تولید 60 درصد کنسرو ماهی کشور در شهرک‌های شیلاتی چابهار


تولید 60 درصد کنسرو ماهی کشور در شهرک‌های شیلاتی چابهار

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید مهندس صالحی نیا معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت و اعضای سندیکای کنسرو کشور از پتانسیل‌های صنایع شیلاتی چابهار ‌و کنارک، گفت: 2 شهرک صنعتی و 3 ناحیه صنعتی در شهرستان‌های چابهار و کنارک فعال هستند.

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، نادرمیرشکار افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای 28 شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی است که یک شهرک صنعتی در چابهار و یک شهرک صنعتی در کنارک و نواحی صنعتی نگور‌، بریس و پسابندر نیز در چابهار و کنارک فعال هستند.

وی ادامه داد: عمده صنایع مستقر در این شهرک‌ها شیلاتی و 60 درصد کنسرو ماهی کشور در همین مناطق تولید ‌و این منطقه به عنوان قطب اصلی صنایع شیلاتی کشور محسوب می‌شود.

میرشکار افزود: خوشه صنعتی شیلات در استان ایجاد شده و با افتتاح کارخانه بزرگ تولید قوطی کنسرو این زنجیره تکمیل و نگاه‌ها نیز به سمت صادرات بیش از پیش محصولات شیلاتی بویژه به روسیه معطوف خواهد شد‌.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان در پایان‌ پتروشیمی‌، سیمان‌، فولاد‌، شمش آلومینیوم‌، دکل‌های انتقال نیرو‌، صنایع تور ماهیگیری‌، کنستانتره کرومیت‌، کنستانتره تیتانیوم و اسید سولفوریک را از جمله پروژه‌های مهم صنعتی و معدنی در حوزه سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان برشمرد‌.


انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی