برای اینکه دستگیره یخچال کثیف نشود و هم برای زیبایی می توان از کاورهای پارچه ای یا قلاب بافی برای پوشاندن دستگیره استفاده کرد. در پست نمونه های زیبای کاور دستگیره یخچال ،مدلهای قشنگی را برای شما عزیزان قرار دادیم تا ایده بگیرید . درخواستهایی داشتیم برای آموزش دوخت کاور که بسیار ساده است.امروز در خدمت شما هستیم با این آموزش.

وسایل مورد نیاز :

پارچه لایی چسب دو طرفه پارچه ای

روش دوخت:

۱) ابتدا باید دور دستگیره و قد مورد نیاز را اندازه بگیرید .

۲) یک مستطیل با طول و عرضی که مشخص کرده اید بکشید.(روی کاغذ یا پارچه مورد نظر) دستگیره ای که در شکل زیر می بینید،۲۵ تا ۲۷ سانت طول و ۱۳ سانت عرض دارد که ۲ سانت از عرض آن از هر طرف برای چسب در نظر گرفته شده.

کاور دستگیره یخچال

۳) الگویی را که تهیه کرده اید روی دو لایه پارچه و یک لایی قرار داده و با در نظر گرفتن جای دوخت ببرید.

دقت کنید عرض دستگیره یخچال هرچقدر بود باید + ۳ کنید برای روی هم قرار گرفتن چسب لبه ها

کاور دستگیره یخچال

۴) می توانید لایی را بین دو لایه پارچه قرار دهید و روی آنرا چرخکاری کنید.می توانید دو لایه پارچه را روی هم قرار داده و لایی را زیر آنها قرار دهید و سه طرف کار را از پشت بدوزید و سپس کاور را به رو برگردانده و لبه باز را تو زده و بدوزید.در این صورت نیازی به دوختن نوار به لبه ها نیست.

کاور دستگیره یخچال

۵)دور آنرا نوار اریب بدوزید و از چسب دوطرفه پارچه ای برای روی هم قرار گرفتن و چسبیدن لبه ها استفاده کنید.می توانید دور دستگیره را مثل شکل زیر گرد کنید.چسب را می توانید از بالا تا پایین ،کامل بدوزید مثل شکل بالا و یا آنرا به تکه های کوچکتر تقسیم کرده و با فاصله به لبه بدوزید .مثل شکل زیر.کاور دستگیره یخچال

دقت کنید که یک لای نوار چسب باید در سمت روی کاور دوخته شود و نوار دوم در سمت پشت کاور تا وقتی که آنرا دور دستگیره یخچال قرار می دهید ،چسبها روی هم قرار گیرد.

کاور دستگیره یخچال

۶) می توانید به جای چسب از دکمه های قابلمه ای پلاستیکی که در بازار موجود است استفاده کنید.

کاور دستگیره یخچال

برای تزیین روی دستگیره باید به سلیقه خود از آموزشهایی که در قسمتهای مختلف سایت هنربازار است استفاده کنید .مثلا از گلهای نمدی یا عروسکهای نمدی یا از روبان دوزی و تکه دوزی …

کاور دستگیره یخچال

اینهم یک نمونه گل ساده با نمد برای تزیین کاور دستگیره یخچال

کاور دستگیره یخچال

اینهم چسب دو طرفه پارچه ای به رنگ سیاه که رنگ سفید آنهم در بازار موجود است.و به شکل متری فروخته می شود به آن چسب اورکتی هم می گویند . محض اطلاع عزیزان.

کاور دستگیره یخچال

اینهم یکی دو نمونه ساده از کاور دستگیره یخچال.

استفاده از نوارهای تزیینی برای روی کاور

کاور دستگیره یخچال

استفاده از تور و روبان و گلهای ساده پارچه ای و نمدی

کاور دستگیره یخچال

ترکیبی از نمد و پارچه و تزیین با انگور نمدی

کاور دستگیره یخچال

طریقه بستن کاور به دستگیره یخچال

کاور دستگیره یخچال

موفق باشید:)