انیمه شات: قسمت بیست و هفتم


انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

با قسمت بیست و هفتم از انیمه شات همراه شما هستیم و امیدواریم که ما را همراهی کنید و از خواندن بخش‌های مختلفی که برای شما آماده‌کرده‌ایم لذت ببرید. اخبار — (اشکان دولتی) مثل هفته گذشته شاهد اخبار زیاد و مهمی در هفته جاری نبوده‌ایم ولی با این وجود ساخت انیمه‌ای به نام...

با قسمت بیست و هفتم از انیمه شات همراه شما هستیم و امیدواریم که ما را همراهی کنید و از خواندن بخش‌های مختلفی که برای شما آماده‌کرده‌ایم لذت ببرید.

اخبار — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

مثل هفته گذشته شاهد اخبار زیاد و مهمی در هفته جاری نبوده‌ایم ولی با این وجود ساخت انیمه‌ای به نام از Isekai Cheat Magician از روی لایت ناولی به همین نام تایید شده که به وسیله «تاکرو اوچیدا» (Takeru Uchida) و Nardack نوشته شده است. داستان انیمه از این قرار خواهد بود که دو دانش آموز دبیرستانی به نام‌های تاچی و رین به وسیله یک نور سفیدی بلعیده و به یک جهان جادویی فرستاده می‌شوند. این دو نفر که با تقلب کردن به قدرت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند، مردم این سرزمین را غافلگیر می‌کنند و سعی دارند در این جهان به عنوان جادوگر زندگی کنند. رمان این اثر در سال 2012 به صورت آنلاین منتشر شده و تاکنون بیش از 60 میلیون بازدید کننده داشته است.

انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

در قسمت‌های قبلی انیمه شات همیشه یک خبر درباره ساخت فیلم‌های لایو اکشن با اقتباس از انیمه، مانگا و رمان داشته‌‌ایم و این بار قرار است از مانگا «نیسکوی: عشق دروغین» (Nisekoi: False Love) نوشته شده به وسیله «نواشی کومی» (Naoshi Komi) به یک فیلم تبدیل شود. این اثر در ابتدا تنها یک مانگا کوتاه و وان شات بود که در سال 2011 منتشر شد ولی پس از ان کومی ان را به یک مانگا کامل تبدیل کرد و تا سال 2016، توانسته بود 10 میلیون نسخه کپی فروش داشته باشد. همچنین پیش از این استودیو Shaft دو فصل انیمه تلویزیونی نیز از آن ساخته بود که به ترتیب در سال‌ها 2014 و 2015 پخش شده بود.

انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

چند سالی است که تعداد مانگاهای آنلاین و تحت وب بیشتر شده‌اند که به لطف افزایش محبوبیت شبکه‌های مجازی است و با افزایش تعداد آن‌ها به نسبت کیفیت آن‌ها نیز بیشتر شده که موجب شده است انیمه‌های بیشتر با اقتباس از آن‌ها ساخته شوند. جدیدترین انیمه‌ای که ساخت ان تایید شده است مربوط به استودیو Deen است که قصد ساخت اقتباسی از Aguu: Genius Dolls را دارد. Aguu: Genius Dolls یک مانهوا (مانگاهای کره‌ای) است و استودیو Deen برای ساخت ان با استودیو چینی Tencent Animation همکاری می‌کند. این استودیو پیش از این برای انیمه Reikenzan: Hoshikuzu-tachi no Utage نیز با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

دو خبر مهم در مورد اثری بسیار محبوب به نام Himouto! Umaru-chan داریم که نه تنها انیمه و مانگا آن بسیار محبوب است، بلکه رمان اقتباس شده آن از مانگا نیز محبوبیت بسیار دارد. حالا تایید شده است که جلد دوم رمان‌های Himouto! Umaru-chan نیز نوشته می‌شود و Himouto! Umaru-chan N2 نام خواهد داشت. تاکنون دو فصل از این مجموعه نیز انیمه ساخته شده است و احتمالا حداقل یک فصل دیگر نیز از آن ساخته شود. همچنین خبر دیگر این است که نویسنده مانگا این اثر، «سانکاکو هد» (Sankaku Head)، بر روی یک مانگا جدید کار می‌کند و اطلاعات بیشتری از آن را در آینده نزدیک منتشر می‌کند.

انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

ما در شماره‌های قبلی انیمه شات به ساخت فیلمی لایو اکشن با محوریت شخصیت بسیار محبوب Pokémon به نام Detective Pikachu اشاره کردیم و نام بازیگر مثل رایان رینولدز هم در کنار این فیلم به چشم می‌خورد. اکنون سایت ددلاین گزارش داده است که «عمر چپاررو» (Omar Chaparro) به تیم بازیگری این فیلم پیوسته است. «بیل نای» (Bill Nighy) از فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest و Love Actually در کنار «کریس گیر» (Chris Geere) از فیلم You’re the Worst دو بازیگر دیگر فلم هستند، البته هنوز نقش هیچ‌کدام از این بازیگران مشخص نشده است. در این فیلم رایان رینولدز نقش کاراگاه پیکاچو را برعهده دارد و «جاستیس اسمیت» (Justice Smith) شخصیت اصلی آن خواهد بود. نکته قوت این کار را باید فیلم‌نامه نویسان آن دانست که «الکس هیرش» (Alex Hirsch) از Gravity Falls و «نیکول پرلمن» (Nicole Perlman) از فیلم نگهبانان کهکشان هستند.

انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

دو خبر مخصوص نیز درباره مانگا داریم که اولی در مورد مانگا Terra Formars است که حدود یک سال پیش انتشارش متوقف شده بود. دلیل این توقف در انتشار مانگا بیماری خالق این اثر بود که در رسانه‌ها مطرح نشده است. حالا که ساسوگا سلامتی خود را به دست آورده است، انتشار مانگا آن نیز از ماه دسامبر ادامه پیدا می‌کند. اولین قسمت از این مانگا در سال 2011 منتشر شده و تاکنون دو فصل انیمه از آن نیز پخش شده است. دومین خبر نیز مربوط به ساخته شدن دو مانگا اسپین آف از Bakuon ساخته می‌شود که اثری ورزشی در مورد موتور سواری است. اولین اسپین آف Amano Onsa no Nikoichi Hanjōki نام دارد که اولین قسمتش منتشر شده و دومین اسپین آف Bakuon!! – Suzunoki Rin no Yabō نام دارد که انتشارش از چند ماه دیگر آغاز می‌شود.

انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

آخرین خبر انیمه شات این هفته مربوط به پرفروش‌ترین مانگا ژاپن برای ماه قبل است که می‌توانید لیست ان را در زیر مشاهده کنید:

1. 869,679 One Piece Vol.88
2. 535,979 Tokyo Ghoul:re Vol.15
3. 370,737 Haikyuu!! Vol.31
4. 305,918 Tensei shitara Slime Datta Ken Vol.7
5. 298,606 Boku no Hero Academia Vol.18
6. 296,154 One Punch-Man Vol.16
7. 243,442 Ao no Exorcist Vol.21
8. 234,877 Diamond no Ace Act II Vol.11
9. 225,731 Golden Kamuy Vol.13
10. 224,948 Mahoutsukai no Yome Vol.9

معرفی انیمه — (اشکان دولتی)

انیمه‌ای که این هفته قصد دارم به شما معرفی کنم نسبت به دیگر انیمه‌هایی که معرفی کرده‌ام جدیدتر است و B: The Beginning نام دارد. قبل از هر چیزی باید بگویم که انیمه B: The Beginning یک اثر بی‌نقص و کامل نیست ولی نکته‌ای که در آن توجه مخاطب را جلب می‌کند، ریسک پذیری شبکه نتفلیکس و استودیو Production I.G است. قبل از هر چیزی باید از استودیو Production I.G تمجید کنیم که توانسته به این اندازه در خلق جلوه‌های بصری عالی عمل کند و از لحاظ گرافیکی با یک اثر بسیار عالی طرف هستیم. B: The Beginning را می‌توان تا حدودی شبیه دو انیمه شاهکار دیگر Death Note و Psycho-Pass دانست، اما باید ذکر کنم که نمی‌توان B: The Beginning را هم سطح آن‌ها دانست. جنبه پلیسی و علمی تخیلی آن به Psycho-Pass شباهت دارد و جنبه جنایی و موش و گربه بازی آن به Death Note، که باعث می‌شود تماشا آن سراسر لذت باشد.

انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

داستان در یک مجمع الجزایر پیشرفته از لحاظ تکنولوژی جریان دارد که جنایت در آن بالا پرفته و پلیس به دنبال قاتلی به نام B است. کوکو شخصیت اصلی انیمه است که دارای قدرت‌های ماورا الطبیعی است و به دنبال شخص خاصی می‌گردد. دیگر شخصیت اصلی انیمه کیث نام دارد که یک کارآگاه بسیار ماهر است ولی به دلیل از دست دادن یکی از نزدیکانش چندین سال کار نکرده و حالا بازگشته تا دشمن اصلی خودش را پیدا کند تا به رستگاری دست یابد. همانطور که گفتیم جنایت در این شهر بالار فته و یک سازمان به صورت سازمان یافته در حال خرابکاری است و دست به عملیت‌های تروریستی می‌زند. کوکو و کیث نیز به دنبال این هستند که این سازمان را از بین ببرند. یکی از اصلی‌ترین نکات مثبت B: The Beginning صحنه‌های اکشن آن است که بسیار خوب و هجیان انگیز طراحی شده‌اند و در کنار داستان جنایی خاص انیمه، یک ترکیب بسیار جالب و خوب تشکیل داده‌اند. یک موضوعی در این میان به انیمه مقداری آسیب وارد می‌کند که شخصیت‌پردازی ضعیف شخصیت‌های کمکی است که کمی ارتباط برقرار کردن با آن‌ها را دشوار می‌کند.

بیوگرافی — (سامرند قهرمانی)

بیوگرافی هیرومو آراکاوا

هیرومو آراکاوا متولد 8 می سال 1973، طراح مانگای ژاپنی اهل هوکایدو است. بیشتر معروفیت او به دلیل مانگای Fullmetal Alchemist است که هم در ژاپن و هم در خارج از آن به موفقیت بسیاری دست یافت و بعدها دو انیمه سریالی نیز از آن اقتباس شدند.

آراکاوا در توکاچی هوکایدو به دنیا آمده و همراه سه خواهر بزرگ‌تر و برادر کوچک‌ترش در یک مزرعه لبنی بزرگ شده‌اند. فکر تبدیل شدن به طراح مانگا آراکاوا در سنین پایین درگیر کرده بود و وی زمانی که به مدرسه میرفت در دفترهایش اغلب طرح‌هایی می‌کشید. بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان وی به مدت هفت سال به کلاس آموزش نقاشی با رنگ و روغن می‌رفت که هر ماه یک جلسه داشت و در این میان، در مزرعه نیز به خانواده‌اش کمک می‌کرد. در همین دوران وی چند مانگا را نوشته و خودش منتشر کرد و یک یونوکوما (نوعی کمیک ژاپنی) نیز برای مجله‌ای نوشت.

آراکاوا در تابستان سال 1993 به توکیو نقل مکان کرد و کار خود در صعنت مانگا را به عنوان دستیار هیرویوکی اتو (Hiroyuki Etō) طراح مانگای Mahōjin Guru Guru شروع کرد. کارهای اصلی خودش با مانگای Stray Dog شروع شد که در یکی از مجموعه‌های مانگاهای تحت مالکیت شرکت نام‌آشنای Square Enix در سال 1999 منتشر گشت. این مانگا موفق به دریافت نهمین جایزه Shōnen Gangan قرن بیست و یکم شد. بعد از آن، آراکاوا به سراغ مانگای بعدی‌اش یعنی Shanghai Yōmakikai رفت و چپتری از آن را در سال 2000 در مانگای هفتگی Shōnen Gangan منتشر کرد. بعد از آن و در سال 2001، آراکاوا اولین چپتر از Fullmetal Alchemist را در مجله مذکور منتشر کرد. این سری در 108 چپتر پایان یافت که آخرین قسمت از آن نیز در جولای سال 2010 منتشر شد. پس از آن نیز کل سری در 27 جلد جمع آوری گشت. زمانی که استدیوی معروف Bones تصمیم به ساخت انقباس‌هایی از این اثر گرفت، خود آراکاوا در مراحل اولیه تولید به آنان کمک کرد. با این حال، او نقشی در نوشتن فیلم‌نامه نداشت و همین دلیل تفاوت میان پایان انیمه و مانگا است. این اثر در سال 2004 نیز موفق به دریافت Shogakukan Manga شد. زمانی که سری دوم انیمه در حال به پایان رسیدن بود، آراکاوا تصمیمش برای انتخاب پایان مانگا را با کارگردان انیمه در میان گذاشت و سرانجام هر دو با پایانی مشابه و در تاریخی مشابه، سرانجام یافتند.

حال وی در توکیو زندگی می‌کند و بعد از Fullmetal Alchemist چند اثر دیگر نیز نوشته و به چاپ رسانیده است که Raiden 18، Sōten no Kōmori و Hero Tales از نمونه آنان هستند. آراکاوا در ساخت انیمه اقتباسی از مانگای Hero Tales تحت نام مستعار Huang Jin Zhou همکاری کرده و کار طراحی شخصیت‌ها را بر عهده داشته است. همچنین وی کار طراحی کاور نسخه ژاپنی رمان The Demon’s Lexicon را انجام داده است.

در ماه آپریل سال 2011 آراکاوا سری جدیدی به نام Silver Spoon را در مجله هفتگی Shōnen Sunday به چاپ رساند که اثری کاملاً رئال است و آراکاوا میخواسته با ساخت این اثر خود را بیشتر به چالش بکشد. این اثر فوراً نام خود را وارد لیست عناوین پر فروش کرده و انیمه‌اش نیز توسط استدیو A-1 Pictures در ماه جولای سال 2013 شروع به پخش کرد. در همان ماه جولای، وی اقتباس مانگایی از رمان معروف The Heroic Legend of Arslan را شروع کرد.

تاپ تن

تاپ تن این هفته به ده مرگ بسیار درناک در تاریخ انیمه‌ها مربوط است؛ ما پیش از این یک تاپ تن نوشتاری از این موضوع داشتیم ولی حالا سعی کردیم که با پخش ویدئویی، تاثیر زیاد آن را به شما نشان دهیم.

.namasha-embed .namasha-embed-iframe
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
انیمه شات: قسمت بیست و هفتم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329