه است که در این راستا دانش‌آموزان استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند./تسنیم


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صحنه عجیبی که امروز در اطراف مشهد رویت شد +عکس