انیمه شات: قسمت بیست و نهم


انیمه شات: قسمت بیست و نهم

با بیست و نهمین قسمت از انیمه شات همراه شما دوستان عزیز هستیم که ما را دنبال می‌کنید و امیدواریم که از خواندن و تماشای بخش‌های مختلف آن لذت ببرید. اخبار — (اشکان دولتی) اولین خبر انیمه شات این هفته مربوط به خالق مانگا My Sweet Tyrant است که بر روی یک...

با بیست و نهمین قسمت از انیمه شات همراه شما دوستان عزیز هستیم که ما را دنبال می‌کنید و امیدواریم که از خواندن و تماشای بخش‌های مختلف آن لذت ببرید.

اخبار — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت بیست و نهم

اولین خبر انیمه شات این هفته مربوط به خالق مانگا My Sweet Tyrant است که بر روی یک اثر جدید کار می‌کند. نام مانگای جدید او Oitsukenaishi Modorenai یا Can’t Catch Up, Can’t Go Back است که به عنوان یک مانگای نسل جدید از LINE Manga منتشر می‌شوند. این مانگا داستان مردی به نام هیوری ناوئه را دنبال می‌کند که 28 سال سن دارد و مدیر یک کافه است. در این کافه دختری ساده به صورت نیمه وقت کار می‌کند که همیشه هیوری را به خاطر داشتن اخلاق نارسیسیت ندامت می‌کند ولی در خفا از فیلافه مردانه او خوشش می‌آید.

انیمه شات: قسمت بیست و نهم

«ریو سونوبا» (Ryō Sonoba) مانکاگای عجیبی است چند وقتی نوشتن مانگا را کنار گذاشته است تا بر روی مقاله خود کار کند که مربوط به فعالیت‌هایش در زندان‌های ژاپن است. این کار او Keimusho de Manga o Oshiete Imasu یا «من در زندان در حال آموزش مانگا هستم» (I’m Teaching Manga in Prison) نام دارد و به جزئیات این می‌پردازد که چگونه به زندانیان آموزش مانگا کشیدن را یاد می‌دهد. بعضی از نقاشی‌های این زندانیان در Yogore Chimatta Michi که یکی از کارهای ریو سونوبا است به عنوان تصویر پشت زمینه استفاده شده است. دیگر نقاشی‌های این افراد نیز برای فروش به صورت انلاین موجود هستند. البته باید ذکر کنیم که ریو سونوبا با زندانیانی سر و کار دارد که خلاف آن‌ها چندان سنگین نیست.

انیمه شات: قسمت بیست و نهم

Love is Like a Cocktail نام انیمه‌ای است که از روی مانگایی به نام Crystal na Yōsuke’s Osake wa Fūfu ni Natte kara اقتباس شده است و چندی پیش شاهد پخش فصل اول آن بودیم و حالا تایید شده است که یک قسمت دیگر به عنوان قسمت چهاردهم برای انیمه ساخته می‌شود. استودیو سازنده به این امید این قسمت اضافی را می‌سازد که شاید با حمایت و پشتیبانی طرفداران بتواند اجازه ساخت فصل دوم انیمه را به دست آورد و طی بیانیه‌ای از طرفداران درخواست پشتیبانی کرده است.

انیمه شات: قسمت بیست و نهم

مانهوا همانند مانگا طرفداران خاص خودش را دارد و چند روز پیش بود که تایید شد انیمه‌ای از روی مانهوا فانتزی Magmel of the Sea by Di Nian Miao ساخته می‌شود. داستان این اثر از جایی شروع می‌شود که به طور ناگهانی یک قاره جدید در وسط کره زمین پدید می‌اید و افرادی شروع به ماجراجویی در این قاره جدید می‌کند که باعث پیدا شدن منابع بسیاری می‌شود. اما گروهی با رازی که ین قاره در خود مخفی کرده است مواجه می‌شوند و حالا یک مرد جوان و همکارانش به دنبال یافتن این گروه و نجات آن‌ها هستند.

انیمه شات: قسمت بیست و نهم

Conception: Ore no Kodomo wo Undekure یک بازی ویدئویی است که برای کنسول PSP عرضه شده است و حالا ساخت یک انیمه از روی آن تایید شده است. این انیمه با همین نام برای پخش در فصل پاییز 2018 تایید شده است. خلاصه داستان ان نیز از آن قرار است:

ایتسوگی یوگه به یک دنیای جادویی فراخوانده می‌شود که در مرز نابودی قرار دارد و موجودی به نام kegare قصد انجام این کار را دارد. تنها فرزندان میگو می‌توانند این موجود را از بین ببرند. برای اینکه ایتسوگی بتواند این جهان را نجات دهد و به دنیا خودش بازگردد، باید از 12 میگو خواهش کند تا به بچه او زندگی ببخشیند.

معرفی انیمه — (اشکان دولتی)

برای اینکه تنوع را حفظ کنیم این بار به سراغ یک انیمه سینمایی رفته‌ایم که توسط «ماکوتو شینکای» (Makoto Shinkai) ساخته شده است. ماکوتو شینکای داستان و فیلم‌نامه اورجینال «باغی از کلمات» (The Garden of Words) خودش به تنهایی نوشته است. باغی از کلمات نسبت به بیشتر انیمه‌های سینمایی کمی کوتاه‌تر است و تنها چیزی حدود 40 دقیقه طول می‌کشد ولی همین 40 دقیقه کافی است تا ماکوتو شینکای دنیای بیننده را زیر و رو کند. داستان انیمه حول دو شخصیت جریان دارد و با توجه به محدودیت زمانی جایی برای دیگر شخصیت‌های کمکی در انیمه نیست. اما دو شخصیت اصلی داستان ما یکی پسری دبیرستانی به نام تاکاو آکیزوکی و دیگری زنی بالغ به نام یوکاری یوکینو است که چیزی حدود 10 سال بین آن‌ها اختلاف سنی وجود دارد. این دو در پارک همدیگر را ملاقات می‌کنند ولی این روزها همیشه بارانی هستند.

انیمه شات: قسمت بیست و نهم

موضوع اصلی آثار شینکای همیشه عشق بوده و انیمه The Garden of Words از موضوع استثنا نیست. باغی از کلمات اما یک نگاه ساده به عشق ندارد بلکه تنهایی نیز در آن اهمیت بسیاری دارد. باران نیز در انیمه اهمیت زیادی دارد، چون همیشه این باران است که شخصیت‌ها را به هم وصل می‌کند و تاکاو آکیزوکی تنها در روزهای بارانی از مدرسه فرار می‌کند و به پارک می‌رود. اما دلیل تاکید بر باران چیست؟ در واقع دو شباهت بین باران و عشق وجود دارد، هر دو غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل توقف هستند. درست است که در یک اثر عاشقانه لازم است احساسات آدم‌ها نشان داده شود ولی از آن مهم‌تر هدف رابطه بین انسان‌ها است. کارهای شینکای همیشه در لحاظ بصری نیز عالی بودند و تک تک فریم‌ها انیمه The Garden of Words زیبایی خاصی دارد که شما را بیشتر و بیشتر جذب خود می‌کند، به نوعی که قادر نخواهید بود گذر این 45 دقیقه را حس کنید و همانند تیری از کنارتان رد می‌شود. در ادبیات قدیم ژاپن کلمه عشق به شکلی نوشته می‌شود که با کلمه تنهایی همراه هست و ماکوتو شینکای دقیقا به سراغ همین مفهوم رفت. او که نمی‌خواست همانند دیگر کارهایش یک پایان منفی و بد خلق کند، سعی کرد تا مفهومی که تکراری نیست برای عشق خلق کند.

بیوگرافی — (سامرند قهرمانی)

بیوگرافی هاجیمه ایسایاما

هاجیمه ایسایاما (Hajime Isayama) متولد 29 آگوست 1986، طراح مانگای ژاپنی است. اولین و معروف‌ترین اثر او که هنوز پایان نیافته و در حال چاپ شدن است، اثر معروف و محبوب Attack On Titan است که به موفقیتی بسیار بزرگ رسیده و تا دسامبر 2017، توانسته بود 71 میلیون کپی فروش کند!

ایسایاما متولد اویاما در استان اویتا ژاپن است. در دوران دبیرستان که وی آن را در Hita Rinko Senior High School گذراند، طراحی مانگا را شروع کرده و تعدادی از کارهایش را برای شرکت در مسابقات مربوطه، ارسال می‌کرد. بعد از فارغ‌التحصیلی، او در بخش طراحی مانگا حوزه هنر دانشگاه Kyushu Designer Gakuin ثبت نام کرد. در سال 2006، وی به عضویت مجله Magazine Grand Prix که با عنوان MGP نیز شناخته می‌شود در آمد که در همان جا نیز نسخه‌ای کوتاه از Attack On Titan توانست جایزه Fine Work را به عنوان یک اثر جذاب و مناسب به دست بیاورد. در سن 20 سالگی، وی به توکیو نقل مکان کرده و در یک کافی‌نت مشغول به کار شد تا بتواند در کنار آن، طراحی مانگا را نیز دنبال کند. نسخه کوتاه Attack On Titan که یک وان-شات بود، بعدها در نسخه‌ای از مانگا قرار گرفته و همچنین بلوری اول اقتباس انیمه‌ای این اثر نیز، وان-شات مذکور را در خود داشت.

انیمه شات: قسمت بیست و نهم

زمانی که کارش را به مجله هفتگی شونن جامپ برای چاپ کردن نمایش داد، آنان به او توصیه کردند که داستان و استایل خود را عوض کند تا به اثری مناسب برای این مجله درآید زیرا Attack On Titan به دلیل خشونت بالا و توانایی بی‌نظیر (!) نویسنده در از میان بردن شخصیت‌های مهم، معروف است! البته، ایسایاما این توصیه را قبول نکرده و تصمیم گرفت کارش را به مجله هفتگی Shōnen Magazine بسپارد. در سال 2008، او تصمیم گرفت که در هشتادمین مسابقات مجله هفتگی Shōnen Magazine که برای طراحان مانگای تازه کار است، شرکت کند. اثری که او برای شرکت در این مسابقه انتخاب کرده بود، Heart Break One است که توانست جایزه Special Encouragement را برایش به ارمغان آورد. سال بعد نیز در همین مسابقه، مانگای دیگری از ایسایاما که orz نام داشت، به عنوان اثری منتخب برگزیده شد.

در سال 2009، اولین اثر سریالی او که Attack On Titan معروف و محبوب است، در مجله Bessatsu Shōnen Magazine شروع به چاپ شدن کرد. این اثر توانست در سال 2011 جایزه Kodansha Manga Award در دسته آثار شونن را از آن خود کند و از دیگر موفقیت‌هایش می‌توان به نامزد دریافت دو جایزه Manga Taishō و Tezuka Osamu Cultural Prize اشاره کرد. مانگای Attack On Titan توسط شرکت Kodansha USA به زبان انگلیسی نیز منتشر شده است. این مانگا تا به این جا 5 سری مانگای اسپین-اف، 3 لایت ناول، یک اقتباس انیمه‌ای تلویزیونی، تعدادی ویژوال ناول و بازی ویدئویی و یک فیلم لایو-اکشن دو قسمتی دارد که نشان از محبوبیت روز افزونش است. در یک نوامبر سال 2014 رویدادی ویژه از Attack On Titan در زادگاه ایسایاما برگذار شد که در آن خود ایسایاما و دست کم 2500 تماشاگر حضور داشتند. در این رویداد، ایسایاما سخنرانی‌هایی در مورد Patria Hita cultural hall (مکانی در زادگاه ایسایاما) ارائه داده و توسط شهردار شهر به طور رسمی عنوان سفیر توریست‌ها را دریافت کرد!

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
انیمه شات: قسمت بیست و نهم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی