10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!


10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

بازی‌های موفق زیادی تا به امروز بر اساس داستان‌ها و قهرمانان کمیک بوکی ساخته و منتشر شده‌اند و توانسته‌اند برای ما خاطره‌ساز شوند. به مناسبت عرضه بازی Spider-Man در سال جاری، نگاهی انداخته‌ایم به بهترین بازی‌های کمیک بوکی که از این داستان‌ها اقتباس شده‌اند. داستان مصور یا پی‌نما یا...

بازی‌های موفق زیادی تا به امروز بر اساس داستان‌ها و قهرمانان کمیک بوکی ساخته و منتشر شده‌اند و توانسته‌اند برای ما خاطره‌ساز شوند. به مناسبت عرضه بازی Spider-Man در سال جاری، نگاهی انداخته‌ایم به بهترین بازی‌های کمیک بوکی که از این داستان‌ها اقتباس شده‌اند.

داستان مصور یا پی‌نما یا کُمیک‌استریپ (به انگلیسی: Comic Strip) نقاشی، یا مجموعه‌ای از نقاشی‌های دنباله‌دار است که ماجرایی را روایت می‌کند. کمیک معمولاً توسط یک تیم دونفره که یکی داستان را می‌نویسد و دیگری تصویرگری و جوهرزنی می‌کند ساخته می‌شود. این داستان‌های مصور یا کمیک که از سالیان دور در میان آمریکایی‌ها و اروپاییان مشهور بودند، با اینکه آنچنان در جامعه ما گسترده و به قول معروف مد نبودند، شاید برایمان غریب باشند؛ با این حال نمی‌توان اقتباس‌ها و تاثیراتی را که این کمیک‌ها بر روی ما گذاشته‌اند، نادیده بگیریم. هر ساله به رسم پرفروش بودن و پرطرفدار بودن این کمیک‌ها، شاهد ساخته شدن و عرضه فیلم‌های سینمایی فراوانی از روی آن‌ها هستیم که میلیون‌ها دلار در سراسر دنیا سودآوری دارند و نشان‌گر این هستند که با صنعت قدرتمندی هم روبه‌رو هستیم. پس امکان ندارد که با این موفقیت فراوانی که از صنعت کمیک‌ها به جیب کمپانی‌های بزرگ وارد می‌شود، سر صنعت بازی‌های ویدیویی بی‌کلاه بماند. بله درست متوجه شدید، در جریان بازی‌ها نیز ما شاهد عناوین بسیار بزرگ و سرگرم کننده‌ای بوده‌ایم که طی چند سال اخیر توانسته‌اند با اقتباس از روی داستان‌های کمیکی، موفقیت این هنر را بر روی قالب هنر هشتم نیز شرکت دهند. از آنجایی که تولید و انتشار کمیک‌ها مختص به یک شرکت یا کمپانی خاص نبوده و تعداد زیادی ناشر دست به انتشار کمیک‌ها می‌زنند، در این مقاله به سراغ آثار بسیار معروف و شناخته شده‌ای رفته‌ایم که اغلب توسط دو غول بزرگ این رسانه، یعنی DC و Marvel تولید شده‌اند؛ با این حال این موضوع به آثار این دو شرکت محدود نشده و فراتر از آن هم می‌رود. اهمیت و برتری‌ای که می‌توان میان سایر آثار کمیکی ساخته شده مانند اسباب بازی‌ها، لباس‌ها، فیلم‌ها و حتی خود کمیک بوک‌ها (که هر کدام از این صنایع سالانه میلیون‌ها دلار درآمدزایی می‌کند) با بازی‌ها پیدا کرد، این است که درون بازی‌های کمیک بوکی شما به معنای حقیقی کلمه می‌توانید در نقش ابرقهرمان‌های محبوبتان حضور پیدا کرده و دست به مبارزه با مجرمین بزنید. همانطور که اطلاع دارید، به زودی قرار است که عنوان بسیار بزرگی که با اقتباس از یک ابرقهرمان مشهور (مرد عنکبوتی) یعنی بازی کمیک بوکی اسپایدرمن منتشر شود و به همین بهانه تصمیم گرفتیم که به سراغ بهترین و خالص‌ترین بازی‌های کمیک بوکی که در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند رفته و آن‌ها را به شما معرفی کنیم. دقت داشته باشید که بازی‌های کمیکی بسیار بدی نیز وجود دارند که به هیچ وجه به سراغ آن‌ها نمی‌رویم و ترجیه می‌دهیم که از صحنه روزگار محو شوند (آثار وحشتناکی مانند Superman 64). پس می‌توانید از خلوص عناوین درون این لیست مطمئن بوده و بهتر است به جای وقت طلف کردن به شروع این مقاله بپردازیم. این شما و این هم 10 بازی برتر کمیک بوکی در تاریخ صنعت بازی.

10. بازی Deadpool

چگونه می‌توان اسمی از بازی‌های کمیک بوکی به زبان آورد و نام شخصیت بسیار محبوب ددپول را فراموش کرد؟ بازی ددپول در سال 2013 به بازار عرضه شد و با اینکه نتوانست آن طور که باید و شاید از موتور بازی سازی و البته پتانسیل کاملی که این شخصیت برای ارائه داشت استفاده کند، همچنان نمی‌شود این موضوع را انکار کرد که بازی ددپول اثری فوق‌العاده سرگرم کننده و خنده دار است. شوخی‌های همیشگی ددپول درون جریان روایت بازی به خوبی حضور داشته و به درستی نیز جوابگوی بار کمدی بازی هستند. همچنین گیم‌پلی بازی نیز مکانیزمی قابل قبول داشته و از سیستم هک اند اسلش و تیراندازی در آن واحد بهره می‌برد. بازی ددپول همچنین از پر هزینه‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی به شمار می‌رود.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

9. بازی Lego Marvel Super Heroes

یکی از بازی‌های کمیک بوکی که عنوانی تمام عیار برای سرگرم کردن کودکان است و همچنین لبخند را بر روی لب‌های گیمرهای بزرگ‌تر نیز خواهد نشاند. بازی Lego Marvel Super Heroes شاید از جهت قرار دادن ابرقهرمان‌های مختلف در یک بازی، از تمامی بازی‌های کمیک بوکی تاریخ سرتر و جلوتر باشد. بازی دارای بیش از 50 شخصیت مشهور کمیک بوکی، متشکل از قهرمانان، شخصیت‌های منفی، شخصیت‌های فرعی و غیره است که هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و این بازی ساده لگویی می‌تواند ساعات فراوانی از وقتتان را به خود اختصاص دهد و باز هم خسته کننده نشود.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

8. بازی Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes

عنوان Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes نه تنها همیشه در لیست بهترین بازی‌های کمیک بوکی حضور موثری داشته، بلکه در لیست بهترین بازی‌های مبارزه‌ای تاریخ نیز جای پای خود را ثابت کرده است. بازی از سیستم مبارزانی مشهور سری بازی استریت فایتر که کمپانی کپکام سالیان سال توانایی خارق‌العاده خود را در خلق آن‌ها نشان داده، بهره می‌برد و با ترکیب شخصیت‌های دنیا کپکام و ابرقهرمانان و شخصیت‌های دنیا مارول، توانسته فرمول خارق‌العاده‌ای را به وجود بیاورد که هوز جوابگوی طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای است.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

7. بازی Teenage Mutant Ninja Turtles

امکان ندارد که تا به حال نام لاک پشت‌های نینجا را نشنیده باشید؛ تیمی متشکل از چهار لاک پشت جهش یافته که با تکنیک‌های مبارزه‌ای خود به جنگ موجودات شرور می‌شتابند. داستان لاک پشت‌های نینجا که از کمیک بوک‌های مشهور دهه 90 به حساب می‌آید، با سری انیمیشنی‌اش بین ما ایرانی‌ها مشهور است؛ با این حال باید بدانید که یک بازی بسیار مشهور توسط کمپانی سگا در دهه 90 از لاک پشت‌ها اقتباس شده است که به نوبه خود بازی بسیار بی‌نقص و سرگرم کننده‌ای به حساب می‌آید که همچنان در خاطر بسیاری از بازیکنان باقی مانده است. اگر مالک یک کنسول سگا جنسیس هستید به هیچ وجه این بازی بی‌نظیر که توانایی تجربه به صورت چند نفره را نیز دارا است نباید از دست بدهید.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

6. بازی بازی The Incredible Hulk: Ultimate Destruction

با هالک شگفت انگیز که آشنایی دارید؟ وی یکی از مشهورترین و البته بی اعصاب‌ترین ابرقهرمانان دنیا است که از اعضای اصلی گروه Avengers نیز به حساب می‌آید. وی در سینما تا پیش از فیلم‌های فاز جدید کمپانی Marvel نتوانست آنطور که باید و شاید موفقیت بزرگی کسب کند؛ با این حال نمی‌توان گفت که وضع وی آنچنان نیز در صنعت بازی‌های کمیک بوکی خراب است، زیرا عنوانی حول محور این شخصیت با نام The Incredible Hulk: Ultimate Destruction وجود دارد. شاید مهم‌ترین دلیلی که از این بازی عنوانی قابل توجه ساخته را بتوان در نام آن پیدا کرد؛ زیرا شما می‌توانید تقریباً تمام چیزهایی که درون بازی مشاهده می‌کنید را با خاک یکسان کنید و هیچ مانعی نیز سر راهتان برای پیش روی وجود نداشته باشد.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

5. بازی Batman: Arkham Asylum

اولین نسخه از سه‌گانه افسانه‌ای Arkham و یکی از مشهورترین عناوین مخفی‌کاری مدرن تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی. بازی Batman: Arkham Asylum با معرفی و عرضه تمامی صنعت بازی را در شوکی عظیم فرو برد. المان‌های مخفی‌کاری و سیستم مبارزاتی که پیش از آن در هیچ عنوانی به چشم نمی‌خورد، همگی در کنار داستان سرایی و گرافیک چشمگیر، از بازی Batman: Arkham Asylum یکی از بهترین بازی‌های اکشن و ماجرایی و البته یکی از بهترین بازی‌های کمیک بوکی قرن را ساختند. بتمن همانطور که می‌دانید، به عنوان بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا شناخته می‌شود و بازی Batman: Arkham Asylum نیز به بهترین شکل ممکن توانسته بود این موضوع را به رخ بکشد. در بازی شما باید از تمامی المان‌های کاراگاهی و گجت‌های بخصوص بتمن برای حل پازل‌های پیچیده ریدلر و معماهای داستانی بازی استفاده کنید و همچنین این گجت‌ها به شما کمک می‌کنند که مبارزاتی تماشایی و هیجان‌انگیزی را به وجود بیاورید. از نظر داستانی نیز، این عنوان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و روایتی خارق‌العاده را به همراه صداپیشگانی خبره به نمایش می‌گذارد.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

4. بازی Injustice 2

بازی Injustice 2 عنوانی ساخته استودیوی NetherRealm است که به عقیده بسیاری، بهترین عنوان مبارزه‌ای این نسل به حساب می‌آید. بازی Injustice 2 در سال 2017 منتشر شد و دنباله روی نسخه قبلی این سری یعنی Injustice: Gods Among Us به حساب می‌آید. بازی بر روی شخصیت‌های بزرگ کمپانی DC متمرکز شده است و سیستم مبارزاتی خارق‌العاده را به همراه گرافیکی دیدنی به نمایش می‌گذارد که در نوع خود نمونه‌ای ندارد. بازی همچنین توسط استودیوی خالق عناوین جدید سری مورتال کمبت ساخته شده که به نوبه خود تضمین کننده کیفیت و قدرت این بازی است. اگر به دنبال یک تجربه تکرار نشدنی از ابرقهرمانان هستید که در حال له و لورده کرده همدیگر هستند، بازی Injustice 2 برای شماست.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

3. بازی Spider-Man 2

بهترین بازی ساخته شده بر اساس شخصیت فوق‌العاده محبوب اسپایدرمن تا به امروز. بازی اسپایدرمن 2 (نسخه‌ای که برای کنسول پلی‌استیشن 2 ساخته شد، نه نسخه بسیار ضعیف رایانه‌های شخصی) تا به امروز تنها اثری بوده که توانسته ظاهر، قدرت‌ها و توانایی‌های این قهرمان کمیک بوکی را به شکلی متمایز و عالی به نمایش بگذارد. بازی در سال 2004 درست پس از عرضه فیلم مشهور اسپایدرمن 2 عرضه شد و علاوه بر دنبال کردن روایت داستانی فیلم، داستان خود را نیز به نمایش گذاشت. بازی از نظر مکانیزم‌ها و گیم‌پلی، سر تر از تمامی نسخه‌های ساخته شده شخصیت اسپایدرمن تا به امروز است و شاید تنها دلیلی که بتواند این جایگاه را از این عنوان بگیرد، بازی اسپایدرمن است که امسال قرار است عرضه شود و البته هیچ چیز تضمینی نیست. بازی از گیم‌پلی‌ای بسیار تمیز و سر راستی بهره می‌برد و در شخصیت‌پردازی نیز سنگ تمام گذاشته بود و به خوبی ادای احترامی به تمامی المان‌هایی که یک مرد عنکبوتی واقعی باید داشته باشد می‌کند.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

2. بازی The Walking Dead

بازی‌های کمیک بوکی تا بدین جای کار همگی از یک فرمول ثابت برای برنده شدن در بازار و فروش جهانی بهره برده‌اند و البته که نمی‌شود به آن‌ها خرده گرفت؛ زیرا خارج شدن از تم ثابت ابرقهرمانان و مبارزه با جرم و جنایت و ماندن در فضای شاد و سرگرم کننده، فرمول موفقیت آمیز بازی‌های کمیک بوکی به شمار می‌رود. پس در این میان، آیا می‌توان عنوانی را پیدا کرد از روی یک کمیک بوک اقتباس شده باشد و بدون استفاده از هیچ یک از فرمول‌های قبلی و تنها با یک داستان خارق‌العاده تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازی‌های کمیک بوکی تاریخ شود؟ بازی The Walking Dead ساخته استودیوی Telltale Games دقیقا همین عنوانی است که از آن صحبت می‌کنیم. عنوانی اپیزودیک در سبک گرافیک ادونچر که جز چند صحنه هیجانی که با Quick time event خنثی می‌شوند، اکشن خاصی برای ارائه نداشته و تمامی قوای خود را در داستان و روایت خارق‌العاده‌اش نشان می‌دهد. شاید بتوان بازی The Walking Dead را از تاریک‌ترین بازی‌های کمیک بوکی نام برد که اگر رتبه بعدی وجود نداشت به راحتی می‌توانست با داستان و شخصیت پردازی‌های خارق‌العاده‌اش در رتبه اول قرار بگیرد. با این حال Telltale Games به بازیکنان نشان داد که برای ساخت یک بزرگ و برنده شدن جایزه بازی سال، نیازی به گرافیک و گیم پلی عجیب و غریب خاصی نیست و روایت می‌تواند تمامی بازی را زیر و رو کند.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

1. بازی Batman: Arkham City

امکان ندارد که صحبت درباره بازی‌های کمیک بوکی به میان بیاید و نام شاهکار هنری استودیوی Rocksteady Studios یعنی بازی Batman: Arkham City ندرخشد. اثری که جای پای خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی‌ها و البته بازی کمیک بوکی تاریخ تا به امروز خوب حفظ کرده و بعید است که به این راحتی‌ها نیز آن را از دست بدهد. عنوانی که در سال 2011 عرضه شد و با مکانیزم‌ها و المان‌های منحصر به فردی که در گیم‌پلی بی‌مانندش پیاده کرده بود، تا به امروز منبع الهام بازی‌های فراوانی در سراسر دنیا بوده است. شما تنها با تجربه این بازی می‌تواند به طور تمام و کمال در نقش شوالیه تاریکی افسانه‌ای یعنی بتمن قرار بگیرید و با داشتن محیطی بزرگ و وسیع در زیر پایتان، ساعت‌های فراوانی را در نقش یک ابرقهرمان حقیقی بگذرانید. بازی Batman: Arkham City که دنباله‌ای برای عنوان قبلی این سه گانه یعنی Batman: Arkham Asylum بود (نسخه سوم تحت عنوان Batman: Arkham Knight در سال 2015 عرضه شد) توانست به عقیده بسیاری بهترین بازی سال 2011 لقب بگیرد و از دید منتقدان نیز مهم‌ترین اثر ساخته شده در صنعت سرگرمی بر اساس یک کمیک بوک شناخته شود. اگر تا به حال موفق به تجربه این شاهکار نشده‌اید، بازی Batman: Arkham City می‌تواند تبدیل به بهترین تجربه شما از بازی‌های کمیک بوکی باشد.

10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
10 بازی برتر کمیک بوکی؛ قهرمان شوید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟