88درصد از نظامیان تونسی در انتخابات شوراها شرکت نکردند


88درصد از نظامیان تونسی در انتخابات شوراها شرکت نکردند

الجزیره-ایرنا- مقام های تونسی اعلام کردند که، مشارکت نظامیان در انتخابات شوراهای شهرداری این کشور بسیار کم رنگ بود و تنها 12درصد از آنان پای صندوق های رای حاضر شدند.

به گزارش ایرنا، نخستین مرحله از انتخابات شوراهای شهرداری تونس دیروز یکشنبه ( 9اردیبهشت) با مشارکت نیروهای نظامی و امنیتی برگزار شد.
سایر اقشار مردم تونس، هفته آینده در تاریخ 6 ماه می (16 اردیبهشت) در انتخابات شرکت می کنند.
این نخستین بار در تاریخ تونس است که به نیروهای نظامی و امنیتی اجازه شرکت در انتخابات داده شده است اما ظاهرا آن ها به شرکت کردن در انتخابات عادت نکرده اند.
به گزارش پایگاه رادیو تونسی «شمس اف ام »، «محمد التلیلی المنصری » رئیس هیات عالی و مستقل انتخابات تونس گفت: 36هزار و 495 نظامی برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده بودند، اما تنها چهار هزار و 492نفر رای خود را در صندوق ریختند.
وی افزود: در 11 حوزه رای گیری هیچ نیروی نظامی و امنیتی برای رای دادن حاضر نشد.
بر اساس قوانین تونس، گرفتن عکس و فیلم از نیروهای امنیتی موقع حضور در حوزه های رای گیری ممنوع است.
«مجالس البلدیه» (شهرداری ها) در کشورهای شمال آفریقا، مانند الجزایر و تونس، اهمیت زیادی دارند زیرا وظایف و اختیارات آن ها به مسائل عمرانی و نظافت شهر محدود نمی شود، بلکه همه خدمات دولتی از جمله صدور گذرنامه، صدور شناسنامه، صدور گواهینامه رانندگی، کارهای اداری مربوط به نقل و انتقال خودرو و کارهای عمرانی بر عهده آن هاست و به نوعی شهرداری ها نسخه فشرده همه وزارت خانه ها در حوزه استحفاظیشان است.
انتخابات شوراهای شهرداری تونس چهار بار به تعویق افتاده بود؛ ابتدا قرار بود 30 اکتبر 2016 (هشتم آبان 95) برگزار شود، اما به دلایلی به 26 مارس 2017 (ششم فروردین 96) موکول شد و پس از آن توافق شد در 17 دسامبر 2017 (26 آذر 96) برگزار شود که بار دیگر به تعویق افتاد و قرار شد 25 مارس 2018میلادی (پنجم فروردین 97) برگزار شود، اما مقام های تونسی بار دیگر اعلام کردند به جای ماه مارس، این انتخابات در 6 ماه می (16 اردیبهشت 1397) برگزار می شود.
هیات عالی و مستقل انتخابات تونس 16 فروردین در نشستی مطبوعاتی، اعلام کرد که 2هزار و 74 لیست، شامل یک هزار و 55 لیست حزبی ، 159 لیست ائتلافی و 860 لیست مستقل در انتخابات شرکت دارند.
شمار نامزدهای این انتخابات بیش از 50هزار نفر است که به گفته هیات انتخابات، 52 درصدشان زیر 35 سال سن دارند و 49.26درصد زن هستند. مردم در این انتخابات، اعضای شوراهای 350 شهرداری ( 7هزار و 177کرسی ) را انتخاب می کنند.
خاورم **2041**1049

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی