شهدا سند افتخار نظام اسلامی هستند


شهدا سند افتخار نظام اسلامی هستند

رئیس عقیدتی سیاسی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا به ایران اسلامی عزت و آبرو بخشیدند و ما مدیون خون پاک آنها هستیم، گفت: شهدا سند افتخار نظام اسلامی هستند.

شهدا سند افتخار نظام اسلامی هستندبه گزارش فانوس، حجت ‌الاسلام الله قلی پنجشنبه شب در آئین گرامیداشت یادواره شهید سرلشکر خلبان علی اکبر قربان شیرودی که در محل یادمان این شهید در منطقه بازی دراز سرپل ذهاب برگزار شد، افزود: نیاز داریم تا از ایثارگری، منویات و اخلاص شهدا درس بگیریم تا بتوانیم خدمتگزار جامعه اسلامی باشیم.
وی با بیان اینکه شهدا با گذشت، ایثار و جانفشانی های فراوان در حریم ولایت از جان شیرین خود گذشتند تا ما اکنون در امنیت و آرامش باشیم، اظهار داشت: شهدا با خون پاک خود شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.
وی در ادامه قضیه طبس را یکی از بزرگترین توطئه های دشمنان علیه نظام بیان کرد و گفت: خداوند متعال در طبس شر دشمنان را به خودشان برگرداند و این توطئه با عنایت و لطف الهی، خون پاک شهدا، اتحاد و همدلی مردم و تبعیت آنان از ولایت فقیه خنثی شد.
رئیس عقیدنی سیاسی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امام زمان (عج) صاحب اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: در دوران دفاع مقدس و در عملیات بازی دراز که همه عرصه ها تنگ شده بود، با ایثار، از خودگذشتگی و دلدادگی رزمندگان اسلام به خداوند، دشمن شکست خود با متحمل خسارت های فراوانی شد.
فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه نیز در سخنانی یکی از موثرترین روش‌های ترویج ارزش‌های اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را بزرگداشت یاد و خاطره شهدا توصیف کرد و گفت: شهدا به ایران اسلامی عزت و آبرو بخشیدند.
امیر سرتیپ حشمت‌الله آزادی‌فر اضافه کرد که شهید شیرودی یکی از خلبانان قهرمان ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در منطقه غرب حماسه آفرید و رشادت های بی شماری از خود به یادگار گذاشت.
وی افزود: زمانی که دستور تخلیه پادگان ابوذر سرپل ذهاب صادر شد این شهید والامقام با رشادت خود و همکارانش با انهدام تانک های دشمن بعثی از سقوط این پادگان جلوگیری کرد و در آخرین عملیات پروازی خود در هشتم اردیبهشت 1360 در بازی دراز به شهادت رسید.
وی با بیان این که هوانیروز متعلق به ارتش اسلام است، ادامه داد: پایگاه هوانیروز چابک ، با تحرک بالا و پا در رکاب ولایت چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح ، حافظ ایران اسلامی است و تا سر حد جان از دستاوردهای انقلاب پاسداری می کند.
فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه اظهار کرد: نام هوانیروز با بیشتر عملیات‌ مشترک نیروهای ارتش و سپاه پاسداران عجین شده و در صحنه‌های جنگ افتخارآفرین بوده است.
امیر آزادی فر بیان کرد: در زلزله اخیر، پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه با انجام بیش از 180 ساعت پرواز در 80 سورتی و جا به جایی یک هزار و 200 مصدوم، 15 تن دارو و اقلام ضروری مورد نیاز، توانست نقش محوری خود را در یاری رساندن به زلزله زدگان به خوبی ایفا کند.
دوم اردیبهشت سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بازی دراز در سال 1360 است که تا 10 اردیبهشت ماه همان سال ادامه داشت و در این عملیات ارتفاعات حساس این منطقه در سرپل ذهاب از اشغال دشمن آزاد شد.
در عملیات غرورآفرین بازی دراز، 2 گردان از سپاه و 2 گردان از ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند که رشادت های رزمندگان اسلام از جمله شهید خلبان شیرودی در این عملیات باعث شد تا شهید بهشتی جمله معروف 'عرفان واقعی خانقاهش بازی دراز است' را بیان کند.
در این عملیات هوانیروز ارتش نقش به سزایی ایفا کرد و در آن خلبان علی اکبر شیرودی سرانجام پس از رشادت های فراوان در راه پاسداری از وطن به شهادت رسید.
در این عملیات 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه ادوات مهندسی از تجهیزات دشمن منهدم شد و 12 دستگاه تانک و نفربر، پنج دستگاه ادوات مهندسی به عنوان غنیمت جنگی به دست رزمندگان دلاور مرد کشورمان افتاد، ضمن اینکه یک هزار و 500 تن از نیروهای دشمن بعثی در این عملیات کشته و زخمی شدند و 700 نفر از نیروهای متخاصم بعث نیز به اسارت در آمدند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس 803 شهید ، 163 آزاده و 840 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا، دختربچه گمشده گلستانی زنده پیدا شد + فیلم