تعویض پستانک نوزاد، کی وقتشه؟


تعویض پستانک نوزاد، کی وقتشه؟

در مورد پستانک خوردن کودک سوالات و نگرانی های زیادی همیشه وجود داشته و دارد.

در مورد پستانک خوردن کودک سوالات و نگرانی های زیادی همیشه وجود داشته و دارد. وقت آن رسیده که بگوییم با هر نگرشی که دارید پستانک یا هر چیز دیگه که آن را می نامید، باید زود عوض شود. پستانک بچه خیلی زود خراب می شود چون زمین می افتد، شسته می شود، جویده می شود و…
شما می توانید به دلایل احساسی آن را پیش خود نگه دارید اما نه برای استفاده کردن! نگه داشتن و استفاده از پستانکی که باید دور انداخته شود اصلا کار عاقلانه ای نیست و بحث هایی در مورد اینکه چه چیزهایی بیشتر اهمیت دارد وجود دارد.
خیلی از مردم از پستانک برای بچه هایشان ، به این دلیل استفاده می کنند که سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می دهد ، نیاز نوزاد به مکیدن را رفع می کند ، باعث می شود خودش آرام بگیرد. هیچ تاریخ انقضایی مثل دو هفته یا دو ماه برای پستانک ها وجود ندارد چون خیلی بیشتر از چیزی که به نظر می رسد می تواند برای نوزاد به درد بخور باشد.
به عنوان مادری که نوزادی کولیکی دارم (بچه هایی که خیلی گریه می کنند) من طبق برنامه به او پستونک می دادم. باید اقرار کنم که من شب ها ۵ پستانک کنار گهواره دخترم می گذاشتم که در صورتیکه یکی از آن ها از دهانش افتاد دیگری را بردارد. با اینکه پستانک های دخترم خیلی استفاده می شد، تمیز می شدند و خیلی مرتب استریل می شدند و در طول زمان دیگر به نظر نمی آمدند که خراب شده باشند.، اما اگر راستش را بخواهید کمی زبر و زمخت می شدند.

زمان تعویض پستانک بچه ها
جان سیکلر مدیر بازاریابی مصرفی می گوید یکی از مهم ترین عوامل مدت زمان استفاده از یک پستانک و چیزی که نشان می دهد زمان آن رسیده که پستونک ها را کنار بگذاریم این است که باعث آسیب می شود. حتی یک بچه بدون دندان هم می تواند سر پستانک را پاره کند و این که بارها آن را داخل ماشین ظرفشویی انداخته باشیم هم باعث می شود زودتر این اتفاق بیفتد.
او توضیح می دهد که پستانک ها به سوراخ های تهویه نیاز دارند اما همین می تواند نقطه ضعفی برای آن ها باشد. خیلی خوب است که این نقاط ضعف زود به زود چک شوند. اگر هر پارگی کوچکی روی آن دیدید سریع آن را عوض کنید.
دلیل دیگری که نشان می دهد وقت آن رسیده که باید پستانک بچه را کنار گذاشت این است که آن ها خیلی کوچک هستند. والدین شاید ندانند که هر پستانکی با توجه به سایزش اش محدودیت سنی برای بچه ها دارد. اگر شما مطمئن نیستید که پستانک بچه شما برای سن او مناسب است یا نه، آنقدری ارزان هست که یک پستانک دیگر برایش بخرید.
فقط دو سایز پستانک برای خرید وجود دارد ۰ تا ۶ ماهگی و ۶ تا یک سالگی. شکل های مختلفی از پستانک وجود دارد که همه ی آن ها یک درپوش دارند. اگر بچه شما هر پستانکی را در دهانش می گذارد بهتراست به دنبال جانشینی برای پستانک برای او باشید.
به علاوه سیکلر می گوید زمانی که دیدید بچه ها شروع به دندان درآوردن می کنند پستانک را کلا کنار بگذارید. دندان های بچه ها خیلی تیز است و آن ها می توانند هر چیز نرمی که قابل جویدن است را هزار بار بجوند. خاطرم هست که زمانی که ریشه های دندان دخترم را دیدم پستانک را دور انداختم. کنار گذاشتن پستانک یک چیز است و از شیر گرفتن او چیز دیگری است. خوشبختانه او آماده و خوشحال بود که این کار را بکند و مشکلی به وجود نیامد.
احتمالا شما تا امروز مانند عقاب بالای سربچه تان بوده اید و می دانید چطور از پستانک استفاده کنید که به مشکل نخورید. اما پیشنهاد می کنیم همین حالا پستانک او را از نزدیک و با دقت بررسی کنید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !