پدرخوانده ها، عاملان اصلی کودک آزاری/ آمارها ازتغییر شیوه کودک آزاری در کشور خبر می‌دهد


  پدرخوانده ها، عاملان اصلی کودک آزاری/ آمارها ازتغییر شیوه کودک آزاری در کشور خبر می‌دهد

گروه اجتماعی -«ثبت 16 هزار کودک آزاری در نیمه نخست سال 96». این تازه آمار ثبت شده است و خدا می‌داند چند کودک دیگر در کنج خانه‌ها با زخم‌های کودک‌آزاری سر می‌کنند و صدایشان به جایی نمی‌رسد. در بی‌توجهی دولت و مجلس به تصویب...

گروه اجتماعی -«ثبت 16 هزار کودک آزاری در نیمه نخست سال 96». این تازه آمار ثبت شده است و خدا می‌داند چند کودک دیگر در کنج خانه‌ها با زخم‌های کودک‌آزاری سر می‌کنند و صدایشان به جایی نمی‌رسد. در بی‌توجهی دولت و مجلس به تصویب لایحه حمایت از کودکان، کارشناسان از تغییر شیوه کودک آزاری در کشور خبر می‌دهند. این بار پدرخوانده‌ها متهمان اصلی کودک‌آزاری هستند.

آن‌طور که شهین علیایی‌زند، بنیان‌گذار موسسه پیشگیری از آزار جنسی کودکان و نوجوانان در ایران، خبر داده، شیوه کودک آزاری در سال‌های اخیر در کشور تغییر بنیادی کرده است. با افزایش افسارگسیخته طلاق در ده سال گذشته، تعداد ازدواج‌های دوم و تعداد پدرخوانده‌ها هم زیاد شده و کودک‌آزاری توسط آنها بیشتر شده است. دوستان مادرهای طلاق گرفته هم که در غیاب مادر و به بهانه مراقبت از کودکان از آنها نگهداری می‌کنند، دومین منشا کودک‌آزاری‌های جدید هستند.

به نقل از خبر آنلاین، علیایی‌زند در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود این شرایط باید باز هم موضوع ازدواج مجدد زنان را مورد حمایت قرار داد، گفت: ازدواج مجدد را تشویق کنیم؛ اما قبل از آن اجازه دهیم مشاوره و روان درمانی از طرف بیمه‌ها پوشش داه شود؛ زیرا آنها بسیار گران هستند؛ اما می‌توانند از ازدواج‌های آسیب‌زا جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه از هر 4 ایرانی یک نفر اختلال روانی دارد، افزود: در چنین جامعه‌ای اتفاق‌هایی مثل کودک‌آزاری هم طبیعی است. کودک‌آزاری به‌ویژه از نوع جنسی در 10 سال گذشته روز به روز در کشور خشن‌تر شده که به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی است.

در پی بی‌توجهی مجلس به تصویب «لایحه حمایت از کودکان» کودک‌آزاری به غولی بی‌شاخ و دم تبدیل شده است. بحران در کشور ریخته و هر روز خبری از آزار فجیع کودکان در نقطه‌ای از کشور به گوش می‌رسد.

کودک‌آزاری این روزها به زخم باز جامعه ایران تبدیل شده است. هر روز خبر یک کودک‌آزاری جدید منتشر می‌شود. عکس‌ها و فیلم‌های کودکان‌آزار دیده در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد. اصلا نماینده‌ها وسط دیدن عکس «دختران خوشگل» فرصت می‌کنند عکس کودکان‌آزار دیده را هم تماشا کنند؟ اگر می‌بینند، چطور طاقت می‌آورند و دست روی دست می‌گذارند و هیچ کاری برای جلوگیری از تکرار این فجایع نمی‌کنند؟

چند آتنا و ستایش دیگر باید قربانی شوند تا رگ غیرت نمایندگان مجلس متورم شود و برای تصویب سریع‌تر این لایحه کاری کنند؟ چند کودک دیگر باید با اذیت و آزار والدین یا ناپدری و نامادری خود به حد جنون مورد آزار و اذیت قرار بگیرند تا مجلس شورای اسلامی به خودش تکانی بدهد و کاری بکند؟

بیش از 70 درصد کودک‌آزاری‌ها طبق آمارهای رسمی در خانه و محیط خانواده اتفاق می‌افتد. همین است که دست کودکان به جایی بند نیست تا از خودشان دفاع کنند. آزارهایی که در محیط خانه رخ می‌دهد دور از چشم جامعه است. به علت نقص‌های قانونی حتی تماس گرفتن با پلیس و بهزیستی برای نجات کودک آزار دیده هم معمولا به جایی نمی‌رسد.

ایران جزء معدود کشورهای دنیا است که برای حمایت از کودکان قانون مصوبی ندارد. در ایران حتی برای جلوگیری از خشونت خانگی علیه زنان هم قانونی وضع نشده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گوگولی مگولی ترین ماهی خانگی دنیا !